کد خبر : 102977
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
4 بازدید

تولید ۲.۶ میلیون تن پروتئین سفید در کشور

تولید ۲.۶ میلیون تن پروتئین سفید در کشور

به گزارش خبرنگار برنا، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در نشستی با حضور مسئولان و کارشناسان بخش کشاورزی و دامپزشکی، به بحث امنیت غذایی و توسعه این حوزه پرداخت. رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با تأکید بر نقش کلیدی امنیت غذایی در کشور،

به گزارش خبرنگار برنا، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در نشستی با حضور مسئولان و کارشناسان بخش کشاورزی و دامپزشکی، به بحث امنیت غذایی و توسعه این حوزه پرداخت.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با تأکید بر نقش کلیدی امنیت غذایی در کشور، گفت؛ امنیت غذایی یکی از مباحث مهم امروز کشور است. امنیت غذایی سالم یکی از مسائل حیاتی کشور ماست و شما عزیزان به‌عنوان افسران خط مقدم حوزه امنیت غذایی در این مسیر تلاش می‌کنید.

عسکری ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده در این حوزه، افزود: مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا همراه است و باید فضای مناسبی برای رخدادهای مثبت فراهم شود. در این مسیر، هم مجلس و هم دولت همگام هستند و باید با آرامش خاطر، مسیر توسعه کشور را دنبال کنیم. البته عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید در برنامه‌ها جبران شود، از جمله عقب‌ماندگی‌های مربوط به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام و حقوق سال ۱۴۰۴.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای کشور، تصریح کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه، تنها ۳۰ درصد از احکام دائمی اجرایی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست محقق شده که آن هم ناقص بوده است. در برنامه پنج‌ساله هفتم، فرصتی طلایی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها داریم. همزمانی و همراهی دولت و مجلس می‌تواند کمک کند تا مسیر توسعه به درستی پیش رود. اگر نتوانیم در این زمان با دوستی و همدلی، مسیر را جلو ببریم، شاید در آینده دستیابی به اهداف مشکل‌تر شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به اقدامات مهمی که در زمینه تولیدات کشاورزی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ بسیار در حوزه تولید پروتئین سفید و لبنیات، موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است. ما باید تمامی ظرفیت‌ها را برای پیشبرد بهتر این موضوع به‌کار بگیریم.

وی افزود: امروز تولیدکننده باید با خیال راحت تولید کند و مصرف‌کننده نیز به آسانی به محصولات دسترسی داشته باشد. در حوزه امنیت غذایی، اگر در تولید غذا هزار تومان هزینه کنیم، در بحث بهداشت و درمان صد هزار تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

وی افزود: باید بر اساس نقشه راه حرکت کنیم و در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، این موضوعات را مورد توجه قرار دهیم. همچنین دولت به زودی بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس خواهد کرد و ما نیز آماده همکاری هستیم. هرجا پیشنهادی برای حل مشکلات این بخش وجود داشته باشد، قطعاً کمک خواهیم کرد.

عسکری در ادامه گفت: وزیر جهادو مسئولان سازمان دامپزشکی نیز در این جلسه حضور دارند و ما آماده هستیم که هر پیشنهاد، نقطه‌نظر و راهکاری را بررسی کنیم. اگر نیاز باشد که در مجلس و کمیسیون کشاورزی این مسائل را دنبال کنیم، مطمئن باشید که تلاش خواهیم کرد تا نظرات کارشناسان در قالب قانون دیده شود و مسیر توسعه هموار گردد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی کشور در بخش کشاورزی، افزود: در حوزه پروتئین سفید، ما نزدیک به ۲۱ هزار مجوز صادر کرده‌ایم که از این تعداد، ۱۷۵۰۰ مجموعه عملیاتی و اجرایی شده است و تولیدی نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن پروتئین سفید در کشور داریم. از این میزان، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیاز داخلی کشور است و مازاد آن باید برای صادرات مدیریت شود.

عسکری در پایان بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با مسئولان دامپزشکی و دیگر بخش‌های مرتبط تأکید کرد و گفت: ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی ما علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران هستند. قطعاً راهکارهای شما در این راستا اثرگذار خواهد بود و ما نیز آمادگی کامل برای همکاری و پیگیری داریم.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn