کد خبر : 97629
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
9 بازدید

تصمیم انتقام از رژیم صهیونیستی در اختیار کیست؟

تصمیم انتقام از رژیم صهیونیستی در اختیار کیست؟

در جمهوری اسلامی ایران باعنایت به جایگاه قانونی شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور،کلیه سیاست ها، اقدامات و عملیات ها بایستی به تأیید رئیس شورای عالی امنیت کشور برسد. مقام معظم رهبری نیز دستور به شورای نظامی  در سطح عملیات ها و پاسخ به تهاجمات دشمن را به شورای عالی امنیت ملی

در جمهوری اسلامی ایران باعنایت به جایگاه قانونی شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور،کلیه سیاست ها، اقدامات و عملیات ها بایستی به تأیید رئیس شورای عالی امنیت کشور برسد.

تصمیم انتقام از رژیم صهیونیستی در اختیار کیست؟


مقام معظم رهبری نیز دستور به شورای نظامی  در سطح عملیات ها و پاسخ به تهاجمات دشمن را به شورای عالی امنیت ملی تفویض کرده اند.

لذا تعیین کمی و کیفی،نحوه،زمان،اهداف و کلیه جزئیات عملیات به عهده شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهوری است و در نهایت با تأیید نهایی فرماندهی کل قوا اجرایی می شود

از این رو چنانچه رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور به هر دلیلی تمایلی به انجام عملیات نظامی و پاسخ به دشمن نداشته باشد می تواند مخالفت کند و این نظر قطعی و لازم الاجرا است.

و بالعکس چنانچه رئیس جمهور،رئیس شورای عالی امنیت ملی تصمیم بر پاسخ و عملیات با هر شرحی داشته باشد با تأیید نهایی فرماندهی کل قوا،دستور فوری،قطعی و لازم‌الاجرا است؛چنانکه در ماجرای پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه،رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی وقت شهید آیت‌الله رئیسی(رضوان الله علیه) با تأکید بر شدت و کوبنده بودن عملیات و مبدأ شلیک از ایران عملیات بزرگ”وعده صادق” را تصویب و پس از تأیید نهایی توسط فرماندهی کل قوا اجرایی شد.

 





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn