شایانیوز- فروش فوری خودرو ونوسیا وی_آنلاین از امروز پنج شنبه 26 مهرماه 1403 با قیمت قطعی از سوی شرکت واردکننده این محصول به ایران آغاز شد.
قیمت پایه گمرکی این خودرو 1/762/259/334 میلیارد تومان می باشد که قیمت نهایی مصرف کننده آن 2/245/300/000 میلیارد تومان شده است و این مبلغ مصرف کننده هنگام ثبت نام در یک مرحله باید پرداخت شود.
تحویل خودرو نیز 90 روز کاری می باشد.
خودروهای چینی، بخش بزرگی از محصولات وارداتی به بازار ایران در دور جدید را تشکیل میدهند. یکی از محصولات دوستداشتنی و معتبر که اکنون در صف ورود به ایران قرار دارد، ونوسیا وی آنلاین است.
البته این خودرو با نام ونوسیا بیگ وی نیز شناخته میشود. ونوسیا V-Online همانند بسیاری از خودروهای وارداتی به بازار، در بخش کراساوورها قرار میگیرد. این خودرو در بخش طراحی و همچنین ساختار فنی، برگهای برندهای دارد که برای موفقیت آن در ایران کارآمد خواهد بود.
بررسی ونوسیا V-Online
برند ونوسیا از جمله نامهای چینی است که براساس همکاری مشترک میان خودروسازان چینی و ژاپنی شکل گرفته است. این برند حاصل همکاری دانگ فنگ و نیسان است که در سال 2010 تاسیس شد. خودروهای ونوسیا با تاکید بر فناوریهای جدید و البته طراحی متفاوت توسعه مییابند.
محصولات ونوسیا علاوه بر چین، در بازارهای صادراتی این کشور نیز عرضه میشوند. به طور معمول در بخش فنی خودروهای ونوسیا از قطعات و پلتفرم نیسان استفاده میشود اما برخی خودروهای این برند نیز به قطعات فنی دانگ فنگ مجهز هستند.
با آزاد شدن واردات خودرو به کشور، مکث موتور تصمیم گرفت تا با برند ونوسیا، در این حوزه فعالیت داشته باشد. یکی از محصولات این برند که زودی در بازار کشورمان حضور خواهد یافت، ونوسیا V-Online است. این خودرو یک کراساوور کوچک محسوب میشود و در بخشی از بازار به رقابت میپردازد که خودروهای بسیاری در آن حضور دارند.
ونوسیا وی آنلاین از جمله خودروهای جدید این شرکت است که تولید آن از سال 2021 میلادی آغاز شد. همانطور که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، این خودرو با نام ونوسیا Big V نیز شناخته میشود. این خودرو پس از معرفی و عرضه در چین، به بازارهای صادراتی نظیر عربستان سعودی نیز عرضه شده است و اکنون آماده فروش در بازار ایران است.
داخل ونوسیا V-Online
طراحی داخلی خودروهای ونوسیا از جمله مدل V-Online، از الگوهای اروپایی استفاده میکند. میتوان گفت که فضای داخلی این خودرو شباهت بسیاری به کابین مدلهای پژو دارد. یک کلاستر بزرگ و عریض بخش بزرگی از داشبورد خودرو را در اختیار گرفته است و یک فرمان دی کات نیز در جلوی آن قرار دارد.
البته این فرمان از قسمت بالا نیز دی کات به حساب میآید. طراحی کابین ونوسیا V-Online به سبک خودروهای جدید، از الگوی سادهگرایی استفاده میکند. از این رو دکمهها و کنترلرهای فیزیکی اندکی در کابین خودرو قابل مشاهده هستند. کنسول میانی این خودرو فاقد هرگونه دکمهای است و تنظیمات سیستم از طریق لمس انجام میشوند. اهرم تعویض دنده این خودرو نیز به صورت جوی استیک طراحی شده است و اتصال مکانیکی ندارد.
کابین بزرگ و جادار، یکی از مزایای ونوسیا وی آنلاین به شمار میآید. فاصله محوری این خودرو 2.7 متر است و فضای بار آن نیز 605 لیتر حجم دارد.
بنابراین با خودرویی روبرو هستیم که مناسب سفرهای خانوادگی است. سقف این خودرو نیز از نوع شیشه فتوکرومیک است که اجازه مشاهده محیط بیرون را به شما میدهد. البته وجود این سقف باعث میشود تا نور محیط به راحتی وارد کابین خودرو شود.
طراحی ونوسیا V-Online
خودروهای ونوسیا از یک زبان طراحی مشترک بهره میبرند که مشخصه بارز آن، استفاده از حرف انگلیسی V در اقصی نقاط این خودرو است. این نشان روی جلوپنجره خودرو نیز رونمایی میکند، البته برند اصلی خودرو اندکی بالاتر و روی لبه کاپوت قرار گرفته است. جلوپنجره این خودرو مشکیرنگ است و خطوط متقاطع درون آن، یک الگوی سه بعدی را به ما نمایش میدهند.
چراغهای روشنایی خودرو نیز به صورت خطوط مورب درون جلوپنجره و سپر خودرو ادغام شدهاند. ونوسیا V-Online فرم بدنه کوپه دارد، البته این فرم کوپه چندان شدید نیست که دلیل آن استفاده از خطوط تند و تیز برای طراحی بدنه خودرو است. همچنین به سبک بسیاری از خودروهای اسپرت اروپایی، آینههای جانبی روی دربها قرار گرفته اند. رینگهای خودرو نیز مشکیرنگ هستند که در ترکیب با سقف و ستون مشکیرنگ، جلوه اسپرت خودرو را تقویت کردهاند.
در نمای عقب ونوسیا V-Online، شاهد چراغهای باریکی هستیم که به یکدیگر متصل هستند. البته خط چراغها به صورت عمودی تا لبههای کنار خودرو کشیده شده است. خبری از خروجی اگزوز دوگانه در این خودرو نیست و سپر عقب به شکل سادهای طراحی شده است.
مشخصات ونوسیا V-Online
مشخصات فنی، بخش حاشیهساز ونوسیا V-Online هستند. نسخههای متفاوتی از این خودرو به عنوان کاندید ورود به بازار ایران مطرح شدند اما در نهایت نسخه درونسوز ونوسیا وی آنلاین توانست مجوز ورود را دریافت کند. این خودرو مطابق رسم چینیها، از پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر بهره میبرد.
البته این پیشرانه اصالت ژاپنی دارد و توسط میتسوبیشی توسعه داده شده است. موتور 1.5 لیتری توربوشارژر ونوسیا وی آنلاین حداکثر 188 اسببخار قدرت و 260 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. در بخش انتقال قدرت این خودرو نیز از جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است که قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو منتقل میکند. بنابراین ونوسیا V-Online یک کراساوور شهری است و برای آفرود مناسب نخواهد بود.
با این حال به لطف طراحی خاص ونوسیا وی آنلاین و وزن نه چندان سنگین این خودرو، کراساوور وارداتی مکث موتور میتواند در 8.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. مصرف سوخت ترکیبی این کراساوور نیز 6.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.
سیستم تعلیق ونوسیا وی آنلاین در جلو از نوع مرسوم مک فرسون و در عقب از نوع چنداتصاله یا مولتی لینک است، بنابراین سواری راحتی را در کابین این خودرو تجربه خواهید کرد. ترمزهای این کراساوور نیز در چهارچرخ از نوع دیسکی هستند. باک سوخت این خودرو نیز 60 لیتر حجم دارد که برد این خودرو را به بیش از 900 کیلومتر در حالت ترکیبی میرساند