کد خبر : 110444
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۱۲
8 بازدید

فعالیت سامانه بارشی برای ۴ روز و صدور هشدار زرد هواشناسی

فعالیت سامانه بارشی برای ۴ روز و صدور هشدار زرد هواشناسی

به گزارش برنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی امروز شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳، از فعالیت یک سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های محلی در برخی مناطق کشور خبر داد که این سامانه از شنبه ۲۱ مهر آغاز شده و تا سه‌شنبه ۲۴ مهر ادامه خواهد داشت. بر اساس این هشدار، رگبار باران، رعد

به گزارش برنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی امروز شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳، از فعالیت یک سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های محلی در برخی مناطق کشور خبر داد که این سامانه از شنبه ۲۱ مهر آغاز شده و تا سه‌شنبه ۲۴ مهر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این هشدار، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ به‌ویژه در نواحی مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

مناطق تحت تأثیر این سامانه به شرح زیر است:

شنبه ۲۱ مهر: اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، گیلان، ارتفاعات مازندران، خراسان شمالی، غرب و شرق فارس، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان.

یک‌شنبه ۲۲ مهر: شمال و شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، گیلان، ارتفاعات مازندران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

دوشنبه ۲۳ مهر: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، ارتفاعات مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی و زنجان.

سه‌شنبه ۲۴ مهر: گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و زنجان.

احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، وقوع صاعقه و لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها از جمله اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه اعلام شده است. همچنین امکان خسارت به سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است از برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. همچنین احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، چرای دام و تردد عشایر در مناطق مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها و کانال‌ها، و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی نیز از دیگر اقدامات پیشنهادی این سازمان است.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn