چمنیان: مقابل قهرمان غرب آسیا نشان دادیم شایسته صعود هستیم

چمنیان: مقابل قهرمان غرب آسیا نشان دادیم شایسته صعود هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: پیروزی با خلق موقعیت گل مقابل قهرمان غرب آسیا نشان می‌دهد شایسته صعود هستیم.

عباس چمنیان درباره برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل سوریه در گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا، اظهار داشت: با توجه به شناخت از سوریه می‌دانستیم تیم بسیار باکیفیت و هماهنگی است و در خطوط مختلف بازیکنان با کیفیتی دارد. حریف از قابلیت‌های خوبی برخوردار بود. اولویتی که برای بازی تعیین کردیم، این بود که بتوانیم با استراتژی منتخب خود و آرامش‌مان در ۲۰ دقیقه اول به گل برسیم و شرایط را برای ادامه بازی راحت‌تر کنیم.

وی افزود: این اتفاق هم افتاد. در ۲۰ دقیقه اول بچه‌ها خیلی پرتلاش بازی کرده و موقعیت‌های زیادی در آن لحظات روی دروازه سوریه ایجاد شد. در کل آن دقایق روی زمین حریف بودیم و شانسی به این تیم ندادیم. در ادامه نیمه اول نیز بچه‌ها خیلی دویدند و با تلاش زیاد، نکات مدنظر ما را خیلی خوب رعایت کردند. سوریه که می‌دانست با شکست در این بازی نمی‌تواند به مرحله بعدی صعود کند، در شروع نیمه دوم برای جبران گل خورده خیلی تلاش کرد و این موضوع طبیعی بود. میزان دوندگی و تعویض هایشان شرایط سختی برای ما ایجاد کرد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: با وجود فشار سوریه، در انتقال بازی فرصت‌های زیادی به دست آوردیم که برخی مواقع با بی‌دقتی بازیکنان خود نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در روزی که می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، خوشبختانه موفق شدیم تیم خیلی خوب و قدر سوریه را که به تازگی در مسابقات غرب آسیا با حضور ۱۰ تیم قهرمانی رسید، شکست بدهیم. شاید در طول بازی فقط یک تا ۲ فرصت برای حریف ایجاد شد که با عملکرد خوب خط دفاعی و بویژه دروازه‌بانمان خنثی شد.

چمنیان اضافه کرد: با این برد همچنان به صعود امیدوار هستیم. از طرفی امیدواریم پیگیری‌های فدراسیون فوتبال نسبت به نامه اعتراضی ما به کنفدراسیون درباره شرایط سنی بازیکنان کره شمالی، به ثمر برسد. سایر تیم‌های گروه نیز به وضعیت این تیم اعتراض داشته و حتی ناظران AFC هم اذعان داشتند شرایط کره شمالی خیلی عادی نیست. به هرحال تیمی که چهار بازی متوالی را پشت سر هم با یک ترکیب نسبتا ثابت انجام بدهد، همه بازی‌ها را با پیروزی‌های قاطعانه پشت سر بگذارد و عملکردش در کل به رده سنی نوجوانان نخورد، مشهود است که عادی نیست.

وی تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری فدراسیون و جدیت AFC اعتراض تیم‌های این گروه و اذعان ناظران کنفدراسیون در اردن، بازی جوانمردانه در این رده سنی لحاظ شود. ضمن اینکه ما به دیدار‌های فردا امیدوار هستیم. خودمان باید اردن را شکست بدهیم و امیدوار به نتیجه بازی هنگ کنگ و سوریه یا سایر گروه‌ها باشیم. تیم نوجوانان ایران شایسته صعود است.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn