اجرای ۱۰۰۰ پروژه زیرساختی در تهران تا تابستان آینده

به گزارش خبرنگار برنا، کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور به اهمیت این نمایشگاه اشاره کرد و این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای معرفی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و همکاری صنعت برق و بخش دانشگاهی در جهت بهبود تولید و خدمات دانست.

وی در ادامه افزود: تیمی از متخصصان شرکت توزیع برق تهران بزرگ از ابتدای نمایشگاه در محل حضور داشته و گروه‌های تخصصی این شرکت در حال شناسایی و ارزیابی تجهیزات و تولیدات جدید بر اساس نیازهای صنعت برق هستند.

ناظریان ادامه داد: سال ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲، اولین سند تحول در شرکت توزیع تهران بزرگ تدوین شد که ۷۰ پروژه تحولی برای امسال در دستور کار قرار گرفته است. از این تعداد، بیش از ۳۵ پروژه برای نخستین بار در کشور در حال اجرا یا بهره‌برداری است. به عنوان مثال، خدمات بدون مرز در شهر تهران راه‌اندازی شده و کلیه مناطق ۲۲گانه برق تهران آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. این خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف‌نظر از محل سکونت یا استفاده، می‌تواند از طریق هر منطقه برق در شهر تهران دریافت شود که به کاهش تردد شهری و ارتقاء سطح خدمات کمک می‌کند.

ناظریان افزود: سامانه هوشمندی نیز در تهران راه‌اندازی شده که از طریق آن شهروندان می‌توانند به وضعیت شبکه و نیازهای خود در حوزه انشعاب برق از طریق سامانه ۱۵۲۱، اپلیکیشن برق من یا سایت شرکت دسترسی داشته باشند. این سامانه با داده‌های مکانی کنترل خدمات را به‌طور کامل انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود خدمات به مردم عزیز ارائه می‌شود.

ناظریان با اشاره به تابستان امسال توضیح داد: ما تابستانی بی‌سابقه را پشت سر گذاشتیم. با افزایش دما و استمرار آن، دمای شهر تهران در مرداد ماه به ۴۲ درجه رسید و بیش از ۱۰ بار از ۴۰ درجه عبور کرد. این افزایش دما باعث شد که با هر یک درجه افزایش دما، ۲۰۰ تا ۲۵۰ مگاوات به بار شبکه تهران افزوده شود. در مرداد ماه امسال، ما ۱۳ درصد انرژی بیشتری نسبت به سال گذشته تأمین کردیم و ۱۵ درصد رشد در تأمین برق سامانه‌های سرمایشی داشتیم، به‌طوری‌که پیک مصرف برق تهران به ۸۲ درصد رسید که معادل دو و نیم برابر رشد مصرف سال گذشته است.

وی به برنامه‌ریزی‌ها برای تابستان آینده اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه وزارت نیرو، ۱۴ پروژه بزرگ برای گذر از تابستان سال آینده در نظر گرفته شده و از ابتدای آبان‌ماه امسال، این پروژه‌ها به طور رسمی در شهر تهران آغاز شده است.

بازسازی و بهینه‌سازی ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق در تهران تا تابستان آینده

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران به پروژه‌های زیرساختی صنعت برق در تهران اشاره کرد و اعلام کرد: بیش از هزار پروژه زیرساختی تا تابستان آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: تا پیش از فصل گرما، بیش از ۵۰۰ کیلومتر از شبکه برق تهران بازسازی و بهینه‌سازی خواهد شد و برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف برای مشترکین پرمصرف شهر تهران اجرایی خواهد شد.

ناظریان بیان کرد: با نصب نیم میلیون کنتور هوشمند در تهران، به ویژه برای مشترکان خانگی و تجاری پرمصرف، امکان کنترل مصرف به صورت هوشمند فراهم خواهد شد.

وی اشاره کرد: ۱۵ درصد از مصرف برق شهر تهران به مجموعه‌های اداری و سازمان‌های دولتی و غیردولتی اختصاص دارد و بر اساس قانون رفع موانع صنعت برق، این سازمان‌ها باید تا سال ۱۴۰۶، بیست درصد از مصرف خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

ناظریان در ادامه گفت: هدف‌گذاری شده که تا سال آینده ۱۰ درصد از مصرف برق ادارات شهر تهران معادل ۲۰۰ مگاوات از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

وی همچنین اشاره کرد: نیاز مصرفی برق تهران برای سال آینده ۶۲۵۰ مگاوات پیش‌بینی شده و برای مدیریت آن، توسعه ایستگاه‌های شارژ برقی و کنترل‌های هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

ادامه دارد…

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn