کد خبر : 105192
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۱۰
3 بازدید

رشد ۱۰ درصدی پروازهای داخلی و ۲۱ درصدی بین‌المللی در ۶ ماهه ۱۴۰۳

رشد ۱۰ درصدی پروازهای داخلی و ۲۱ درصدی بین‌المللی در ۶ ماهه ۱۴۰۳

به گزارش برنا، بر اساس اطلاعاتی که از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، مهمترین شاخص‌های کلیدی KPI در حوزه فعالیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیانگر آن است که تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۶ ماهه

به گزارش برنا، بر اساس اطلاعاتی که از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، مهمترین شاخص‌های کلیدی KPI در حوزه فعالیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیانگر آن است که تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۴۴ هزار فروند و ۱۷ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۳۱ هزار فروند و بین المللی ۱۴ هزار فروند) به ترتیب افزایش ۱۰ و ۲۱ درصدی داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص شد که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۸۵ و ۱۵ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال‌ ۱۳۹۳ افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد رکورد دار نشست و برخاست هواپیما

بیشترین تعداد نشست و برخاست نیز در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۵۸ و ۳۵ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه شاهرود به میزان ۸ فروند بوده است.

 

در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۵۸ درصد معادل ۹۳ هزار فروند از مجموع ۱۶۱ هزار فروند نشست و برخاست‌ در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۲ درصد ۶۸ هزار فروند نشست و برخاست ها در ۴۸ فرودگاه باقیمانده انجام شده است.

 

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲میلیون و ۱۴۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(داخلی ۱۴ میلیون و۹۳۲ هزار و بین المللی یک میلیون و ۶۹۲ هزار نفر) به ترتیب ۹ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 

نتایج بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر

 

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص شد که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۲۲ و ۲/۲ میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۲۶ و ۳ درصدی را نشان می دهد.

 

شایان ذکر است؛ بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۶.۵ و ۴.۸ میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه شاهرود به میزان ۵۳۷ نفر است. در ضمن در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۶۱ درصد ( ۱۱.۳ میلیون نفر از مجموع ۱۸.۴ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد( از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه ها که در آنها پرواز انجام شده) انجام شده است. به عبارت دیگر ۳۹ درصد ۷.۱ میلیون نفر اعزام مسافر در ۴۸ فرودگاه باقیمانده انجام شده است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn