کد خبر : 113927
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۱۱
0 بازدید

پرچم‌دار اومودا C۹ به بازار آمد / اکسید RX را با چهره متفاوت ببینید

پرچم‌دار اومودا C۹ به بازار آمد / اکسید RX را با چهره متفاوت ببینید

درحالی‌که اکثر خبرگزاری‌ها منتظر عرضه اومودا C۷ به بازار هستند، زیرشاخه اسپرت چری از اومودا C۹ رونمایی کرد. این خودرو پرچم‌دار برند اومودا محسوب می‌شود و در واقع اکسید RX با برندی متفاوت است. اومودا C۹، مانند اکسید RX، از موتور دولیتری توربوشارژر بهره می‌برد. این خودرو آگوست سال گذشته در آفریقای جنوبی رونمایی شد

درحالی‌که اکثر خبرگزاری‌ها منتظر عرضه اومودا C۷ به بازار هستند، زیرشاخه اسپرت چری از اومودا C۹ رونمایی کرد. این خودرو پرچم‌دار برند اومودا محسوب می‌شود و در واقع اکسید RX با برندی متفاوت است.

پرچم‌دار اومودا C۹ به بازار آمد / اکسید RX را با چهره متفاوت ببینید


اومودا C۹، مانند اکسید RX، از موتور دولیتری توربوشارژر بهره می‌برد. این خودرو آگوست سال گذشته در آفریقای جنوبی رونمایی شد و اکنون به روسیه رسیده است. چری تصمیم دارد این کراس‌اوور را با نام اکسید RX در روسیه و با نام اومودا ۹ در آفریقای جنوبی بفروشد. برند اومودا برای عرضه در بازارهای غربی ازجمله مستعمره‌های سابق اروپا در آفریقا و البته خود قاره سبز در نظر گرفته شده است.

از نظر طراحی، اومودا ۹ کامل با اکسید RX مطابقت دارد. حتی ابعاد خودروها نیز یکسان است. تنها تفاوت این دو خودرو، فاصله آن‌ها از سطح زمین است. این رقم برای اومودا C۹ معادل ۱۶۷ میلی‌متر و برای اکسید RX معادل ۱۸۷ میلی‌متر است.

اومودا-C۹-2

موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر که در اکستریم VX و اکستریم TXL دیده‌ایم، روی اومودا ۹ نیز نصب شده است. حداکثر راندمان این پیشرانه در اومودا C۹ معادل ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. اکسید RX که برای بازار روسیه در نظر گرفته شده است، ۲۴۹ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این تغییرات و کاهش راندمان، به‌دلیل سازگاری اکسید RX با شرایط بازار روسیه ایجاد شده است.

 

گیربکس اومودا ۹ و اکسید RX‌ تفاوت دارند. اومودا ۹ با گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود اما اکسید RX گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه دارد. همچنین اومودا C۹ در قالب دو نسخه تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل عرضه می‌شود، درحالی‌که اکسید RX فقط در قالب نسخه تمام چرخ محرک عرضه می‌شود.

بزرگ‌ترین تفاوت اومودا C۹ و اکسید RX قیمت آن‌هاست. قیمت اومودا ۹ با تبدیل نرخ ارز ۲ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان است اما اکسید RX‌ با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. انتظار داریم این خودرو در قالب برندهای فونیکس یا اکستریم طی ماه‌های آینده در ایران نیز معرفی شود. 

 





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn