کد خبر : 100238
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
3 بازدید

اختصاص ۲۰۰ همت از اعتبارات هدفمندی یارانه ها به حوزه دارو

اختصاص ۲۰۰ همت از اعتبارات هدفمندی یارانه ها به حوزه دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما نتوانستیم افتخارات تولیدات در حوزه غذا و دارو را که تا کنون داشته‌ایم را به درستی تبیین کنیم. سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و داروی کشور در افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته گفت: سال‌های زیادی زحمت کشیده شده و حاصل این اقدامات این است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما نتوانستیم افتخارات تولیدات در حوزه غذا و دارو را که تا کنون داشته‌ایم را به درستی تبیین کنیم.

سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و داروی کشور در افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته گفت: سال‌های زیادی زحمت کشیده شده و حاصل این اقدامات این است که امروز تولیدی کنندگان مواد اولیه، محصول نهایی و بسته بندی دارویی و ماشین آلات تولید را در کشور داریم. این رویداد کمک می‌کند همه اینها را در یک جا ببینیم.

وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته بیان کرد: این نمایشگاه یک رویداد ملی است و تولیدات کشور خودمان در آن عرضه می‌شود و بعد بزرگ آن حس اقتدار ملی است و در نتیجه آن، وفاق بین همه اعضای زنجیره و در همه بخش‌ها بیشتر می‌شود.  

محمدی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌‍شود و آنها را به کشورهای مختلف صادر می کنیم که یکی از برنامه‌های تسهیل در تولید و حتی در صادرات خواهد بود. 

وی ادامه داد: قیمت گذاری اشکال دارویی به طور کامل انجام شد و سازمان غذا و دارو سعی کرده هر دو هفته یکبار قیمت گذاری‌ها به روز شود؛ یکی از مشکلات موجود مسئله نقدینگی است.

وی تاکید کرد: منابع اعتبارات دارویار به بودجه عمومی محقق می‌شود و ۲۰۰ همت از اعتبارات هدفمندی یارانه ها به بودجه دارو اختصاص پیدا کند. اکنون ۶/۵ همت از سایر اعتبارات تخصیص یافته و با اجازه هیئت دولت به شرکت‌های پخش پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تسهیلاتی تحت عنوان ۹۰ به ۱۰ به تولید کنندگان داده می‌شود تا مشکل نقدینگی آنها بر طرف شود. تسهیلات ارزی به متقاضیان پروژه‌های بزرگ نیز در نظر گرفته و به آنها نیز چنین تسهیلاتی پرداخت می شود. 

محمدی اضافه کرد: تخصیص ارز به شرکت‌ها جهت تامین ماشین آلات  تا ۲۰۰ میلیون دلار معرفی خواهد شد.سقف ماهیانه تخصیص ارز افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ایران فارما هرسال برگزار می‌شود و هرساله نسبت به سال قبل حضور شرکت‌ها بیشتر می‌شود و توسعه می‌یابد.

محمدی با بیان این که یکی از نواقص ما در حوزه صادرات است، افزود: ما نتوانستیم افتخارات، تولیدات و زنجیره‌ای که در حوزه غذا و دارو داشتیم را به درستی تبیین کنیم و به دنیا نشان دهیم. خیلی از کشور‌ها نمی‌دانند ما تولیدات داریم. این نمایشگاه ورویداد به این موضوع کمک می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: بزرگترین ذی نفعان نمایشگاه را خود مردم دانست و بهتر بوده تا همه ذی نفعان و اعضای زنجیره دارو از نمایشگاه بازدید کنند و با محصولات جدید آشنا شوند. محصولات و ماشین آلاتی که در کشور تولید می‌شوند هرسال نسبت به سال گذشته جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال بسته بندی‌ها به صورت رقابتی است، تصریح کرد: مسائل به طور مستقیم به مسئولان گفته می‌شود. میز خدمت سازمان غذا دارو کمک می‌کند همه همکاران در حوزه دارو حضور داشته باشند و بدون نیاز به وقت قبلی پاسخگوی ذی نفعان باشند. معمولا در این نمایشگاه‌ها مشکلات شرکت‌ها را می‌شنویم و رفع می‌کنیم. خیلی شرکت‌ها مشکلات ارزی دارند.

در ادامه مراسم، محمد عبده زاده٬ رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران، بیان کرد: هماهنگی‌ها برای حضور شرکت‌های خارجی انجام شده و حضور پررنگ شرکت‌های داخلی و خارجی را خواهیم داشت.

وی افزود: در نهمین دوره ایران فارما، تمام بازیگران و تامین کنندگان همه در کنار هم هستیم که بتوانیم شرایط تامین پایدار داروی کشور و توسعه صادرات را در راستای اهداف برنامه توسعه هفتم به انجام برسانیم.

عبده زاده ادامه داد: نمایشگاه دو رویکرد مشخص دارد، یکی اینکه صنعت داروسازی از سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند و دوم این که باتوجه به توسعه صنعت داروسازی در کشور بحث انتقال دانش فنی و تولیدات مشترک برون مرزی را با هماهنگی شرکای خارجی خود در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۴۱۴ شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان غرفه خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود که ۴۰ هزار بازدیدکننده در ایران فارما حضور خواهند داشت.

عبد زاده افزود: برای توسعه صادرات توانمندی‌های صنعت داروسازی را به نمایش گذاشته و سعی در جذب سرمایه گذاران خارجی خواهیم کرد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn