چرا اکثر برنامهها در Google Play رایگان هستند؟
هنگامی که تلفنهای هوشمند عرضه شدند، برنامهها رایگان نبودند؛ اما با گذشت زمان تعداد برنامهها افزایش یافت و قیمتها کاهش یافت. مردم برنامههای زیادی را نصب و سعی میکنند برنامهای متناسب با نیاز خود پیدا کنند و به دلیل این که برگرداندن پول بسیار دشوار است و دهها برنامه مشابه وجود دارد. امتحان کردن برنامه
هنگامی که تلفنهای هوشمند عرضه شدند، برنامهها رایگان نبودند؛ اما با گذشت زمان تعداد برنامهها افزایش یافت و قیمتها کاهش یافت.
مردم برنامههای زیادی را نصب و سعی میکنند برنامهای متناسب با نیاز خود پیدا کنند و به دلیل این که برگرداندن پول بسیار دشوار است و دهها برنامه مشابه وجود دارد. امتحان کردن برنامه و سپس خرید یا استفاده از نسخه رایگان که باعث شده دانلودها به صدها هزار یا میلیونها برسد، عادی شده است.
اکثر برنامههای کاربردی در فروشگاه گوگل پلی به دلایل مختلفی رایگان هستند که مهمترین آن ها عبارتند از:
نمونه Freemium: بسیاری از برنامهها از این مدل استفاده میکنند، به گونهای که برنامه برای دانلود رایگان است؛ اما کاربران میتوانند برای ویژگیها، محتوا یا قابلیتهای اضافی هزینه کنند و به توسعهدهندگان اجازه میدهد پایگاه کاربر بزرگتری را جذب کنند.
درآمد تبلیغات: توسعه و نگهداری اپلیکیشنها نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان، تلاش و منابع است.
برنامههای رایگان اغلب به تبلیغات به عنوان منبع درآمد اصلی خود برای پشتیبانی از عملیات خود متکی هستند. زیرا راهی را در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد تا از برنامههای خود بدون دریافت هزینه مستقیم از کاربران کسب درآمد کنند.
با ارائه رایگان این برنامه، توسعهدهندگان میتوانند به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنند و از طریق تعداد نمایشها و کلیکهای تبلیغاتی کسب درآمد کنند؛ هرچه کاربران بیشتری دریافت کنند، افراد بیشتری میتوانند برای آن ها تبلیغ کنند و درآمد بیشتری کسب کنند.
این تبلیغات به توسعهدهندگان اپلیکیشن امکان میدهد درآمدی ایجاد کنند که به پوشش هزینهها، تامین مالی بهروزرسانیهای آتی کمک میکند و برنامه را آزادانه در دسترس مخاطبان وسیعتری قرار میدهد و در عین حال سود بیشتری را تضمین میکند.
جذب کاربر: داشتن یک برنامه رایگان میتواند به توسعه دهندگان کمک کند تا پایگاه کاربری خود را به سرعت ایجاد کنند.
پایگاه کاربر بزرگتر منجر به نرخهای تعامل و ماندگاری بالاتر برنامه میشود که بعداً میتوان از طریق روشهای مختلف، مانند خریدهای درونبرنامه یا اشتراک، کسب درآمد کرد.
رقابت در بازار: بازار اپلیکیشنها بسیار رقابتی است و ارائه یک اپلیکیشن رایگان میتواند به توسعهدهندگان کمک کند تا کاربران را از جایگزینهای پولی دور کنند.
جمعآوری دادهها: برخی از برنامهها ممکن است بهعنوان وسیلهای برای جمعآوری دادههای کاربر رایگان باشند که میتواند برای تبلیغات هدفمند یا فروش به اشخاص ثالث ارزشمند باشد، اگرچه این امر نگرانیهایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد میکند.
تبلیغ برند: شرکتها ممکن است برنامههای رایگانی را برای تبلیغ برند یا خدمات خود ارائه دهند که ترافیک را به سمت کسب و کار اصلی خود هدایت میکند یا کاربران را به خرید محصولات مرتبط ترغیب میکند.
در نتیجه، هیچ چیز در دنیای تجارت و بازرگانی رایگان نیست، وقتی برنامه رایگان است، کاربر به کالا تبدیل میشود.
به عبارت دیگر، اگر از یک برنامه رایگان استفاده میکنید، شما را با تبلیغات بمباران میکند، اطلاعاتی را درباره شما جمعآوری میکند و آن را به یک شخص ثالث یا شرکت تبلیغاتی ناشناس میفروشد، نه این که به ردیابی مکان و چتهای شما اشاره کنیم و عکسها و اثر انگشت بیومتریک شما را ذخیره میکند.
منبع: ارم نیوز
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰