بازگشت میلان و اینتر به پله نخست؛ احداث ورزشگاه اشتراکی!

بازگشت میلان و اینتر به پله نخست؛ احداث ورزشگاه اشتراکی!

به گزارش روزپلاس، شبکه اسکای اسپورت ایتالیا اعلام کرد که دو باشگاه‌ اینتر و میلان پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات‌شان با شهرداری میلان و بررسی تمام جوانب مربوط به سرمایه‌گذاری برای نوسازی ورزشگاه سن‌سیرو به همان نتیجه‌ای رسیده‌اند که از ابتدا به نظرشان بهترین گزینه بود و آن کوچ از سن‌سیرو و بازی در یک ورزشگاه جدید اشتراکی است.

تیم‌های شهر میلان برای جا نماندن از دیگر رقبای داخلی و خارجی‌شان در کسب درآمد از فروش بلیت و سایر محصولات متعلق به آنها در ورزشگاهی اختصاصی، مدت‌هاست که به دنبال ساخت استادیوم بوده‌اند اما آنها با یک مانع بزرگ برای اجرای این برنامه مواجه هستند که مخالفت شهرداری میلان با تخریب ورزشگاه سن‌سیرو به عنوان یک میراث تاریخی است. این مسئله سبب شده بود که میلان و اینتر، زمین‌هایی در حومه شهر را برای ساخت استادیوم‌های اختصاصی‌شان در نظر بگیرند اما نبود زیرساخت‌های لازم نظیر آنچه سن‌سیرو از آن بهره‌مند است (مانند نزدیکی به ایستگاه مترو و دسترسی آسان به مرکز شهر و فرودگاه) مسئله دیگری بود که آنها را دچار تردید کرد.

در همین راستا نشریه گاتزتا دلواسپورت گزارشی منتشر و مدعی شده که اکنون گزینه دیگری پیش روی تیم‌های شهر میلان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش؛ در چند صد متری ورزشگاه سن‌سیرو و در مجاورت منطقه‌ تاریخی ایپودرومو دل گالوپو مجموعه از مراکز و زمین‌های ورزشی واقع شده است که آن را به مکانی ایده‌آل برای ساخت استادیوم جدید تبدیل کرده است. این محدوده نسبت به اراضی انتخاب شده قبلی توسط میلان و اینتر در حومه شهر، امتیازات بسیار بیشتری برای ساخت استادیوم دارد و اتفاق نظر مدیران دو باشگاه در این مورد، آنها را بار دیگر به پروژه اولیه‌شان که احداث استادیوم اشتراکی است، نزدیک می‌کند.

با تمام این اوصاف تجربه نشان داده که بوروکراسی دست وپاگیر ایتالیایی‌ها و احتمال سنگ‌اندازی مجدد شهرداری میلان – با بهانه‌هایی همچون به خطر افتادن میراث‌های تاریخی و فرهنگی – همچنان حکم موانعی بالقوه را برای اجرای پروژه جدید دو باشگاه شهر میلان دارند؛ اما اگر این بار نراتزوری و روسونری در نبرد حقوقی با شهرداری میلان پیروز شوند، هدف دیرینه خود که برخورداری از استادیوم اختصاصی دارای امتیاز نزدیک به خانه معنوی‌شان (منطقه سن‌سیرو) است را محقق خواهند کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn