کد خبر : 117777
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
0 بازدید

حادثه‌ عجیب در هنگام اهدای عضو، و حیرت پزشکان آمریکایی

حادثه‌ عجیب در هنگام اهدای عضو، و حیرت پزشکان آمریکایی

اختصاصی «تابناک با تو»؛ پرونده یک بیمار آمریکایی به نام «آنتونی توماس» از کنتاکی سوالات جدی در مورد پروتکل‌های مورد استفاده برای تعیین مرگ در سیستم اهدای عضو ایالات متحده ایجاد کرده‌است.  در جزئیات گزارش شده توسط مجله “Science Alert”، نیکلوتا مارتین، که به عنوان یک نجات‌دهنده عضو انجمن اهداکنندگان عضو کنتاکی (KODA) کار می‌کند،

حادثه‌ عجیب در هنگام اهدای عضو، و حیرت پزشکان آمریکایی

حادثه‌ عجیب در هنگام اهدای عضو، و حیرت پزشکان آمریکاییاختصاصی «تابناک با تو»؛ پرونده یک بیمار آمریکایی به نام «آنتونی توماس» از کنتاکی سوالات جدی در مورد پروتکل‌های مورد استفاده برای تعیین مرگ در سیستم اهدای عضو ایالات متحده ایجاد کرده‌است. 

در جزئیات گزارش شده توسط مجله “Science Alert”، نیکلوتا مارتین، که به عنوان یک نجات‌دهنده عضو انجمن اهداکنندگان عضو کنتاکی (KODA) کار می‌کند، در نامه‌ای خطاب به کمیته انرژی و بازرگانی این اتحادیه، از طرح یک حادثه «عجیب» در مجلس نمایندگان ایالات متحده در جلسه استماع درباره سیستم پیوند اعضا سخن‌گفته‌است.

او گفت در اکتبر ۲۰۲۱، آنتونی توماس ۳۶ ساله پس از مصرف بیش از حد مواد و حمله قلبی، مرگ مغزی اعلام شد و کادر پزشکی آماده شدند تا جسد او را برای اهدای عضو آماده کنند.

با این حال، به ادعای مارتین، یادداشت‌های موردی نشان می‌داد که مرد جوان در حین عمل نشانه‌های حیات را نشان می‌دهد، چرا که روی میز عمل غلت می‌خورد و به وضوح گریه می‌کرد.

با این وجود در لحظات اولیه، خدمه اطمینان می‌دادند که حرکات چشم او فقط یک «واکنش» ناخودآگاه است، اما خانواده او با افزایش حرکات فرزندشان نگران شدند و همین امر تیم جراحی را بر آن داشت تا عمل را متوقف کنند.

حادثه‌ عجیب در هنگام اهدای عضو، و حیرت پزشکان آمریکایی

جراحان تمایل خود را برای کناره‌گیری از این عمل ابراز کردند و در اتاق عمل هرج و مرج به پا شد. خوشبختانه این مرد جوان زنده مانده و اکنون تحت مراقبت خانواده‌اش قرار دارد، اگرچه او با چالش های مداوم در گفتار، حافظه و حرکت مواجه است.

این مورد در حال حاضر توسط اداره منابع و خدمات بهداشتی تحت بررسی است و بیمارستان «بابتیست‌هلث‌ریچموند» تعهد خود را به ایمنی بیمار اعلام کرده‌است. 

به گفته سازمان‌ پیوند آمریکا، این مورد تعادل ظریف در تعیین معیارهای تعیین مرگ را نشان می‌دهد. آنها می‌گویند دستورالعمل‌های بیش از حد سخت‌گیرانه می‌توانند منابع را هدر دهند، در عین حال استانداردهای نیز ممکن است منجر به موارد مثل آنتونی توماس بشوند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn