کد خبر : 119386
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۳۶
3 بازدید

پیروزی اینتر با درخشش جانشین طارمی و آتش بازی سیتی در اتحاد + فیلم

پیروزی اینتر با درخشش جانشین طارمی و آتش بازی سیتی در اتحاد + فیلم

تیم‌های بارسلونا، لیورپول، اینتر و منچسترسیتی حریفان خود را در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند. در ادامه دیدار‌های هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، هفت دیدار برگزار شد تا پرونده جدال‌های این هفته چمپیونز لیگ بسته شود. در مهمترین دیدار، تیم بارسلونا میزبان بایرن مونیخ بود که با نتیجه چهار بر یک به پیروزی

تیم‌های بارسلونا، لیورپول، اینتر و منچسترسیتی حریفان خود را در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند.

در ادامه دیدار‌های هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، هفت دیدار برگزار شد تا پرونده جدال‌های این هفته چمپیونز لیگ بسته شود.

در مهمترین دیدار، تیم بارسلونا میزبان بایرن مونیخ بود که با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید. بارسایی‌ها که در سال‌های اخیر همواره از بایرن شکست خورده بودند و در ۶ دیدار اخیرشان مقابل باوارایی ها، باخت‌های پی در پی متحمل شدند، برای جبران این شکست‌ها به خصوص شکست تحقیرآمیز ۸-۲ سال ۲۰۲۰ وارد میدان شدند.

در آن سال هانسی فلیک روی نیمکت بایرن و لواندوفسکی در خط حمله آنها بود، اما در بازی بارسایی ها، عاملان اصلی تحقیر چهار سال قبلشان را در تیم خود داشتند و به کمک فلیک و لواندوفسکی موفق شدند حریف را با شکست پرگل بدرقه کنند.

فلیک تیم سابقش را خیلی زود سورپرایز کرد. در ثانیه ۵۷ و در حالی که دفاع بایرن مونیخ کاملا جلو کشیده بود، فرمین لوپز در میانه میدان با یک پاس زیبا توپ را به رافینیا رساند که از بین مدافعان بایرنی فرار کرده بود و توانست با مانوئل نویر تک به تک شود و با عبور از دروازه بان باتجربه آلمانی، گل نخست را به ثمر رساند.

پیش از دقیقه ۱۰ هری کین که انگیزه بسیاری برای درخشیدن در بازی‌های بزرگ و پاسخ قاطعانه به انتقادات دارد، موفق شد روی سانتری از سمت راست با ضربه سر دروازه اینیاکی پنیا را باز کند، اما داور پس از مشورت با VAR گل را مردود اعلام کرد چرا که این مهاجم انگلیسی در زمان ارسال توپ، در آفساید قرار داشت.

با این حال او ناامید نشد و خیلی زود دوباره توپ را به تور دروازه آبی‌اناری‌ها چسباند. در دقیقه ۱۸ بازی سرژ گنابری در سمت چپ صاحب توپ شد و کین را در محوطه جریمه دید. او به موقع توپ را به روی دروازه ارسال کرد و کین که آماده گلزنی بود با یک ضربه قیچی تماشایی پنیا را تسلیم و بازی را مساوی کرد.

بارسلونا پس از دریافت گل دوباره جلو کشید و این بار نوبت لواندوفسکی بود تا زهرش را به تیم سابقش بریزد و دروازه بایرن را در دقیقه ۳۶ باز کند. لواندوفسکی پس از گلزنی از انجام خوشحالی برابر تیم سابقش امتناع کرد. اگرچه لوا خوشحالی نکرد، اما هانسی فلیک سرمربی بارسا خودش را از انجام خوشحالی مقابل تیم سابقش منع نکرد.

در دقیقه ۴۵ پاس بلند مارک کاسادو از سمت راست، به طرف مخالف رفت. جایی که رافینیا آماده بود لحظه‌ای به‌یادماندنی را ثبت کند. او در سمت چپ پا به توپ شد و تصمیم گرفت به تو بزند. او پس از ورود به محوطه جریمه در بین مدافعان بایرن، ضربه‌ای فنی و زیبا را به سمت دروازه زد و مانوئل نویر که نیمه فاجعه‌باری را گذرانده بود، در مهار این توپ نیز ناتوان ماند و توپ را درون دروازه‌اش دید تا بارسا ۳-۱ جلو بیفتد.

در نیمه دوم که همه منتظر بودند بایرن چیزی از خود نشان دهد و به بازی برگردد، اما باز هم بارسلونا و رافینیا بودند که گلزنی را جشن گرفتند! در دقیقه ۵۶ پاس بلند زیبای لامین یامال به رافینیا رسید. مانند گل دوم، باز هم این بازیکن پا به توپ شد و در ابتدای محوطه جریمه، ضربه‌ای دقیق را به گوشه دروازه نویر فرستاد و این دروازه‌بان آلمانی برای سومین بار از مهار توپ رافینیا ناکام ماند تا شب فاجعه بارش را تکمیل کند.

در ادامه حملات بایرن زهردار نبود و بارسا هم که شنبه شب باید مقابل رئال مادرید الکلاسیکو را برگزار کند، دیگر فشار خاصی روی دروازه حریف نیاورد تا بازی چهار بر یک تمام شود.

بارسلونا با این برد ۶ امتیازی شد و به رتبه دهم صعود کرد. بایرن هم با سه امتیاز بیست و سوم است.

در دیگر دیدار مهم، تیم اینتر در شبی که مهدی طارمی را در ترکیب اصلی داشت، با یک گل از سد میزبانش یانگ بویز سوئیس عبور کرد.  

در نیمه نخست تیم میزبان بازی کاملا بهتری را نسبت به اینتر به نمایش گذاشت، اما یکی از معدود موقعیت‌های جدی بازی توسط شاگردان سیمونه اینزاگی و نقش آفرینی مهدی طارمی در دقیقه ۳۲ به دست آمد که با بی‌دقتی یان بیسک جلو کشیده از دست رفت.  در این صحنه بازیکنان اینتر با خونسردی تمام به سمت دروازه یانگ بویز آمدند و روی پاس کارلوس آگوستو، مهدی طارمی با پاس پشت پای خود از روی خط محوطه جریمه، یان بیسک را با دروازه‌بان یانگ بویز تک به تک کرد، اما فون بالمودس به زیبایی از دروازه بیرون آمد و این تک به تک را از مدافع اینتر گرفت تا پاس طلایی مهدی طارمی تبدیل به گل نشود.

تنها پنج دقیقه از شروع نیمه گذشته بود که اینتر یک ضدحمله خطرناک روی دروازه یانگ بویز تدارک دید، اما در داخل محوطه جریمه و با خطای مدافع تیم میزبان روی دانزل دومفرایز، داور در سوت خود دمید و یک ضربه پنالتی را به سود یاران مهدی طارمی اعلام کرد.

برخلاف بازی قبلی اینتر در مقابل ستاره سرخ که مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و دروازه حریف را باز کرد، اما این بار مارکو آرناتوویچ توپ را برداشت و پشت آن قرار گرفت، اما ضربه ضعیف او با شیرجه مناسب دروازه‌بان یانگ بویز مهار شد و بهترین فرصت اینتر برای گلزنی از دست رفت.

گفتنی است تنها ۱۰ دقیقه بعد از این موقعیت خوبی که آرناتوویچ از دست داد، بازیکنان یانگ بویز روی یک ضدحمله خطرناک توانستند تیرک دروازه نراتزوری را به لرزه دربیاورند.

اینزاگی که شاهد نمایش ضعیف بازیکنانش بود، طارمی و آرناتوویچ را تعویض کرد و تورام و مارتینز دو مهاجم اصلی اش را که در این بازی به آنها استراحت داده بود به زمین فرستاد و در نهایت هم تورام در دقیقه ۹۳ موفق شد گل برتری را بزند. با ارسال فدریکو دی‌مارکو از سمت چپ روی دروازه یانگ بویز همراه شد و مارکوس تورام به زیبایی این توپ را در شش قدم حریف قطع کرد و تیمش را صاحب دومین برد پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا کرد.

اینتر با این برد هفت امتیازی شد و به رتبه هفتم رسید. یانگ بویز نیز بدون امتیاز ماند.

لیورپول نیز در آلمان با یک گل لایپزیش را شکست داد تا ۹ امتیازی شود و پشت سر استون ویلا در رتبه دوم قرار بگیرد.

 داروین نونیز تک گل بازی را به ثمر رساند. صلاح با پرش بلند بین دو مدافع با ضربه سر ارسال آلیستر را به سمت گوشه راست دروازه فرستاده بود که قبل از ورود به دروازه نونیز پای راستش را به سمت توپ حرکت داد و در دقیقه ۲۷ این گل را به نام خود ثبت کرد. نونیز برای جلوگیری از دلخوری صلاح بعد از به ثمر رسیدن گل به سمت این مهاجم مصری رفت و با در آغوش گرفتن او به نوعی از او دلجویی کرد.

منچسترسیتی نیز با پنج گل مهمانش اسپارتاپراگ را در هم کوبید.  سیتیزن‌ها با این پیروزی، ۷ امتیازی شدند و به رده سوم جدول لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

دو گل از ارلینگ هالند، به همراه گل‌های فیل فودن، جان استونز و متئوس نونس، یک شب دلچسب و سرگرم‌کننده را اتحاد رقم زد.  ارلینگ هالند با به ثمر رساندن یک گل بسیار تماشایی زلاتانی، بار دیگر شرایط فیزیکی و آناتومی عجیب بدن خود را به رخ کشید. هالند در سخت‌ترین شرایط ممکن، با پشت پا دروازه حریف چکی را به زیبایی هر چه تمام‌تر باز کرد.

در بازی‌های دیگر، اتلتیکو مادرید در خانه مقابل لیل فرانسه سه بر یک شکست خورد تا این تیم فرانسوی بعد از پیروزی مقابل رئال مادرید، دومین غول شهر مادرید را هم شکست دهد؛ بنفیکای پرتغال سه بر یک مقابل مهمانش فاینورد هلند شکست خورد و دیناموزاگرب نیز میزبانش سالزبورگ اتریش را از پیش روی برداشت.

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn