کد خبر : 118181
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
0 بازدید

کیک زرشک تلفیق طعم‌های ترش و شیرین

کیک زرشک تلفیق طعم‌های ترش و شیرین

تابناک با تو، می‌خواد به شما یه کیک خوشمزه یاد بده، این کیک باب طبع اوناییه که شیرینی زیاد دلشون رو می‌زنه و دلشون میخواد در میانه کیک با یه سورپرایز مواجه بشن، پس معطل نکنید و این کیک ساده و خوشمزه رو تو خونه درست کنید. (ترجیحا از زرشک تازه استفاده کنید، اما از

کیک زرشک تلفیق طعم ترش و شیرین

تابناک با تو، می‌خواد به شما یه کیک خوشمزه یاد بده، این کیک باب طبع اوناییه که شیرینی زیاد دلشون رو می‌زنه و دلشون میخواد در میانه کیک با یه سورپرایز مواجه بشن، پس معطل نکنید و این کیک ساده و خوشمزه رو تو خونه درست کنید. (ترجیحا از زرشک تازه استفاده کنید، اما از زرشک خشک هم می‌تونید استفاده کنید به شرط اینکه زرشک‌ها رو شبیه همون کاری که برای زرشک‌پلو می‌کنید بشورید و بعد بذارید آبش بره.)

کیک زرشک تلفیق طعم ترش و شیرین

و این هم کیک زرشک 

نکته: پیمانه تابناک‌با‌تو برای پخت این کیک یه فنجون سفید معمولی بوده .

تخم مرغ۳ عدد

آرد ۲ پیمانه

شکر ۱ پیمانه

روغن مایع ۱/۲ پیمانه

زرشک تازه ۱ پیمانه (زرشک خشک هم میشود)

ماست ۱/۲ پیمانه

بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری

وانیل ۱ ق چای خوری

نمک ۱ پینچ (نصف انگشت)

کیک زرشک تلفیق طعم ترش و شیرین

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فر را روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. زرشک تازه را پاک کنید و خوب بشورید و با ۱ ق آرد خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا تخم مرغ حجیم و کرمی رنگ شوند سپس روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه ماست را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید، بعد نمک و بکینگ‌پودر رو اضافه کنید و حالا همزن را کنار گذاشته و مخلوط آرد را طی چند مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا خوب یکدست شوند. قالب مورد نظر را آماده و چرب کنید.

 

مرحله چهارم: پخت کیک زرشک

حالا ۳ ق غذا خوری از مایه کیک داخل قالب بریزید و مخلوط زرشک را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید زیاد هم نزنید زیرا زیاد هم زدن باعث می شود رنگ کیک تغییر کند و زرشک ها باز شوند در حد مخلوط شدن کافی می باشد سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرا ردهید تا کیک پخته شود (توی فرتسترها این ما باید کمتر باشه تا کیک نسوزه) …سپس از قالب خارج و اجازه دهید ۱۰ دقیقه در قالب بماند سپس از آن خارج کنید و به دلخواه تزئین و سرو کنید. نوش جان.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn