کد خبر : 107199
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
25 بازدید

ثبت نام ایران خودرو در سال ۱۴۰۳|شرایط پیش فروش ایران خودرو/مهلت ثبت نام تا ۲۳ مهر

ثبت نام ایران خودرو در سال ۱۴۰۳|شرایط پیش فروش ایران خودرو/مهلت ثبت نام تا ۲۳ مهر

به گزارش ساناپرس،ثبت نام ایران خودرو تا چه زمانی فرصت دارد؟ثبت نام ایران خودرو به چه ترتیبی میباشد؟ این سوالی است که ذهن تمامی افراد را درگیر خود کرده است. کسانی که به دنبال دریافت ماشین هستند، آسان ترین راه برایشان ثبت نام در ایران خودرو میباشد چرا که از لحاظ کیفیت و قیمت به

به گزارش ساناپرس،ثبت نام ایران خودرو تا چه زمانی فرصت دارد؟ثبت نام ایران خودرو به چه ترتیبی میباشد؟ این سوالی است که ذهن تمامی افراد را درگیر خود کرده است. کسانی که به دنبال دریافت ماشین هستند، آسان ترین راه برایشان ثبت نام در ایران خودرو میباشد چرا که از لحاظ کیفیت و قیمت به شدت به صرفه میباشد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر ایران خودرو اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟
«سامانه یکپارچه فروش خودرو» یا سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو ، بستری است که وزارت صمت برای ساماندهی بازار خودرو و ایجاد شفافیت دستور راه اندازی آن را در اسرع وقت داده است.

تمامی خودروسازان داخلی موظف هستند به جای فروش خودرو از طریق فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش، محصولات‌شان را از طریق این سامانه به نشانی esalecar.ir عرضه کنند.

در سامانه یکپارچه فروش ماشین بازه زمانی مشخصی برای عرضه خودرو تعیین می‌شود.
عرضه همزمان محصولات شرکت‌های خودروسازی در یک بازه مشخص خواهد بود.
فروش محصولات همه خودروسازان دولتی و خصوصی تنها از طریق ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو صورت می‌گیرد.

شروط ثبت نام خودرو
شورای رقابت شروط جدید ثبت‌نام خودرو را به وزارت صمت ابلاغ کرد. بر این اساس:

ابلاغ قیمت‌ها به خودروسازان توسط وزارت صمت انجام می‌شود.
قیمت همه خودروهای وارداتی بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و توسط عرضه‌کننده خودرو لازم الاجرا است.
محدودیت خرید خودرو برای افرادی که پلاک انتظامی فعال بالای ۵ سال دارند رفع شد. به عبارت دیگر، افرادی که دارای یک پلاک فعال انتظامی هیتند و عمر خودرویی که پلاک روی آن نصب شده، بیشتر از ۵ سال باشد، دیگر برای ثبت‌نام و خرید خودرو از خودروسازان با محدودیت روبه‌رو نیستند.
بند «عرضه‌کننده موظف است روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یکسال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، را اتخاذ و اجرا کند» حذف شده است.
در روش‌های فروش فوری یا فوق‌العاده، باید ۵۰ درصد از مبلغ خودرو (بر اساس بخشنامه اعلامی فروش) در حساب بانکی متقاضی موجود باشد. تا پس از خرید خودرو، امکان برداشت آن مبلغ وجود نداشته ندارد.

در روش پیش‌فروش، به‌اندازه مبلغ پیش پرداخت (براساس بخشنامه اعلامی فروش) که با توجه به تبصره ١ ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات وزیران، حداکثر تا ۵۰ درصد از مبلغ فروش خودرو باید در حساب بانکی متقاضی موجود باشد و تا پس از خرید خودرو، برداشت ممکن نباشد.
مشمولان ماده ١٢ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مادران) مصوب ۲۴ مهر ۱۴۰۰ و تبصره ۵ قانون اصلاح ماده ۱۰ ساماندهی صنعت خودرو (جایگزینی خودروهای فرسوده) مصوب ۹ آذر ۱۴۰۱، مشمول این ماده نیستند.
تولیدکنندگان خودرو (اعم از تولید داخلی و مونتاژی) باید ابتدای هر سال، برنامه تولید را به تفکیک ماه، به شورای رقابت و وزارت صمت اعلام کنند.
سازمان حمایت وضعیت عرضه و تعهدات تولیدکنندگان خودرو را به صورت مستمر پایش و گزارش آن را به شورای رقابت ارائه خواهد کرد.
هرگونه تغییر قیمت خودرو ناشی از نصب آپشن یا قطعات که اجباری (و براساس الزامات قانونی) نباشد، پس از تایید وزارت صمت به سازمان حمایت اعلام و اثر قیمتی آن جهت تایید و ابلاغ به وزارت صمت، اعلام شود.
عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند در زمان انعقاد قرارداد فروش خودرو به مشتریان، اطلاعات مربوط به خودرو خریدار را در سامانه یکپارچه عرضه خودرو ثبت کنند. نظارت بر عملکرد عرضه‌کنندگان خودرو در سامانه مذکور، بر عهده‌ی وزارت صمت خواهد بود.
وزارت صمت می‌تواند پیشنهادی جهت خروج برخی از خودروها از شمول ضابطه قیمتی بند ٣-١ ماده ٣ و نیز ماده ۴ این دستورالعمل، با تعیین کف مقدار عرضه به شورای رقابت ارائه کند.

طرح تبدیل اختیاری حواله‌های هایما S7 پلاس به پژو ۲۰۷ و تارا
برای تعهدات پیش‌فروش شهریور: مشتریانی که در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک یا تارا اتوماتیک را در زمان تحویل ۳۰ تا ۴۵ روز کاری دریافت کنند. برای این افراد، کد فروش مبدأ ۱۰۶۷۵۶ و ۱۰۶۷۵۷ تعریف شده است.

برای تعهدات پیش‌فروش مهر: مشتریان این دسته می‌توانند با تبدیل حواله خود، خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک (با زمان تحویل ۷۵ روز کاری) یا تارا اتوماتیک (با زمان تحویل ۶۰ روز کاری) را دریافت کنند.

کلاس خودروها و برنامه‌های فروش
در این جدول، خودروهای هایما S7 با کد کلاس ۵۱۸۰۲ قرار دارند که می‌توانند در طرح تبدیل به یکی از دو خودرو پژو ۲۰۷ یا تارا تغییر داده شوند. برای هر کدام از خودروهای قابل تحویل، زمان مشخصی از ۳۰ تا ۷۵ روز کاری اعلام شده است که طبق برنامه فروش مبدأ تعریف شده است.

همچنین مشتریانی که برنامه فروش نهایی خود را طبق سیستم ثبت کرده‌اند، می‌توانند یکی از کلاس‌های مقصد تعریف شده برای پژو ۲۰۷ (کلاس ۶۰۶۱۲) و تارا (کلاس ۳۲۳۱۱) را انتخاب کنند. این فرآیند مطابق سیستم فروش ایران‌خودرو و بر اساس کلاس و نوع خودرو تنظیم می‌شود./خودرو بانک

مهلت ثبت نام تا ۲۳ مهر
طرح پیش فروش عادی ۸ محصول شرکت ایران خودرو ویژه متقاضیان جوانی جمعیت اولویت های سوم (اسفند ماه) سامانه ثبت درخواست خرید خودرو از امروز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۲شروع و تا پایان روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ادامه خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت اینجا را کلیک کنید

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn