کد خبر : 117595
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
3 بازدید

تشدید تنش‌ها در لبنان / رژیم صهیونیستی به حملات ادامه می‌دهد

تشدید تنش‌ها در لبنان / رژیم صهیونیستی به حملات ادامه می‌دهد

به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی و اقتصاد به گزارش خبرهای زیر پرداخت: مذاکرات سخت‌ و آتش جنگ / چشم‌انداز سفر بلینکن به منطقه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به منظور بررسی مسائل مرتبط با جنگ غزه و آینده منطقه وارد فلسطین اشغالی شد. این سفر بخشی از تلاش‌های ایالات متحده

به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی و اقتصاد به گزارش خبرهای زیر پرداخت:

  • مذاکرات سخت‌ و آتش جنگ / چشم‌انداز سفر بلینکن به منطقه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به منظور بررسی مسائل مرتبط با جنگ غزه و آینده منطقه وارد فلسطین اشغالی شد. این سفر بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای برقراری آتش‌بس و گفتگو با کشورهای منطقه، از جمله اسرائیل و برخی کشورهای عربی مطرح است. با این حال، به دلیل پیچیدگی‌های موجود و نزدیکی به انتخابات آمریکا، پیشرفت در مذاکرات دشوار به نظر می‌رسد.

این سفر همزمان با افزایش تنش‌های نظامی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، از جمله حزب‌الله لبنان صورت می‌گیرد. علاوه بر این، یکی از نگرانی‌های اصلی، واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران است. 

تحلیلگران معتقدند که دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بعید است، اما فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای پایان دادن به جنگ همچنان ادامه دارد.

  • پوتین زیر فشار بریکس

روسیه در نشست بریکس تلاش می‌کند تا افزایش نفوذ کشورهای غیرغربی را نشان دهد، اما اعضای گروه، از جمله چین، هند و برزیل، از ولادیمیر پوتین خواسته‌اند راه حلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین بیابد.

گروه بریکس که شامل ۴۵ درصد جمعیت و ۳۵ درصد اقتصاد جهانی است، به‌ویژه با حضورکشور چین با اقتصادی قدرتمند اهمیت دارد. پوتین تأکید کرد که بریکس در مقابل هیچ کشوری قرار نمی گیرد و همکاری اعضا بر پایه منافع مشترک شکل می‌گیرد.

با اینکه روسیه بخش‌هایی از اوکراین را تحت کنترل دارد، پوتین تأکید کرده که این مناطق را معامله نمی‌کند و آماده مذاکره بر اساس توافقات آتش‌بس قبلی است. نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می‌تواند بر آینده این مذاکرات تأثیر بگذارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press News) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • تشدید تنش‌ها در لبنان / رژیم صهیونیستی به حملات ادامه می‌دهد

در پی افزایش تنش‌ها در لبنان، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به حملات خود علیه مؤسسه مالی “القرض الحسن”، وابسته به حزب‌الله، ادامه خواهد داد. این مؤسسه شب گذشته هدف حمله قرار گرفت و رژیم صهیونیستی ادعا کرده که از سپرده‌های آن برای تأمین مالی حزب الله لبنان استفاده می‌شود.

در این حملات، ۱۵ شعبه از مؤسسه در جنوب لبنان و بیروت مورد هدف قرار گرفت. یک شعبه در ساختمانی ۹ طبقه در بیروت تخریب شد. پیش از حملات، هشدارهایی برای تخلیه داده شد و هنوز گزارشی از تلفات انسانی در این حملات منتشر نشده است.

در همین حال، وزارت بهداشت لبنان از کشته شدن چهار نفر، از جمله یک کودک، در حمله‌ای هوایی به نزدیکی یک بیمارستان در بیروت خبر داد. این اولین حمله به پایتخت لبنان در ۱۰ روز گذشته بود.

ارتش رژیم صهیونیستی هدف این حملات را تضعیف توان نظامی حزب‌الله عنوان کرده و بدون ارائه مدارک، ادعا کرده که حزب‌الله از پول‌های مؤسسه برای خرید سلاح استفاده می‌کند. همزمان، آمریکا تلاش‌هایی برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn