کد خبر : 112317
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۰۹
3 بازدید

صبحانه خبری، ۲۵ مهر ۱۴۰۳؛ از اولین حضور سردار قاآنی در انظار عمومی پس از ۱۸ روز تا اعلام استراتژی ادعایی چشم در مقابل چشم اسرائیل در مورد ایران

صبحانه خبری، ۲۵ مهر ۱۴۰۳؛ از اولین حضور سردار قاآنی در انظار عمومی پس از ۱۸ روز تا اعلام استراتژی ادعایی چشم در مقابل چشم اسرائیل در مورد ایران

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. اولین حضور سردار قاآنی در انظار عمومی پس از ۱۸ روزسردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس که از ۱۸ روز پیش در دو مقطع شایعاتی در خصوص ترور یا مجروحیت او مطرح

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اولین حضور سردار قاآنی در انظار عمومی پس از ۱۸ روز
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس که از ۱۸ روز پیش در دو مقطع شایعاتی در خصوص ترور یا مجروحیت او مطرح شده بود، در مراسم استقبال از پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان در تهران حضور یافت. 

واشنگتن پست: اسرائیل تاسیسات نظامی ایران را هدف قرار خواهد داد نه تاسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی را
واشنگتن پست گزارش داده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده است که اسرائیل تاسیسات نظامی ایران را هدف قرار خواهد داد نه تاسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی را. واشنگتن پست ادعا کرده است که حمله اسرائیل به ایران قبل از انتخابات آمریکا در ۵ نوامبر [۱۵ آبان] انجام خواهد شد.

واکنش ظریف به درخواست برخی برای تغییر دکترین هسته‌ای ایران
محمدجواد ظریف معاون راهبردی ریاست جمهوری در رابطه با طرح درخواست تغییر دکترین دفاعی ایران از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس برای حفظ بازدارنگی ایران در منطقه عنوان کرد: من شنیده‌ام که گروه‌هایی از اندیشمندان پیش از این اتفاقات، نظراتی در مورد بحث بازدارندگی داشتند و موضوع هسته‌ای را مطرح کرده‌اند. گروه دیگری هم معتقد بودند که سلاح هسته‌ای نه امنیت می‌آورد و نه بازدارندگی ایجاد می‌کند. برداشت من این است که مقام معظم رهبری از زمانی که فتوا خود را صادر کردند و حتی پیش از آن، علاوه بر نگاه فقهی، از نظر راهبردی هم همین دیدگاه را داشته‌اند. نظر فقهی‌شان را هم که اعلام کرده‌اند. 

سخنگوی دولت: موضوعات مربوط به حجاب در حال پیگیری است
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: رویکرد دکتر پزشکیان به عنوان رئیس دولت راجع به موضوع عفاف و حجاب کاملاً مشخص است. او افزود: همانطور که رئیس جمهور بارها خودشان هم گفتند موضوعات فرهنگی را با زور نمی‌شود جا انداخت. مهاجرانی با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی از جنس باور را لزوماً با «باید» نمی‌توانیم حل بکنیم افزود: موضوعات مربوط به حجاب و عفاف در حال پیگیری است. او تاکید کرد: قانون باید پشتوانه اجرا داشته باشد و منافع مردم و ملی در آن لحاظ شده باشد.

یک تیم آمریکایی برای راه‌اندازی «تاد» وارد اسرائیل شدند
سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: یک تیم ابتدایی از نیروهای نظامی آمریکا و اجزای اولیه لازم برای راه‌اندازی سامانه دفاع موشکی (THAAD) روز دوشنبه وارد اسرائیل شدند.

چمران: دلم را خوش نکرده ام که اوضاع هوای تهران خوب خواهد شد
رییس شورای اسلامی شهر تهران با کنایه به وضعیت آلودگی هوای پایتخت، گفت: من دلم را خوش نکردم که اوضاع هوای این شهر خوب خواهد شد، شما هم نکنید! 

بایدن به ایران: تلاش برای ترور ترامپ یک اقدام جنگی تلقی می‌شود
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شورای امنیت ملی خود دستور داد، برای ایران روشن کند که هرگونه تلاش برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق، اقدامی جنگی تلقی خواهد شد. 

اسرائیل سایت‌های هسته‌ای یا نفتی ایران را هدف قرار نخواهد داد
آسوشیتدپرس نوشت: به گفته مقامات آمریکایی واشنگتن معتقد است که تضمین‌هایی به دست آورده است که اسرائیل سایت‌های هسته‌ای یا نفتی ایران را هدف قرار نخواهد داد. 

وزیر دفاع اسرائیل: باید در موضوع پاسخ به ایران، «چشم در مقابل چشم» اتفاق بیفتد
گالانت، وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که نخست‌وزیر، رئیس ستاد ارتش و من بر این باوریم که باید در موضوع پاسخ به ایران، «چشم در مقابل چشم» اتفاق بیفتد. وی افزود:  ایران به‌طور مستقیم از سرزمین‌های خود به ما حمله کرد، زیرا ما دستان حماس و حزب‌الله را قطع کردیم. 

اجرای طرحی درباره عفاف و حجاب از سوی سپاه سمنان
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان از اجرای طرحی موسوم به «طراوت» در موضوع عفاف و حجاب در این استان خبر داد و گفت که در این طرح از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان سمنان در اجرای طرح بهره گیری خواهد شد. 

حمله اسرائیل به کارخانه سایپا
اسرائیل به کارخانه سایپا در شهرک صنعتی «حسیاء» در حومه حمص سوریه حمله کرد. 

انتقام سخت ایران از قطر 
تیم ملی فوتبال کشورمان که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل مسائل غیرفوتبالی از میزبانی در ایران محروم بود، از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در ورزشگاه راشد دبی به مصاف تیم ملی قطر رفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. 

تکذیب «دستور پزشکیان برای سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات»
طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور نوشت: آنچه امروز در برخی رسانه‌ها تحت عنوان «دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات» منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود. رئیس جمهور پزشکیان چنین دستوری نداده و اساسا چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و ذیل مصوبات مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.   

آتش سوزی در پالایشگاه پترو شوشتر
 فرماندار شوشتر گفت: این حادثه ساعتی پیش در پالایشگاه پترو این شهرستان  واقع در شهرک صنعتی شماره یک به وقوع پیوست.  اطلاعات اولیه حاکی از برخورد تانکر با یکی از مخازن بنزین در این پالایشگاه است.   رئیس  دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: تاکنون بر اثر این حادثه یک نفر جان باخت و چهار نفر دیگر مصدوم شدند که توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر اعزام شدند.

کیفرخواست ۶۱۳ صفحه‌ای پرونده چای دبش صادر شد
علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده چای دبش در ۶۱۳ صفحه و ارسال آن به دادگاه خبر داد. وی در این زمینه گفت: در پرونده چای دبش تاکنون برای ۶۳ نفر کیفرخواست صادر شده که بعضی از این افراد کارمند بانک، بعضی کارمند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان توسعه و تجارت و تعدادی نیز از مدیران و عوامل گروه دبش و شرکت‌های وابسته به آن هستند. کل پرونده با ضمایم آن دارای ۳۵۰ جلد و ۷۰ هزار صفحه است . در این پرونده ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی بدون ضوابط در اختیار این گروه گذاشته شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن معوق شده و تاکنون اموالی که از متهم اصلی شناسایی و توقیف شده، ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn