قطع اینترنت جهان بعد از طوفان خورشیدی امسال

هشدار ناسا درباره تخریب اینترنت بعد از طوفان خورشیدی

هشدار ناسا درباره تخریب اینترنت بعد از طوفان خورشیدیاختصاصی «تابناک با تو»؛ ناسا در مورد پدیده‌ای خورشیدی که فقط هر یازده سال یکبار رخ می‌دهد به ساکنان سیاره زمین هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان می‌گویند هر یازده سال یکبار، فعالیت‌های خورشیدی به اوج می‌رسد، موج انفجارهای ناشی از این فعالیت به سمت زمین متمایل است و زمان آن نزدیک شده و به عبارتی دیگر فرارسیده‌است.تحقیقات نشان می‌دهد طوفان‌های شدید خورشیدی ممکن است باعث تخریب بزرگ در اینترنت شود.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، اوج فعالیت خورشید، هدیه ای از آسمان برای ناظران شفق قطبی نیز به شمار می‌روند، زیرا باعث ایجاد نور شمالی جذابی می‌شوند که در ماه های اخیر آسمان سراسر جهان را روشن کرده‌است.

ناسا، اداره ملی اقیانوسی و جوی و کمیته پیش‌بینی چرخه خورشیدی، طی یک کنفرانس آنلاین تأیید کردند که خورشید در حال حاضر اوج فعالیت خود را تجربه می‌کند که ممکن است یک سال طول بکشد.

مدیر برنامه هواشناسی فضایی در مقر ناسا در واشنگتن، جیمی فاورز، گفت: «در زمان اوج فعالیت خورشیدی، تعداد لکه‌های خورشیدی و در نتیجه میزان فعالیت آن افزایش می‌یابد و این افزایش فعالیت فرصتی هیجان‌انگیز برای بیشتر دانستن در مورد نزدیکترین ستاره به ما است، اما از سوی دیگر باعث «تأثیر واقعی بر روی زمین و در سراسر منظومه شمسی ما» می‌شود.

گفتنی است خورشید عبارت است از گازهای داغ با بار الکتریکی است که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که از قطبی به قطب دیگر امتداد می‌یابد.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn