کد خبر : 119931
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱:۳۲
0 بازدید

پرداخت وام ازدواج از مرز ۱۱۸ هزار میلیارد تومان گذشت/ ۵۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار

پرداخت وام ازدواج از مرز ۱۱۸ هزار میلیارد تومان گذشت/ ۵۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار

به گزارش برنا، سارا جلالی معاون اداره عملیات اعتباری بانک مرکزی، در گفت و گویی به ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت. بر اساس آمار‌های ارائه‌شده، از ابتدای سال جاری تاکنون، شبکه بانکی کشور موفق به پرداخت ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ۳۵۵ هزار نفر از متقاضیان شده است.

به گزارش برنا، سارا جلالی معاون اداره عملیات اعتباری بانک مرکزی، در گفت و گویی به ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت. بر اساس آمار‌های ارائه‌شده، از ابتدای سال جاری تاکنون، شبکه بانکی کشور موفق به پرداخت ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ۳۵۵ هزار نفر از متقاضیان شده است. این رقم نشان‌دهنده عملکرد بالای شبکه بانکی بوده و نشان می‌دهد که بیش از ۱۳۹ درصد از سهمیه ابلاغی به بانک‌ها پرداخت شده است.

جلالی همچنین با اشاره به تسهیلات فرزندآوری گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۳۰۵ هزار نفر از متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده است. وی این عملکرد را باتوجه به توان قرض‌الحسنه شبکه بانکی قابل قبول دانست و افزود: این تسهیلات شامل حمایت‌های دیگری نظیر تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی نیز بوده است.

وی خصوص وضعیت متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج، توضیح داد: در حال حاضر ۳۴۷ هزار نفر در صف قطعی دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند. علاوه بر این، ۱۰۴ هزار نفر نیز در صف ذخیره بانک‌ها هستند. این افراد پیش ثبت‌نام کرده‌اند و به محض ایجاد سهمیه برای بانک‌ها و تکمیل فرآیند پرداخت، به صف قطعی منتقل خواهند شد.

جلالی با اشاره به تغییراتی که در سامانه تسهیلات ایجاد شده است، توضیح داد: فرآیند ثبت‌نام برای متقاضیان نسبت به گذشته تسهیل شده است. در گذشته متقاضیان مجبور بودند در ساعات مشخصی از شبانه‌روز ثبت‌نام کنند، اما اکنون امکان ثبت‌نام در تمامی ساعات شبانه‌روز فراهم شده است. این تغییرات باعث شده که متقاضیان بتوانند در ساعات غیراداری و با سهولت بیشتری به سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

جلالی گفت: که حدود ۵۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و بخشی از این افراد هنوز بانکی را برای دریافت وام انتخاب نکرده‌اند، اما فرآیند انتخاب بانک و انتقال به صف قطعی برای آنها نیز به زودی تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn