کد خبر : 118620
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
1 بازدید

تولید ۷۱۳ هزار خودرو تا پایان مهر

تولید ۷۱۳ هزار خودرو تا پایان مهر

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا صبح امروز دومین رویداد نوآوری و فن آوری کرمان موتور در دانشگاه مدیریت و اقتصاد شریف برگزار شد. محمد موسوی معاون صنایع و تجهیزات وزارت صمت با تشکر از شرکت کرمان موتور برای برگزاری این رویداد گفت: باید رحمت فرستاد برای روح افرادیکه صنعت خودرو را در کشور پایه ریزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا صبح امروز دومین رویداد نوآوری و فن آوری کرمان موتور در دانشگاه مدیریت و اقتصاد شریف برگزار شد.

محمد موسوی معاون صنایع و تجهیزات وزارت صمت با تشکر از شرکت کرمان موتور برای برگزاری این رویداد گفت: باید رحمت فرستاد برای روح افرادیکه صنعت خودرو را در کشور پایه ریزی کردند و امروز ما رتبه ۱۶ را تولید خودرو در دنیا داریم.

وی ادامه داد: زمانی برای تولید هزارمین دستگاه خودرو سمند جشن می گرفتیم اما اکنون تا پایان مهرماه میزان تولید خودرو ما ۷۱۳ هزار عدد شده است.

وی ادامه داد: مشکلات مالی و تامین ارز و تحریم‌ها، در فعالیت تمام صنایع از جمله صنعت خودروسازی اثرگذار است؛ اما قطعه سازان و تولیدکنندگان با تمام موانعی که وجود دارد، در حال تولید و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز هستند.

وی با بیان اینکه امروزه تحریم‌ها با پیشرفت تکنولوژی همسو شدند و روزانه پیشرفت می‌کنند، توضیح داد: حدود ٨۶٠ همت منابع مالی در حوزه خودروسازی در چرحش است که عدد بزرگی است و در کنار آن سهم ١٢ درصدی صنعت خودرو در ارزش افزوده کشور و رتبه ١۶ کشور ایران در جهان برای صنعت خودروسازی نشان دهنده اهمیت و البته پیشرفت این صنعت است. 

معاون صنایع و تجهیزات وزارت صمت ادامه داد: بر اساس داده‌های موجود، نیاز امروز کشور تولید حدود یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال است. یک زمانی تنها ایران خودرو و سایپا بودند به یاد دارم که در خط تولید سمند برای تولید هزار دستگاه جشن می‌گرفتند و تولید این عدد خودرو بسیار با ارزش بود، اما امروز این اعداد چندین برابر شده است. امروز با گسترش صنعت خودروسازی در ایران و افزایش فعالیت و تولید، مونتاژکاران نیاز به تغییر اسم دارند و داخلی سازی بالای ۶٠ درصد تولید خودرو‌ها واقعا قابل تحسین است و به همین دلیل است که نمی‌توانیم دیگر مثل دهه‌های گذشته، مونتاژکاران را تنها یک مونتاژکار خودرو بدانیم و سهم آنها در صنعت خودروسازی افزایش یافته است. 

سید محمد موسوی با توضیح این موضوع که حجم بالای قطعه سازی و تولید که در صنعت خودروی امروز کشور وجود دارد، نیازمند حمایت است، ادامه داد: باید رویکرد و نوع نگاه به این صنعت تغییر کند، دانشگاه‌ها باید برای کمک به صنایع قدم بردارند و تغییراتی را رقم بزنند که امروز با تلاش‌ها و کمک کرمان موتور شاهد این تغییرات هستیم که این اتفاقات مثبت باید تکرار شود و گسترش یابد.

وی ادامه داد: راهکار این موضوع، اعمال بعضی از حمایت‌های درست و به جا است که باید به بهترین شکل و البته فکر شده انجام شود و حتی نیاز است که بعضی از حمایت‌هایی که وجود دارد، حذف شود.

موسوی در پایان با تشکر از مدیران کرمان موتور و روسای دانشگاه شریف، گفت: امیدوارم بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این فرصت‌ها استفاده کنیم که بتوانم روزبه‌روز در این صنعت پیشرفت‌های چشم‌گیری را مشاهده کنیم.

سید محمد موسوی با اشاره به تحریم‌های گسترده توضیح داد: در زمان جنگ تحمیلی، آن محدودیت‌های شدیدی که وجود داشت، باعث پیشرفت‌های بسیاری شد که در تاریخ ثبت شده است:، اما امروز نیز باید بتوانیم از تحریم‌های زیادی که در تمام صنایع وجود دارد، فرصت بسازیم و از حداکثر ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه کنیم.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn