کد خبر : 111573
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
4 بازدید

توسعه پروژه های پارس جنوبی با قدرت ادامه خواهد یافت

توسعه پروژه های پارس جنوبی با قدرت ادامه خواهد یافت

سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تحریم های جدید امریکا گفت: از زمان خروج امریکا از برجام کار توسعه و گسترش پارس جنوبی بدون وقفه توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است و تحریم جدید پروژه ها را متوقف نخواهد کرد. رمضانعلی سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی

توسعه پروژه های پارس جنوبی با قدرت ادامه خواهد یافت

سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تحریم های جدید امریکا گفت: از زمان خروج امریکا از برجام کار توسعه و گسترش پارس جنوبی بدون وقفه توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است و تحریم جدید پروژه ها را متوقف نخواهد کرد.

رمضانعلی سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص وضعیت پارس جنوبی گفت: این منطقه و به طور کل تمام مجتمع هایی که در عسلویه و استان بوشهر مستقر هستند نماد قدرت علمی و اراده مهندسان جوان ایرانی هستند.

وی ادامه داد: از زمانیکه امریکا اعلام کرد از برجام خارج می شود تمام شرکت های اروپایی که در این منطقه فعالیت می کردند از منطقه خارج شدند از سوی دیگر در مناطق نفتی و گازی مشترک با همسایگان به شدت عقب بودیم اما مهندسان و شرکت های ایرانی کار را دست گرفتند و نگذاشتند این سرمایه عظیم راکد بماند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: نمی توان از تاثیرات منفی تحریم چشم پوشی کرد به هر حال این اقدام ظالمانه هزینه هایی به کشور تحمیل کرد اما مهم این است که روند توسعه و پیشرفت در صنایع نفت و گاز ادامه دارد و در همین سالها چندین پروژه نفتی و گازی به بهره برداری رسیده و در برخی مناطق مشترک سرعت برداشت ما بیش از قبل شده است.

به گزارش برنا در روزهای گذشته آمریکا به بهانه عملیات وعده صادق 2 چند فرد و شرکت که در حوزه انرژی فعالیت می کردند را تحریم کرد این در حالیست که 16 نهاد و 17 کشتی را به‌عنوان اموال مسدودشده ایران معرفی کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که ۶ شرکت و ۶ کشتی دیگر را به‌دلیل مشارکت آگاهانه در معامله مهم خرید، فروش، حمل‌ونقل یا بازاریابی نفت یا فرآورده‌های نفتی ایران تحریم می‌کند.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn