کد خبر : 108575
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲:۵۳
12 بازدید

بازگشت رسمی ارتش ایران به عمان پس از نزدیک  به ۵۰ سال

بازگشت رسمی ارتش ایران به عمان پس از نزدیک  به ۵۰ سال

فارس- خیزران: پس از گذشت نزدیک به ۵۰ سال از پایان رسمی حضور ارتش ایران در عمان برای کمک به سلطان نشین آن، بار دیگر ارتش ایران به دعوت رسمی این کشور برای برگزاری رزمایش مشترک مقابله با جنگ شهری به عمان بازگشته است.  آذر ۱۳۵۱ نخستین یگان‌های ارتش ایران وارد عمان شدند و به

فارس- خیزران: پس از گذشت نزدیک به ۵۰ سال از پایان رسمی حضور ارتش ایران در عمان برای کمک به سلطان نشین آن، بار دیگر ارتش ایران به دعوت رسمی این کشور برای برگزاری رزمایش مشترک مقابله با جنگ شهری به عمان بازگشته است. 

آذر ۱۳۵۱ نخستین یگان‌های ارتش ایران وارد عمان شدند و به این سلطان نشین کمک کردند تا بر شورشی که در منطقه ظفار وجود داشت، غلبه کند.

ایران روز ۲۵ مهر ۱۳۵۴ اعلامیه پایان عملیات نظامی در عمان را صادر کرد و حالا در مهر ۱۴۰۳ پس از گذشت  نزدیک به ۵۰ سال به دعوت این سلطان نشین برای شرکت رزمایش‌ مشترک نیروهای واکنش سریع ایران و عمان، این سلطان نشین بار دیگر شاهد حضور ارتش ایران است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این باره گفته است: بنا به دعوت ارتش عمان مبنی‌بر برگزاری یک رزمایش، نخستین رزمایش مشترک دو کشور با رویکرد مقابله با تروریسم منطقه، ایجاد امنیت پایدار، جنگ شهری و تبادل و انتقال تجربیات به‌صورت تاکتیک‌های روزانه و شبانه در عمان اجرا شد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn