کد خبر : 91579
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۱۰
3 بازدید

انتقاد غریب‌آبادی از عملکرد ضعیف شورای امنیت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی

انتقاد غریب‌آبادی از عملکرد ضعیف شورای امنیت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، کاظم غریب‌آبادی ، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه وزرا در شورای امنیت با موضوع «رهبری برای صلح، متحد در احترام به منشور سازمان ملل برای جستجوی آینده‌ای امن»، با انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت و

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، کاظم غریب‌آبادی ، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه وزرا در شورای امنیت با موضوع «رهبری برای صلح، متحد در احترام به منشور سازمان ملل برای جستجوی آینده‌ای امن»، با انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت و جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شد.

غریب آبادی با اشاره به وضعیت بحرانی جهان و افزایش درگیری‌ها در برخی از مناطق، افزود: “حقوق بین‌الملل و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد، که زمانی پایه و اساس روابط بین‌الملل بود، اکنون به‌طور نگران‌کننده‌ای نادیده گرفته می‌شوند. مصونیت از مجازات برای نقض فاحش حقوق بین‌الملل، به‌ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی، در حال تبدیل شدن به یک قاعده است.”

وی با تاکید بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، گفت: “وضعیت در غزه، یک شکست جمعی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است. ما شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه هستیم. غزه، همان‌طور که یکی از مقامات ارشد سازمان ملل به‌درستی توصیف کرد، به ‘جهنم روی زمین’ تبدیل شده است. بیش از ۴۲ هزار غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی، از جمله زنان و کودکان، توسط رژیم اشغالگر قتل‌عام شدند و بیش از ۹۳ هزار نفر زخمی شدند.”

 


+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn