کد خبر : 108786
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
1 بازدید

گربه پالاس شیروان چرا تلف شد؟

گربه پالاس شیروان چرا تلف شد؟

مرگ یک قلاده گربه پالاس نابالغ در شیروان به دلیل نامناسب بودن شرایط نگهداری و زنده‌گیری غیرحرفه‌ای، واکنش دوستداران محیط زیست را برانگیخت. توضیحات تکمیلی درباره تلف شدن این گونه کمیاب را در این خبر بخوانید. به گزارش ایونا (ivnanews.ir)، مرگ یک قلاده گربه پالاس نابالغ پس از زنده‌گیری و تحویل به اداره محیط زیست

مرگ یک قلاده گربه پالاس نابالغ در شیروان به دلیل نامناسب بودن شرایط نگهداری و زنده‌گیری غیرحرفه‌ای، واکنش دوستداران محیط زیست را برانگیخت. توضیحات تکمیلی درباره تلف شدن این گونه کمیاب را در این خبر بخوانید.

به گزارش ایونا (ivnanews.ir)، مرگ یک قلاده گربه پالاس نابالغ پس از زنده‌گیری و تحویل به اداره محیط زیست شیروان، واکنش بسیاری از دوستداران محیط زیست را برانگیخت.

 

برخی منابع علت مرگ این حیوان کمیاب را نامناسب بودن شرایط نگهداری، وارد شدن استرس زیاد به این حیوان انسان‌گریز و نیز مناسب نبودن تغذیه اعلام کردند. اما گزارش‌های دیگری حاکی از آن است که این حیوان با دستور مدیر حفاظت محیط زیست شیروان به صورت غیرماهرانه و غیرحرفه‌ای زنده‌گیری و در قفس نامناسبی نگهداری شده است که منجر به آسیب‌دیدگی و در نهایت مرگ او شده است.

 

توضیحات تکمیلی درباره تلف شدن توله گربه پالاس

در همین حال، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی در توضیحاتی اعلام کرده است که این توله گربه پالاس توسط یک چوپان و پس از حمله سگ‌ها به او پیدا شده و به اداره محیط زیست تحویل داده شده است. به گفته وی، این حیوان به دلیل ضعف جسمانی قادر به رهاسازی در طبیعت نبوده و با وجود تلاش کارشناسان و رسیدگی به این حیوان، پس از ۱۲ روز تلف شده است.

 

این مقام مسئول همچنین اخبار مبنی بر زنده‌گیری غیر اصولی این گونه از طبیعت را تکذیب کرده و گفته است که هر گونه زنده‌گیری یا انتقال گونه از طبیعت باید با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و بر اساس تصمیمات کارشناسی انجام شود.

 

 

 

 

 

این خبر گزارش اختصاصی پایگاه خبری ایونانیوز (ivnanews.ir) است. کپی برداری از آن به هر نحو چه با ذکر منبع یا بدون آن بدون کسب اجازه رسمی غیرقانونی است.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn