کد خبر : 116670
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
0 بازدید

تأکید وزیر اقتصاد بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه در برابر چالش‌های اقتصادی

تأکید وزیر اقتصاد بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه در برابر چالش‌های اقتصادی

بازدید:۴ صد آنلاین | وزیر اقتصاد: حفظ نرخ مالیات و بهبود بازار سرمایه ضروری است به گزارش صد آنلاین، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، در جلسه شورای عالی بورس که در وزارت اقتصاد برگزار شد، بر لزوم حفظ نرخ مالیات شرکت‌های بورسی تأکید کرد. وی با اشاره به درخواست سازمان امور مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات

تأکید وزیر اقتصاد بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه در برابر چالش‌های اقتصادی

بازدید:۴

صد آنلاین | وزیر اقتصاد: حفظ نرخ مالیات و بهبود بازار سرمایه ضروری است

به گزارش صد آنلاین، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، در جلسه شورای عالی بورس که در وزارت اقتصاد برگزار شد، بر لزوم حفظ نرخ مالیات شرکت‌های بورسی تأکید کرد. وی با اشاره به درخواست سازمان امور مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات از ۲۰ به ۲۵ درصد، با این پیشنهاد مخالفت کرد و بر ضرورت حفظ نرخ کنونی تأکید نمود. همچنین، وی به درخواست‌های مربوط به حذف معافیت‌های افزایش سرمایه از سود انباشته اشاره کرد و گفت که این معافیت‌ها باید برای حمایت از شرکت‌ها باقی بماند.

 

 

همتی در ادامه به چالش‌های کلان اقتصادی مانند اختلاف نرخ ارز نیمایی و آزاد و همچنین محدودیت‌های انرژی و صادرات اشاره کرد و پیشنهاد داد این مسائل در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود تا تصمیمات مناسبی برای حمایت از بازار سرمایه اتخاذ گردد.

 

 

 

وی همچنین درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت که نظرات متفاوتی میان نهادهای مختلف وجود دارد. شورا بر این باور است که عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به شفافیت بازار کمک کند، اما برخی مقامات دولتی، از جمله وزیر صنعت، با این موضوع مخالفت کرده‌اند. مذاکراتی بین وزیر اقتصاد و وزیر صنعت برای حل این مشکل در حال انجام است.

 

 

همتی همچنین بر اهمیت کاهش نرخ سود بانکی تأکید کرد و از معاون بانک مرکزی خواست که با بانک‌هایی که به مصوبه نرخ سود عمل نمی‌کنند، برخورد جدی داشته باشد. مقرر شد که جلسه‌ای در هیأت انتظامی بانک مرکزی برای بررسی ۴ بانک متخلف برگزار شود. همچنین، موضوع سهام عدالت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn