کد خبر : 100350
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
3 بازدید

جدیدترین و آخرین نسل کیا اسپورتیج به ایران رسید!

جدیدترین و آخرین نسل کیا اسپورتیج به ایران رسید!

امروز بیش از سی سال از اولین روز تولید کیا اسپورتیج می گذرد و تاکنون شاهد تولید پنج نسل مختلف از آن بوده ایم که همه آنها به بازار جهانی عرضه شده اند. ایران نیز از این بازار جهانی جا نمانده و از نسل دوم اسپورتیج تا نسل آخر آنرا به بازار خود وارد کرده

امروز بیش از سی سال از اولین روز تولید کیا اسپورتیج می گذرد و تاکنون شاهد تولید پنج نسل مختلف از آن بوده ایم که همه آنها به بازار جهانی عرضه شده اند. ایران نیز از این بازار جهانی جا نمانده و از نسل دوم اسپورتیج تا نسل آخر آنرا به بازار خود وارد کرده است. اخیرا در نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، برای نخستین بار شرکت کوشا خودرو، اقدام به رونمایی از آخرین نسل کیا اسپورتیجِ وارد شده به ایران در مدل 2024 نمود. در نگاه اول بیش از همه چیز، نسخه لانگ بودن این خودرو به چشم می آید، نسخه ای که طولی معادل 4660 میلیمتر داشته و فاصله محوری آن نیز چیزی برابر با 2755 میلیمتر می باشد. بنابراین شاهد واردات یک محصول غول پیکر کره ای به ایران هستیم.

اما بسیاری از کاربران درباره قیمت کیا اسپورتیج 2024 سوال می پرسند، به همین جهت لازم است بدانید که مطابق اولین روزهای خردادماه 1403، قیمت گمرکی کیا اسپورتیج 2024، چیزی معادل با 19هزار و 600 دلار اعلام شده است.

کیا اسپورتیج از کجا تا به کجا رسید؟

نسل اول: NB-7

تاریخ اولین تولید کیا اسپورتیج به سال 1993 بازمیگردد. در آن سال، کیا در مشارکت با شرکت های مزدا و فورد اقدام به تولید محصول خود کرده بود. از این منظر شاهد آن بودیم که اسپورتیج نسل اول، پلتفرم مزدا بونگو دارد، ظاهر آن اسپرت است و با قابلیت آفرود است. تولید نسل اول اسپورتج تا سال 2004 به طول انجامید.

نسل دوم: JE/KM

با تولید نسل دوم کیا اسپورتیج در سال 2004 میلادی، شاهد رشد چشمگیری در صنعت ماشین سازی کیا بودیم. اسپورتیج JE/KM در پلتفرمی مشابه النترا ساخته شده بود، همان پلتفرمی که در هیوندای توسان 2005 به کار گرفته شده بود. این مدل دارای موتور قدرتمند 129 کیلوواتی و با گشتاور 241 نیوتن متری بود. در ضمن در همان زمان، چند فیس لیفت برای هماهنگ نگه داشتن این محصول معرفی شده بود. تولید نسل دوم اسپورتیج تا سال 2010 ادامه داشت.

نسل سوم: SL

با فرارسیدن سال 2010 ، بازار خودروی جهانی شاهد عرضه کیا اسپورتیج در سری SL بود. نسل سومی که موتور 2.0 لیتری هیندای R دیزلی با قدرت 137 کیلووات در آن به کار گرفته شده بود. رفته رفته امکانات استفاده شده در این محصول کره ای، ارتقاء می یافت و به همین دلیل، نسل سوم آن موفق به اخذ جایزه خودروی سال 2011 شد که آنرا در اسلواکی دریافت کرد. در ضمن شرکت کیا در سال 2013 با محصول اسپورتیج خود ، موفق به اخذ جایزه استاندارد بانک مردمی برای «SUVs و Crossovers – City and Suburban» شد.

نسل چهارم: QL

از سال 2016 چهارمین نسل اسپورتیج، پس از رونمایی ای که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از آن شده بود، روانه بازار جهانی خودرو شد. طراحی ظاهری آن فوق العاده مدرن و جسورانه بود، اما نکته مهم ماجرا عرضه این خودرو در انواع موتورهای 1.6 لیتری، 2.0 لیتری، 2.4 لیتری بود.

اسپرتیج 2024

نسل پنجم: NQ

نسل پنجم کیا اسپورتیج از سال 2019 به بازار عرضه شده است و در این مرحله پیشرفت های مناسبی در طراحی ظاهری داشته است. این خودرو در سال 2024 به ایران وارد شده است و مشخصات نسخه وارداتی آن از قرار زیر است.

  • مشخصات فنی و عملکرد کیا اسپورتیج










مشخصات

توضیحات

موتور

1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت

قدرت

198 اسب بخار

گشتاور

253 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

سیستم محرکه

تک دیفرانسیل

مصرف سوخت

5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر

طراحی اسپورتیج؛ جمع اضداد!

شرکت کیا درباره طراحی منحصر به فرد اسپورتیج چنین اظهار نظر کرده است: «جمع اضداد»! به راستی که جمع اضداد است میان خطوط شکسته و منحنی! شکل و شمایل نرم و تیزی که در طراحی این خودرو در کنار یکدیگر قرار داده شده، بدنه فوق العاده جذابی را ایجاد کرده است. طراحی صندوق عقب این خودرو نیز بسیار دلنشین است و در مجموع یک کراس اور درجه یک را به بازار معرفی کرده است.

طراحی داخلی اسپورتیج نیز بسیار استاندارد است، متریال استفاده شده در کابین آن عالی است، رنگ بندی ها بسیار منسجم و هماهنگ کار شده اند و مانتیور کلاسری که بر روی کابین آن کار شده است، امکان دسترسی ساده و پر امکانات را به مدیا فراهم می آورد. در ضمن، همچنان کلیدهای کنترلی لازم بر روی کابین خودرو باقی مانده اند تا علاوه بر زیبایی، دسترسی ساده تری را برای سرنشینان نسبت به امکانات خودرو فراهم آورند.

نکته کاربردی دیگری که درباره طراحی اسپورتیج باید بدانید آن است که نسخه وارداتی آن به ایران در نسخه لانگ است، از این جهت اگر کسی قصد خرید اسپورتیج را دارد، مژده بدهد که صندوق عقبی بسیار بزرگ و جادار خواهد داشت که از این کراس اور خانوادگی و مسافرتی، میتواند به بهترین شکل بهره ببرد.

امکانات رفاهی کیا اسپورتیج

امکانات رفاهی به کار گرفته شده در ساخت کیا اسپورتیج، از جمله نقطه مزیت هایی است که خرید اسپورتیج را در میان ماشین بازها به یک گزینه ضروری تبدیل میکند. در ادامه به فهرستی از مهم ترین امکانات رفاهی کیا اسپورتیج اشاره شده است:

  • سیستم مدیریت پایداری خودرو
  • کنترل در سراشیبی
  • کنترل پایداری در سربالایی
  • کمکی اضطراری ترمز فشار مضاعف
  • هشدار ترمز اضطراری
  • ترمز دستی برقی (ترمز پارک برقی) EPB
  • سنسور تشخیص واژگونی
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم کمکی اضطراری ترمز فشار مضاعف ((BAS
  • قفل کودک برای درب های عقب
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • سیستم تهویه مطبوع دستی با فن 4 سرعته
  • ایربگ پرده ای
  • ایربگ های جانبی جلو

اسپرتیج 2024

رقبای کیا اسپورتیج چه خودروهایی هستند؟

یکی از روش هایی که می توان به بررسی یک خوردو پرداخت، شناخت رقبای آن و مقایسه امکانات آن با رقبایش می باشد.

  • هیوندای توسان
  • میتسوبیشی اوتلندر
  • نیسان ایکس تریل
  • رنو کولئوس
  • چری تیگو 8 پرو
  • جک S5
  • هوندا CR-V

شاید مهمترین رقیب اسپورتیج را بتوان هیوندای توسان دانست، خودرویی که از نظر کیفیت و عملکرد بسیار مجهز است و به نوعی میتوان آنرا با اسپورتیج در یک رده قرار داد. با یک مقایسه جزئی تر بر روی تجهیزات به کار رفته در اسپورتیج، متوجه خواهیم شد که از جهاتی اسپورتیج بالاتر است. مثلا در اسپورتیج، برخلاف توسان شاهد هندلینگ قوی تر، عکس العمل سریعتر گیربکس و پدال گاز، وجود سنسور جلو، آنتن کوسه ای و ساب ووفر هستیم. اما عملکرد اصلی آنها بسیار مشابه یکدیگر است و حتی پشیرانه آنها نیز با یکدیگر برابری میکند. همچنین از دیگر رقبای اسپورتیج مثل میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل نیز نباید غافل شد که آنها نیز در سطح مشابهی با اسپورتیج قرار گرفته اند و در حال رقابت با آن هستند.

خرید قسطی کیا اسپورتیج

باتوجه به اتمام فرآیندهای مربوط به واردات خودرو و رونمایی از آن، دیگر فرصت آن فراهم شده است تا خرید کیا اسپورتیج را استارت بزنید. خوشبختانه امکانی فراهم شده است تا خرید اسپورتیج را به صورت قسطی نیز انجام دهید و چنانچه قصد داشته باشید در خلال اقساط، اسپورتیج خود را به صورت فوری تحویل بگیرید، می توانید از فروشگاه های معتبری که خدمات فوق را ارائه میکنند، جویا شوید.

بعلاوه شرکت کوشا خودرو سامانه ای برای جانبازان ایجاد کرده است تا خدمات مربوط به جانبازان از آن طریق ارائه گردد. کوشا خودرو در زمینه ارائه خودروها به جانبازان اطلاعیه ای منتشر کرده است که متن آن بدین قرار است:

در امتداد ارائه خدمات ویژه جانبازان در زمینه واردات انواع خودرو و در راستای تکریم این عزیزان درصد حق العمل کاری را از 15 درصد به 10 درصد کاهش خواهد داد و این کاهش شامل کلیه برندهای مجاز وارداتی است.

خدمات پس از فروش کیا اسپورتیج

مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش کیا اسپورتیج، برعهده شرکت کوشا خودرو است. کوشا خودرو که واردات کیا اسپورتیج به ایران را عهده دار است، از جمله پیشروهای صنعت خودرو در ایران و نماینده فروش و خدمات پس از فروش برند کیا می باشد. براساس توضیحات خانوم احمدی در دی ماه 1401، مدیر شبکه نمایندگی های کوشا خودرو، قرار بوده است تا سال 1402 تعداد نمایندگی های کوشا خودرو در کلان شهرها به 50 عدد برسد تا از این طریق، ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان، تسهیل گردد.

به هر حال، ارائه خدمات تعمیراتی سبک و سرویس های سریع در محل مشتری، از جانب نمایندگان رسمی کوشاخودرو ارائه خواهد شد. این مجزای از خدماتی است که این شرکت در ارائه لوازم و اکسسوی اورجینال کیا عرضه میدارد.

بازار لوازم یدکی کیا اسپورتیج در ایران

با ورود خودروهای اسپورتیج کیا در بازار ایران، طبعا بازار خدمات پس از فروش و ارائه خدمات مرتبط با لوازم یدکی اسپورتیج نیز ضروری خواهد بود. در این راستا هیرکان پارت در حال آماده سازی مقدمات لازم جهت واردات قطعات یدکی کیا اسپورتیج به بازار ایران است تا بتواند از این طریق، نیازهای مشتریان را در اسرع وقت و با بهترین کیفیت تأمین کند. سرمایه ما در هیرکان پارت، اعتماد همیشگی شما به خدمات ما بوده است و همین عامل انگیزه بخشی است که ما را به این سمت هدایت کرده است تا جدیدترین لوازم یدکی محصولات تازه به ایران آمده را برای شما فراهم آوریم.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn