کد خبر : 119062
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
26 بازدید

فرق السد و پرسپولیس؛ فرق «حرفه‌ای» ما و دنیا!/ السد به پورعلی گنجی پیراهن نداد، پرسپولیس به رونالدو قالیچه داد!

فرق السد و پرسپولیس؛ فرق «حرفه‌ای» ما و دنیا!/ السد به پورعلی گنجی پیراهن نداد، پرسپولیس به رونالدو قالیچه داد!

به گزارش خبرورزشی، فوتبال ما یک ویژگی منحصر به فرد دارد که به نوعی زیر مجموعه فرهنگ عمومی ما ایرانی هاست. ما خیلی اهل پیروی از قوانین بین المللی نیستیم و هر چیزی را ایرانیزه می کنیم! داستان نامگذاری در ایران! مثلاً در همه جای دنیا تعریف مشخصی برای باشگاه حرفه ای یا لیگ حرفه

به گزارش خبرورزشی، فوتبال ما یک ویژگی منحصر به فرد دارد که به نوعی زیر مجموعه فرهنگ عمومی ما ایرانی هاست. ما خیلی اهل پیروی از قوانین بین المللی نیستیم و هر چیزی را ایرانیزه می کنیم!

داستان نامگذاری در ایران!

مثلاً در همه جای دنیا تعریف مشخصی برای باشگاه حرفه ای یا لیگ حرفه ای وجود دارد اما ما هرکار دلمان خواست می کنیم و فقط اسم خودمان را می گذاریم «حرفه ای»! درست مثل رانندگی کردنمان و سایر موارد!

مهم نیست در دنیا به چه و که بگویند حرفه ای، ما هرجور خواستیم اسم می گذاریم و به کسی هم ربطی ندارد!

شباهت بین پرسپولیس و السد

بهانه این جملات تکراری رفتار و اتفاقاتی است که قبل از بازی السد با پرسپولیس افتاد. قبل بازی مسئولان باشگاه السد پیراهن شماره ۵ این باشگاه را به افشین پیروانی هدیه دادند.

یک رفتار عرف در دنیای حرفه ای، وقتی بازیکن سابق باشگاهی به عنوان مسئول یک باشگاه دیگر وارد آن کشور یا آن شهر می شود، پیراهن سابقش را به او هدیه می دهند تا بگویند به یادت هستیم و قدردان زحماتی که برای ما کشیدی…

خود باشگاه پرسپولیس هم چنین کاری می کند و همین حالا عکس پیشکسوتان این تیم در مراسم اهدای شماره قدیمی آنها با لباس پرسپولیس فعلی موجود است. ۱۷ را به «فرشاد پیوس» می دهند و ۸ را به «مجتبی محرمی»

فرق السد و پرسپولیس؛ فرق «حرفه‌ای» ما و دنیا!/ السد به پورعلی گنجی پیراهن نداد، پرسپولیس به رونالدو قالیچه داد!

تفاوت بین پیروانی و باقری از کجا آمد؟

اما در فوتبال حرفه ای تصمیمات یک شبه و لحظه ای گرفته نمی شود! باز برخلاف عادتی که اینجا ما در ایران داریم و هر کاری را دقیقه ۹۰ بدون تحقیق اول انجام می دهیم و بعد به پیامدهایش نگاه می کنیم!

از زمانی که برنامه بازی پرسپولیس و السد اعلام شد آنها تصمیم به چنین کاری داشتند. مقدماتش را فراهم و درنهایت انجام دادند اما اینجا ما با تفکر خودمان دنبال توهم توطئه رفتیم که چرا به کریم باقری لباس ندادند؟

چند روز قبل از پرواز پرسپولیس به قطر کریم باقری به مجموعه این تیم برگشت و چون در برنامه ریزی قبلی باشگاه السد نبود، پیراهنی به او هدیه ندادند! به همین سادگی اما ما اینجا به سبک و روش خودمان گفتیم حرفه ای و از قطری ها انتقاد کردیم که چرا کریم را ندیده اند!

هیچکس سراغ مرتضی را نگرفت!

اینکه همه دنیا باید مثل ما رفتار کنند و مثل ما ببینند، اتفاقی است که فقط در ایران می افتد و حالا نگاه کنید به یک نکته ظریف بین رفتاری که باشگاه السد با افشین پیروانی داشت و کاری که ما در همین باشگاه پرسپولیس با رونالدو کردیم!

در تیم فعلی پرسپولیس که قرار بود به زمین برود و مقابل السد بازی کند، «مرتضی پورعلی گنجی» حضور داشت. بازیکنی که پیراهن السد را به تن داشته و از اول معلوم بود او هم مثل پیروانی به قطر خواهد آمد اما دیدیم که قطری ها از او تجلیل نکردند. چرا؟

به یک دلیل ساده و یکی از اصول ابتدایی فوتبال حرفه ای! پورعلی گنجی قرار بود به عنوان یک «رقیب» مقابل السد به زمین برود و بازی کند. هیچ دلیلی نداشت که مسئولان السد با دادن هدیه به او باعث اعتماد به نفس و افزایش روحیه او شوند و در عوض مهاجمان تیم خودی را تضعیف کنند!

راز باخت پرسپولیس به النصر

اما ببینید که ما سال قبل در اولین سفر «کریستیانو رونالدو» به تهران چه کردیم؟ قبل بازی رضا درویش به هتل رفت و به رونالدو قالی ایرانی هدیه داد. پس از آن تا همین امروز، تک تک پیشکسوتان و کارشناسان مصاحبه کرده و گفته اند یکی از دلایل واگذاری آن مسابقه همین رفتار غلط بود!

فرق السد و پرسپولیس؛ فرق «حرفه‌ای» ما و دنیا!/ السد به پورعلی گنجی پیراهن نداد، پرسپولیس به رونالدو قالیچه داد!

دیدیم که در بازی برگشت در خود ریاض، رونالدو نتوانست به پرسپولیس گل بزند و بازی مساوی شد. اما در بازی رفت ما به رقیبی که قرار بود مقابلش بازی کنیم، چنان بها دادیم که روحیه بازیکنان خودی به صفر رسید!

هیچ چیز این فوتبال «حرفه ای» نیست!

این ها همه از اصول و الفبای فوتبال حرفه ای است. اشتباه نکنید!

چیزی که ما در ایران به آن می گوییم مدیریت حرفه ای یا باشگاه حرفه ای یا لیگ حرفه ای (واساسا هرجا که از پسوند حرفه ای استفاده می کنیم) هیچ ربطی به فوتبال حرفه ای دنیا ندارد!

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn