سطح سؤالات نهایی طبق توانمندی تمام دانشآموزان تنظیم میشود
خبر را برای من بخوان به گزارش سایت طلا،علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانشآموزان مدارس دولتی عادی دشوار است، بهویژه به دلیل ضعف آموزش یا گاهی عدم توانمندی معلمان در تدریس، گفت: به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارم. آموزش و
به گزارش سایت طلا،علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانشآموزان مدارس دولتی عادی دشوار است، بهویژه به دلیل ضعف آموزش یا گاهی عدم توانمندی معلمان در تدریس، گفت: به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارم. آموزش و پرورش موظف است فرصتهای برابر آموزشی را برای تحقق اهداف یاددهی و یادگیری در دورههای تحصیلی ایجاد کند.
وی افزود: در برنامهریزی و برگزاری امتحانات نهایی بهعنوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، بهگونهای عمل شده است که میزان برخورداری دانشآموزان از آموزشهای رسمی در مناطق مختلف کشور، معیار ارزیابی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با دعوت از طراحان سؤال از مدارس دولتی در استانها و مناطق مختلف و با استفاده از دستورالعملهای دقیق، سؤالات آزمونها متناسب با آموزش و توانمندی همه سطوح دانشآموزان طراحی میشود.
کاظمی تصریح کرد: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هر سال این موضوع را بررسی میکند و عملکرد دانشآموزان با پراکندگی جغرافیایی مختلف در پاسخ به سؤالات آزمونهای نهایی تحلیل میشود.
وی در پایان گفت: این تحلیل ابزار دقیقی برای ارزیابی فرصتهای آموزشی و برنامهریزی برای بهبود آنهاست.
انتهای پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0