کد خبر : 115206
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
2 بازدید

ارزش پایه صادراتی زرشک و عناب توسط گمرکات خراسان جنوبی تعیین می‌شود

ارزش پایه صادراتی زرشک و عناب توسط گمرکات خراسان جنوبی تعیین می‌شود

به گزارش برنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به تولید ۹۸ درصد زرشک در خراسان جنوبی و رتبه اول استان در تولید زرشک و عناب در کشور گفت: زرشک و عناب جزء محصولات مزیت دار و راهبردی این استان محسوب می‌شود و بخش قابل‌توجهی از جمعیت استان به‌صورت مستقیم و

به گزارش برنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به تولید ۹۸ درصد زرشک در خراسان جنوبی و رتبه اول استان در تولید زرشک و عناب در کشور گفت: زرشک و عناب جزء محصولات مزیت دار و راهبردی این استان محسوب می‌شود و بخش قابل‌توجهی از جمعیت استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از این دو محصول ارتزاق می‌کنند.

علیرضا خامه زر با اشاره به اقدامات انجام شده در استان ازجمله برگزاری جشنواره‌های استانی و ملی زرشک و عناب طی سالیان اخیر افزود: تقاضا برای این محصولات جهت مصرف داخلی و صادرات افزایش یافته است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی با اشاره به تعیین قیمت پایه کالا‌های صادراتی توسط گمرک ایران گفت: تعیین قیمت پایه صادراتی این محصولات توسط استان، به‌عنوان یکی از درخواست‌های فعالان اقتصادی استان در چهل و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی مطرح شد و از طریق مکاتباتی با امضای استاندار و مدیرکل گمرکات استان در سطح ملی پیگیری شد.

وی اظهار کرد: نهایتاً با این پیگیری‌ها، موضوع تعیین قیمت پایه صادراتی زرشک و عناب در نهمین جلسه کارگروه ماده ۲۲ قانون امور گمرکی تأیید شد و در پورتال ارزش‌گذاری کالا‌های صادراتی ثبت و در سایت گمرک ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

دبیر شورای گفت‌وگوی استان در خصوص نحوه تعیین قیمت این محصولات گفت: تعیین قیمت پایه محصولات مذکور در جلسات کارشناسی با محوریت کمیسیون کشاورزی اتاق بیرجند و با حضور نمایندگان استانداری، گمرکات، جهاد کشاورزی، تشکل‌های بخش خصوصی و… بررسی و تعیین شد و سپس طی مکاتبه‌ای از طریق جهاد کشاورزی و اتاق بیرجند به گمرکات استان اعلام شد.

خامه زر افزود: مقررشده است هرگونه تغییر قیمت توسط جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی اتاق بیرجند کتباً به گمرکات استان اعلام شود.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn