کد خبر : 102239
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۳:۲۸
2 بازدید

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی

به گزارش پارسینه پلاس، خورش کدو سبز بسیار خوشمزه و مقوی است و شما می توانید این بار با گوشت قلقلی این خورشت خوشمزه و راحت را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید. شما می توانید این غذای فوری را با کدو سبز و لپه تهیه کنید و به همراه برنج زعفرانی میل کنید.

به گزارش پارسینه پلاس، خورش کدو سبز بسیار خوشمزه و مقوی است و شما می توانید این بار با گوشت قلقلی این خورشت خوشمزه و راحت را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید. شما می توانید این غذای فوری را با کدو سبز و لپه تهیه کنید و به همراه برنج زعفرانی میل کنید. کدو سبز از آنتی اکسیدان می باشد که بدن در برابر رادیکال های آزاد شما را محافظت می کند.

مواد لازم

کدو سبز قلمی ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیر ۱ حبه
گوجه فرنگی ۴ عدد
لپه ۱/۲ پیمانه
آبلیمو به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را تمیز کنید و برای نیم ساعت یا ۱ ساعت خیس کنید. کدو سبز ها را بشورید و پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش بزنید و نمک بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشورید و خشک کنید و داخل تابه کمی سرخ کنید.

۲مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید و هم بزنید و گوشت را خوب ورز دهید. از مواد گوشتی به اندازه یک گردو بردارید و داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

۳مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ رب باز شود سپس لپه را اضافه کنید و در ادامه گوشت قلقلی و کدو های سرخ شده را نیز بیفزاید.

۴مرحله چهارم: تهیه خورشت کدو سبز

گوجه فرنگی ها را بشورید و می توانید به صورت برش خورده یا تفت داده به خورش اضافه کنید و کمی روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید برای ۱ ساعت با شعله کم پخته و جا افتاده شود و زمانی که خورشت پخته شد کمی آبلیمو اضافه کنید و مزه ها را بالانس کنید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn