کد خبر : 115767
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
0 بازدید

بررسی بازی بهزاد خلج در مجموعه «آقای قاضی»؛ یک قاضی جذاب

بررسی بازی بهزاد خلج در مجموعه «آقای قاضی»؛ یک قاضی جذاب

دو سال است بهزاد خلج را در نقش «قاضی» مجموعه «آقای قاضی» می‌شناسیم؛ بازیگری توانمند که پیش از «آقای قاضی» هم در آثار مختلف حضور پیدا کرده بود اما خیلی‌ها او را اولین‌بار با نقش قاضی شناختند. فضای این مجموعه به قدری واقعی به نظر می‌رسد که آن اوایل برخی گمان می‌کردند ایفاگر این نقش،


دو سال است بهزاد خلج را در نقش «قاضی» مجموعه «آقای قاضی» می‌شناسیم؛ بازیگری توانمند که پیش از «آقای قاضی» هم در آثار مختلف حضور پیدا کرده بود اما خیلی‌ها او را اولین‌بار با نقش قاضی شناختند. فضای این مجموعه به قدری واقعی به نظر می‌رسد که آن اوایل برخی گمان می‌کردند ایفاگر این نقش، واقعا یک قاضی است و جلسه‌ای دادگاهی در حال تماشایش هستند هم یک جلسه واقعی و مستند است. خلج بعدتر با بازی در سریال‌های «پوست شیر» و «حیثیت گمشده» و فیلم سینمایی «تمساح خونی» و «مجنون» توانست توانمندی‌هایش را بیش از پیش به نمایش بگذارد و سال گذشته هم برای بازی در فیلم «مجنون»، برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر شد.

بررسی بازی بهزاد خلج در مجموعه «آقای قاضی»؛ یک قاضی جذاب






بهزاد خلج چه زمانی که در قامت یک قاضی سر میز قضاوت می‌نشیند و چه وقتی در فیلم «تمساح خونی» پای میز قمار، به قدری باورپذیر ظاهر می‌شود که کاملا او را در تمام این نقش‌ها می‌پذیریم. در آگراندیسمان این هفته نگاهی داریم به ابعاد مختلف بازی او در مجموعه «آقای قاضی».

14

بهزاد خلج به لحاظ ظاهری ، ظاهر تیپیکال یک قاضی را دارد

ویژگی ظاهری | در مجموعه آقای قاضی، او را با محاسن و کت‌وشلوار رسمی می‌بینیم. گهگاه برای خواندن از روی کاغذ عینک به چشم می‌زند و انگشتر عقیقی به دستش است. گریم متفاوتی از آنچه در آثار دیگر از او دیده‌ایم ندارد و فقط میزان محاسنش از جاهای دیگر بیشتر است.

15

بهزاد خلج در قامت یک قاضی به خوبی به باور مخاطب می‌نشیند

اهمیت نقش | محور اصلی مجموعه «آقای قاضی» روی بازی بهزاد خلج بنا شده و نام مجموعه از این شخصیت گرفته شده است. هربار یک یا دو پرونده با موضوعاتی نظیر دزدی، مردم آزاری، کلاه‌برداری و … مطرح می‌شود و همه‌چیز درست مثل یک دادگاه واقعی پیش می‌رود. شاکی،  متشاکی و همچنین شواهد یا وکلا در جایگاه خودشان می‌ایستند و صندلی‌های دادگاه هم توسط عده‌ای  پر شده است.

ما به عنوان مخاطب رفته‌رفته از روی دیالوگ‌هایی که میان آنها شکل می‌گیرد متوجه می‌شویم ماجرا از چه قرار است. آقای قاضی سوالات و روند پرونده را طوری پیش می‌برد که ماجراها به بیراهه نرود و پس از گذشت پنج، شش دقیقه بفهمیم اصل قضیه چه بوده است. هرجا یکی از طرفین اشتباهی می‌کند یا مسیر پرونده را به بیراهه می‌برد، قاضی دخالت می‌کند و با جدیت و حتی بعضی اوقات عصبانیت، کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد.  

16

بهزاد خلج تلاش کرده تا با بازی منعطف خود مخاطب را با قاضی همراه کند

جنس بازی | آنچه باعث شده «آقای قاضی» تا این حد مورد توجه قرار بگیرد، واقعی بودن بازی‌ها و موقعیت‌هاست. این موفقیت در وهله اول به بازی بهزاد خلج برمی‌گردد. از یک طرف جدی به نظر می‌رسد و اجازه خطا به کسی نمی‌دهد و از سوی دیگر گهگاه زیرکانه و با شوخ‌طبعی سوالاتی مطرح می‌کند که همه را به خنده می‌اندازد.

بخصوص مواقعی که می‌فهمیم طرف مقابل دروغ می‌گوید یا مغلطه می‌کند، واکنش‌های به‌موقع خلج وضعیت را به سمت دیگری می‌برد. او مقابل دوربین بسیار راحت است و هیچ چیز حتی میزی که به عنوان قاضی سر آن نشسته معذبش نمی‌کند و همین راحتی و حتی بعضی اوقات کل‌کل‌های بامزه‌اش با متهم یا شاکی، فضای عصبی دادگاه را تلطیف می‌کند.

خلج شرایط را طوری مدیریت می‌کند که فضا بیش از اندازه عصبی و خشن نباشد و از طرفی هم شأن و منزلت دادگاه کاملا حفظ شود. نکته جالب اینکه حتی با سرباز‌ها و دستیارهایش هم شوخی می‌کند و خیلی وقت‌ها آنها را هم دست می‌اندازد و این مواجهه هم وضعیتی دلچسب ایجاد می‌کند. مجموعه شرایط طوری پیش می‌رود که اگر کسی برای اولین بار «آقای قاضی» را تماشا کند، متوجه نمی‌شود همه‌چیز نمایشی است و خلج هم بازیگری است که در قالب یک قاضی فرو رفته. بازی او و سایرین به قدری طبیعی است که می‌تواند یک دادگاه واقعی تلقی شود.

سریال «آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان هر هفته شامگاه پنجشنبه و جمعه ساعت 21.30 روی آنتن شبکه دو می‌رود.

منبع: فیلم نیوز

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn