کد خبر : 110944
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
15 بازدید

سهام عدالت قسطی| استعلام وضعیت سهام عدالت+ سهام عدالت بانک صادرات کی واریز میشود؟

سهام عدالت قسطی| استعلام وضعیت سهام عدالت+ سهام عدالت بانک صادرات کی واریز میشود؟

به گزارش . ساناپرس، سهام عدالت قسطی در راه است و اکنون در ساناپرس ضمن واریز سومین قسط از سود سهام عدالت در روزهای آتی، به استعلام وضعیت سهام عدالت می پردازیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که سهام عدالت بانک صادرات کی واریز میشود؟ در ادامه یادآور می شویم که به گفته مسئولان،

به گزارش . ساناپرس، سهام عدالت قسطی در راه است و اکنون در ساناپرس ضمن واریز سومین قسط از سود سهام عدالت در روزهای آتی، به استعلام وضعیت سهام عدالت می پردازیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که سهام عدالت بانک صادرات کی واریز میشود؟ در ادامه یادآور می شویم که به گفته مسئولان، به‌دلیل تأخیر در برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری، واریز این قسط به تعویق افتاده است.

مدیر کل ناشران سازمان بورس اعلام کرد: حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان قسط سوم سود سهام عدالت در انتظار واریز به حساب سهام‌داران است.
این مبلغ به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب‌ها واریز می‌شود.
مبالغ واریزی برای سهامداران با سبدهای مختلف به شرح زیر است:
– سبد ۴۹۲ هزار تومانی:** ۴۴۶ هزار تومان– سبد ۵۳۲ هزار تومانی:** ۴۸۲ هزار تومان– سبد یک‌میلیون تومانی:** ۹۰۶ هزار تومان
رئیس سازمان بورس نیز تاکید کرد که اکثر شرکت‌ها سود خود را پرداخت کرده‌اند و تنها چند شرکت باقی مانده‌اند که روند پرداخت آن‌ها در حال بررسی است.
به‌خصوص شرکت مپنا که هنوز سود سهامداران عدالت را واریز نکرده و اعلام کرده است که می‌خواهد پرداخت را به‌صورت اقساطی انجام دهد.
استعلام وضعیت سهام عدالت
سهام‌داران می‌توانند برای استعلام وضعیت سهام عدالت و واریز سودهای خود به دو سامانه زیر مراجعه کنند:
۱. سامانه سهام عدالت:** [sahamedalat.ir]( – برای ویرایش اطلاعات مانند شماره شبا و شماره تلفن.۲. سامانه ذینفعان سهام عدالت:** [ddn.csdiran.ir]( – برای مشاهده وضعیت دارایی و تاریخچه واریز سود.
با ورود به این سامانه‌ها، سهام‌داران می‌توانند از آخرین وضعیت سهام و واریز سودهای آینده مطلع شوند و به راحتی پیگیر امور خود باشند.
 
متقاضیان به منظور مشاهده سهام عدالت خود می بایست به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir مراجعه نموده و گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت را برگزینند. پس از آن، متقاضی می تواند با وارد کردن کد ملی و طی کردن مراحل مربوطه، دارایی سهام عدالت خود را استعلام بگیرد.
 
با آزاد سازی سهام عدالت و امکان مدیریت مستقیم آن توسط سهامداران، فروش سهام عدالت به یکی از مباحث مهم در بین سرمایه گذاران مبدل شده و بسیاری از سهامداران در تکاپوی اطلاع از قیمت سهام عدالت خود و نحوه فروش این سهام می باشند.
 
متقاضیان به منظور استعلام و مشاهده دارایی و ارزش سهام عدالت؛ می توانند به سامانه ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه نمایند. در این میان، ممکن است که این سوال برای برخی متقاضیان ایجاد شود که سامانه مشاهده سهام عدالت چیست و مراحل و نحوه آن به چه صورت می باشد؟
 
از این رو، در این مقاله به معرفی سایت مشاهده سهام عدالت sahamedalat.ir پرداخته و سپس، نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت در sahamedalat.ir ارائه می شود. در قسمت پایانی مقاله نیز، استعلام تعداد سهام فروخته شده در این سامانه با کد ملی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با ما همراه باشید.

معرفی سایت مشاهده سهام عدالت sahamedalat.ir
در خصوص معرفی سایت مشاهده سهام عدالت sahamedalat.ir؛ می بایست بیان نمود که سامانه sahamedalat.ir توسط شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده و تمامی مشمولان سهام عدالت به منظور مشاهده و اطلاع از ارزش سهام عدالت و اطلاعات هویتی خود و نیز، گزارش دارایی این سهام، می توانند به سایت sahamedalat.ir مراجعه نمایند.
 
متقاضیان به منظور مشاهده سهام عدالت از طریق این سایت، می بایست ابتدا، آدرس اینترنتی sahamedalat.ir را در مرورگر خود جست و جو نموده و پس از ورود به سایت، از صفحه اصلی گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت را انتخاب نمایند.
 
از جمله خدمات دیگر در سامانه sahamedalat.ir امکان تغییر شماره موبایل به نام خود سهامدار و شماره شبا بانکی معتبر سهامداران می باشد. هم چنین، این سایت، دارای بخش اخبار سهام عدالت نیز می باشد که در آن، اطلاعات و موضوعات به روز مربوط به سهام عدالت درج گردیده است.
سهام عدالت بانک صادرات کی واریز میشود؟
به گزارش ساناپرس، مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات در خصوص واریز پول فروش سهام عدالت گفت: پول فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت تا پایان هفته جاری واریز می‌شود و اگر کسی آن را دریافت نکرد به بانک مراجعه کند.
۱۷میلیون نفر از جمعیت دارندگان سهام عدالت روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کردند، مسئولان برای این دسته از سهامداران فروش از طریق بانک را در نظر گرفتند.
بر این اساس سهامداران در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا را با مراجعه به شعب بانکی فرم فروش ۳۰ درصد از سهام خود را امضا کنند، چند روز دیگر با نزدیک شدن به روز ششم تیر ماه حدود یک ماه از شروع فرایند فروش سهام عدالت می‌گذرد.
پس از گذشت حدود چهار هفته از آغاز فروش سهام عدالت توسط بانک‌ها، هنوز برخی از سهامداران از عدم دریافت پول فروش سهام خود خبر می‌دهند و نسبت به آن معترض و گاها پشیمان هستند. اظهارات برخی از مخاطبان را در ادامه می‌خوانید:

«چرا بانک صادرات فروش ۳۰درصد را نمیریزه من بچه معلول دارم گرفتارم بداد مردم برسید چرا مسعولین پیگیری نمی کنندما مددجوی بهزیستی هستیم احتیاج داریم که فروختیم»
«بانک صادرات توروخدایه حرکتی بزن ماگرفتاریم ۲۰روزه ثبت سفارش کردیم»
«بانک صادرات ک دیگه اصلا واریزی نداشته با اینکه کارگزاری از خودشه من هجدهم فروش زدم الان دو هفتست هیچ خبری نیست»«بانک صادرات ۱۶روزه فروختم هیچ خبری نیست ۱ریال هم نریختن هنوز صدا مارا هم به جایی برسون»
«۱۲خرداد فروختم بانک صادرات قوچان. هنوز هزار تومان نریخن هروقت میرم بانک میگن دست ما نیست»
«من ۹خرداد سهامم رو به بانک صادرات فروختم اما تا الان هیچ واریزی نداشته»

پول سهام عدالت تا پایان هفته واریز می‌شود
در این خصوص مهدی کباری، مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات گفت: پول فروش سهام عدالت برای مشتریانی که در روزهای ششم تا ۱۳ خرداد ماه به شعب بانک صادرات مراجعه و درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کرده‌اند تا پایان هفته واریز می‌شود.
وی عنوان کرد: هر یک از متقضایان اگر این جوه را دریافت نکردند در هفته آینده به شعبه‌ای که درخواست خود را در آن ثبت کرده‌اند مراجعه کنند تا بررسی‌ها انجام شود.
کباری افزود: شعبه گزارش عدم واریزی را به برج و برج به ما می‌دهد، ما هم این موضوع را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیگیری می‌کنیم که علت چیست؟
بیشترین مراجعه سهامداران سهام عدالت برای فروش به بانک‌های صادرات و کشاورزی بوده است بنابراین ممکن است مثلا در شماره ملی، شبا و… عددی پس و پیش شود./ساناپرس
پایان/*
ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
 
منبع:اندیشه معاصر

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn