کد خبر : 112662
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
2 بازدید

علت لرزش زیاد ماشین لباسشویی چیست+ بررسی دلیل در برندهای معروف

علت لرزش زیاد ماشین لباسشویی چیست+ بررسی دلیل در برندهای معروف

امروزه ماشین‌های لباسشویی یکی از اصلی‌ترین وسایل برقی خانگی هستند. چراکه می‌توانند بخشی از کارهای خانه را انجام دهند. زمانی که برای شستن لباس‌ها از این وسیله کمک می‌گیرید، شاهد لرزش بدنه دستگاه خواهید بود. باید بدانید لرزش این دستگاه البته به مقدار کم به دلیل روشن بودن موتور، چرخش دیگ و شستشو طبیعی است.

امروزه ماشین‌های لباسشویی یکی از اصلی‌ترین وسایل برقی خانگی هستند. چراکه می‌توانند بخشی از کارهای خانه را انجام دهند. زمانی که برای شستن لباس‌ها از این وسیله کمک می‌گیرید، شاهد لرزش بدنه دستگاه خواهید بود. باید بدانید لرزش این دستگاه البته به مقدار کم به دلیل روشن بودن موتور، چرخش دیگ و شستشو طبیعی است. به همین دلیل است که در قسمت زیرین لباسشویی از بتن سیمانی استفاده می‌شود.

اما زمانی این اتفاق به مشکل تبدیل می‌شود که لرزش زیادی در ماشین لباسشویی حین شستشو ببینید. در ادامه این مقاله به بررسی علل لررزش زیاد لباسشویی و همینطور خطاهای آن در برندهای معروف می پردازیم.

تخلیه نشدن آب و نمایش ارور OE لباسشویی دوو، یکی از دلایل لرزش دستگاه است

از جمله دلایل لرزش لباسشویی، تخلیه نشدن آب داخل دیگ است. زیرا آب در داخل محفظه، وزن زیادی داشته و اگر از طریق شلنگ تخلیه خارج نشود، سبب لرزش لباسشویی خواهدشد. این مشکل در لباسشویی‌های دوو با خطا OE نشان داده می‌شود. از آنجاییکه خالی نشدن آب داخل دیگ ممکن است به دلیل نقص فنی باشد، پیشنهاد می‌کنیم بررسی و تعمیر آن را به نمایندگی لباسشویی دوو در مشهد (البته اگر ساکن این شهر هستید) بسپارید.

خطا UE در لباسشویی الجی به دلیل بی توجهی به تعادل بار و لرزش دستگاه

دیگر دلیل لرزش لباسشویی، نادیده گرفتن تعادل بار است. پس در صورتی که با خطا UE لباسشویی الجی مواجه شدید، باید محتویات داخل دیگ را بررسی کنید. زیرا ممکن است پتو یا حوله‌ای سنگین را داخل لباسشویی گذاشته اید که بعداز آبگیری خیس شده و به دلیل افزایش وزنش، به یک سمت دیگ چسبیده است. به همین خاطر شاهد لرزش دستگاه و خطا UE خواهید بود. برای برطرف کردن این مشکل، با نمایندگی لباسشویی ال جی در مشهد تماس بگیرید. تفاوتی ندارد ساکن چه شهری باشید؛ همکاران متخصص ما شما را راهنمایی خواهندکرد.

بی توجه به ظرفیت دستگاه و لرزش لباسشویی با نمایش ارور E12 ماشین لباسشویی پاکشوما

زمانی که بدون توجه به ظرفیت لباسشویی، دیگ را از لباس پر می‌کنید، هنگام شستشو با لرزش دستگاه مواجه می‌شوید. این مورد در لباسشویی‌های پاکشوما با خطا E12 نشان داده می‌شود. در واقع با نمایش ارور E12 لباسشویی بی‌توجهی شما به ظرفیت را یاد آور خواهدشد. در صورتی که از حجم لباس‌ها کم کردید اما نمایش خطا همچنان ادامه داشت، پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن مشکل با نمایندگی لباسشویی پاکشوما در مشهد تماس بگیرید. همکاران ما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند و اگر ساکن مشهد باشید، تکنسینی متخصص را برای برطرف کردن خطا به محل اعزام خواهندکرد.

تراز نبودن دستگاه؛ اصلی ترین دلیل لرزش ماشین لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین دلایل لرزش ماشین لباسشویی، تراز نبودن دستگاه است. هنگامی که ماشین لباسشویی تراز نباشد، بار به طور یکنواخت روی پایه‌ها توزیع نمی‌شود و این باعث می‌شود که دستگاه دچار لرزش و ارتعاش شود. این لرزش می‌تواند به قطعات داخلی دستگاه و حتی به خود ماشین آسیب برساند. بنابراین، تراز کردن ماشین لباسشویی و قرار دادن آن بر روی سطح صاف و محکم، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از لرزش و افزایش طول عمر دستگاه است.

خراب شدن فنر ضدلرزش؛ علت دیگر لرزش زیاد ماشین لباسشویی

خراب شدن فنرهای ضد لرزش ماشین لباسشویی نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی لرزش زیاد این دستگاه باشد. فنرهای ضد لرزش وظیفه جذب ضربات و لرزش‌های ناشی از چرخش پر سرعت بار را بر عهده دارند. هنگامی که این فنرها مستهلک یا خراب می‌شوند، قادر به جذب ارتعاشات نبوده و باعث می‌شوند که لرزش و نوسانات ماشین به شکل قابل توجهی افزایش یابد. در این حالت، تعویض فنرهای آسیب‌دیده ضروری است تا لرزش دستگاه کاهش یافته و طول عمر آن حفظ شود.

خرابی پیچ ترنسفر؛ عامل لرزش لباسشویی حین شستشو

خرابی یا شل شدن پیچ ترنسفر ماشین لباسشویی نیز می‌تواند باعث بروز لرزش شدید دستگاه در حین شستشو شود. پیچ ترنسفر وظیفه انتقال حرکت و چرخش موتور به بار را بر عهده دارد. هنگامی که این پیچ دچار خرابی یا شل شدگی می‌شود، نمی‌تواند به صورت یکنواخت و با ثبات، حرکت را به بار منتقل کند. این امر موجب ایجاد نوسانات و لرزش شدید ماشین لباسشویی در حین شستشو می‌گردد. در این موارد، تعویض پیچ ترنسفر آسیب‌دیده، راهکار اصلی برای رفع این مشکل خواهد بود.

پر کردن بیش از اندازه دیگ؛ دلیل دیگری برای لرزش ماشین لباسشویی

پر کردن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی نیز می‌تواند باعث ایجاد لرزش و نوسان شدید در این دستگاه شود. هنگامی که بار داخل دیگ به صورت بیش از اندازه زیاد باشد، توزیع یکنواخت آن در طی چرخه شستشو امکان‌پذیر نیست. این امر موجب می‌شود که بار به صورت ناموزون در دیگ قرار بگیرد و حین چرخش دستگاه، باعث ایجاد نوسانات و لرزش شدید در ماشین لباسشویی شود. بنابراین، توصیه می‌شود که بار لباس‌ها در هر بار شستشو، بر اساس ظرفیت توصیه شده در دستگاه پر شود تا از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آید.

تنظیم نبودن پایه های دستگاه؛ علت لرزش ماشین لباسشویی

تنظیم نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی نیز یکی از عوامل اصلی ایجاد لرزش و نوسان در این دستگاه است. هنگامی که پایه‌ها به درستی تنظیم نشده باشند، وزن دستگاه به طور یکنواخت روی آن‌ها توزیع نمی‌شود. این امر باعث می‌شود که ارتعاشات ناشی از چرخش دیگ، به صورت شدید به بدنه دستگاه منتقل شده و موجب لرزش آن گردد. بنابراین، تنظیم و تراز کردن پایه‌های ماشین لباسشویی یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل لرزش می‌باشد.

ضعیف شدن موتور؛ آخرین دلیل لرزش زیاد لباسشویی هنگام کار

ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی نیز می‌تواند منجر به لرزش شدید دستگاه در هنگام کار شود. موتور ماشین لباسشویی وظیفه چرخش و حرکت دادن دیگ را بر عهده دارد. هنگامی که موتور دچار ضعف و کاهش قدرت می‌شود، نمی‌تواند به صورت مطلوب و با ثبات، دیگ را به چرخش درآورد. این امر باعث می‌شود که حین شستشو، لرزش و نوسانات شدیدی در ماشین لباسشویی ایجاد شود. در این موارد، تعویض موتور آسیب‌دیده، راهکار اصلی برای رفع این مشکل و نیز جلوگیری از خسارت به سایر قطعات خواهد بود.

کلام پایانی

در مجموع، لرزش زیاد در ماشین لباسشویی می‌تواند ناشی از چندین علت اصلی باشد. این عوامل شامل خرابی فنرهای ضد لرزش، مشکل در پیچ ترنسفر، پر کردن بیش از حد لباس در دیگ، عدم تنظیم صحیح پایه‌ها و ضعیف شدن موتور دستگاه می‌باشد. شناسایی و رفع این مشکلات به طور مؤثر، راه حل اساسی برای کاهش لرزش و افزایش عملکرد مطلوب ماشین لباسشویی خواهد بود.

انتهای رپورتاژ آگهی/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn