(تصاویر) همه چیز درباره ایونیک ۹؛ شاسی بلند جدید هیوندای با ۳ ردیف صندلی
هیوندای ایونیک ۹ براساس پلتفرم الکتریکی ئی-جی ام پی شکل گرفته که امکان پیمایش بالای ۴۸۰ کیلومتر را در تمامی تریم ها فراهم می کند. انرژی مورد نیاز ایونیک ۹ از بسته باتری ۱۱۰.۳ کیووات ساعت تامین می شود. هیوندای پس از موفقیت کیا ئی وی۹ به عنوان اولین شاسی بلند ۳ ردیف صندلی در
هیوندای ایونیک ۹ براساس پلتفرم الکتریکی ئی-جی ام پی شکل گرفته که امکان پیمایش بالای ۴۸۰ کیلومتر را در تمامی تریم ها فراهم می کند. انرژی مورد نیاز ایونیک ۹ از بسته باتری ۱۱۰.۳ کیووات ساعت تامین می شود.
هیوندای پس از موفقیت کیا ئی وی۹ به عنوان اولین شاسی بلند ۳ ردیف صندلی در بازار آمریکا، سراغ ارائه یک محصول مشابه با برند هیوندای رفته تا شاید بتواند موفقیت مشابه کیا را تکرار کند.
هیوندای ایونیک ۹ براساس پلتفرم الکتریکی ئی-جی ام پی شکل گرفته که امکان پیمایش بالای ۴۸۰ کیلومتر را در تمامی تریم ها فراهم می کند. انرژی مورد نیاز ایونیک ۹ از بسته باتری ۱۱۰.۳ کیووات ساعت تامین می شود.
ویژگی توضیحات
پلتفرم | بر پایه پلتفرم الکتریکی E-GMP با برد بیش از ۴۸۰ کیلومتر |
باتری | ۱۱۰.۳ کیلووات ساعت |
تریمها | تک موتور ۲۱۵ اسب بخار، دو موتوره ۳۱۰ اسب بخار، پرفورمنس ۴۳۰ اسب بخار |
سرعت و شتاب | شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۴.۹ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
شارژ سریع | شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۲۴ دقیقه با شارژر ۳۵۰ کیلووات |
ظرفیت سرنشینان | ۶ یا ۷ نفر با قابلیت صندلیهای ریلکس در ردیف دوم |
محیط زیستی | استفاده از مواد پایدار و آپشن رنگهای دوستدار محیط زیست |
تریم لانگ رنج یا پیمایش طولانی تک موتور برابر با ۲۱۵ اسب بخار خروجی و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تریم لانگ رنج دو موتوره برابر با ۳۱۰ اسب بخار خروجی و ۶۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. تریم پرفورمنس دو موتوره برابر با ۴۳۰ اسب بخار خروجی و ۶۹۸ نیوتن متر گشتاور دارد.
سریع ترین تریم ایونیک ۹ طی ۴.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.
هیوندای هنوز به میزان برد حرکتی تریم های دو موتوره ایونیک ۹ اشاره ای نکرده است. با استفاده از شارژر ۳۵۰ کیلووات دی سی می توان ظرفیت باتری را طی ۲۴ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد آن رساند.
بیشینه شاخص یدک کشی هیوندای ایونیک ۹ برابر با ۲۲۶۸ کیلوگرم محاسبه شده است.
فضای کابین برای پذیرش ۶ یا ۷ سرنشین(با توجه به تریم) به خوبی توسعه یافته است. سرنشین ردیف دوم اکنون می تواند از فناوری جدید تویوتا با نام صندلی های ریلکس استفاده کند زیرا مجهز به ماساژ داینامیک تاچ شده اند.
همچنین صندلی های ردیف اول و دوم قابلیت تغییر حالت به افقی کامل دارند. علاوه بر این می توان از آپشن چرخش کامل صندلی های ردیف دوم استفاده کرد تا با سرنشین ردیف سوم حالت گفتگو شکل بگیرد البته برای استفاده از این قابلیت باید خودرو در وضعیت بدون حرکت و ساکن باشد.
در توسعه جزئیات این کابین به محیط زیست نیز توجه شده است. از این رو برای پوشش صندلی ها و پنل های داخلی از چرم با منابع پایدار، پارچه پلی اتیلن ترفتالات و حتی پشم استفاده شده است.
برای کنسول مرکزی از دو نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده شده است. سیستم صوتی با ۸ اسپیکر در حالت پایه و سیستم صوتی بوز با ۱۴ اسپیکر در حالت آپشن از دیگر ویژگی های کابین هستند.
طراحی انتقادی هیوندای در ایونیک ۹ نیز ادامه یافته، البته این رویکرد طرفداران خاص خود را نیز دارد. رویکردی که هیوندای آن را آینده نگر می داند شاخص ضریب درگ ۰.۲۵۹ Cd را ایجاد کرده است. برای چراغ های اصلی نیز از ساختار ۸ بیتی استفاده شده که شبیه به فیلم های آینده نگر دهه ۹۰ میلادی است و البته همچنان جذاب است.
حذف آینه های متعارف جانبی و استفاده از نوع دیجیتال آن به عنوان آپشن درنظر گرفته شده است.
از دیگر رویکردهای محیطی زیستی در تولید هیوندای ایونیک ۹ باید به ترکیب رنگ جدید که در ترکیب آن از ضایعات لاستیک های بازیافتی استفاده شده، اشاره کنیم. مشتریان اکنون می توانند از میان ۱۶ رنگ مختلف، گزینه مورد نظر خود برای ایونیک ۹ را انتخاب کنند.
قیمت ایونیک ۹ مشخص نشده اما پیش بینی می شود قیمت پایه از ۵۵ هزار دلار آغاز و با توجه به تریم آپشن تا ۸۰ هزار دلار بالا رود.
هیوندای ایونیک ۹
منبع: عصر ایران
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰