کد خبر : 113939
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۴۶
0 بازدید

صبحانه خبری، ۲۷ مهر ۱۴۰۳؛ از ترور یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس تا بررسی مجدد ۱۵۰ پرونده دانشجویان تعلیقی حوادث ۱۴۰۱ با ایرادات شکلی و ماهوی و حمایت اتحادیهٔ اروپا از ادعای امارات دربارهٔ جزایر سه‌گانهٔ ایران

صبحانه خبری، ۲۷ مهر ۱۴۰۳؛ از ترور یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس تا بررسی مجدد ۱۵۰ پرونده دانشجویان تعلیقی حوادث ۱۴۰۱ با ایرادات شکلی و ماهوی و حمایت اتحادیهٔ اروپا از ادعای امارات دربارهٔ جزایر سه‌گانهٔ ایران

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.   نتانیاهو: السنوار را ترور کردیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه شب طی سخنانی گفت: نظامیان ارتش یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را ترور کرده‌اند.   حمایت اتحادیهٔ اروپا از

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

نتانیاهو: السنوار را ترور کردیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه شب طی سخنانی گفت: نظامیان ارتش یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را ترور کرده‌اند.

 

حمایت اتحادیهٔ اروپا از ادعای امارات دربارهٔ جزایر سه‌گانهٔ ایران

شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیهٔ اروپا، با انتشار یک بیانیهٔ مشترک، ایران را به «اشغال» جزایر سه‌گانۀ ایرانی در خلیج فارس متهم کرده و خواستار پایان این وضعیت شدند. ایران این ادعا را «اتهامی عبث» نامید.

 

واکنش ایران به تغییر لحن کشور‌های اروپایی در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی

بقائی تکرار ادعاهای بی اساس در مورد جزایر سه گانه ایرانی در بیانیه پایانی نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس را شدیدا تقبیح نمود و آن را نشانه روشنی از عدم پایبندی کشورهای عضو اتحادیه به اصول و اهداف منشور ملل متحد خصوصا اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی دولت ها دانست.

 

فرمانده سپاه: اسرائیلی ها به هر نقطه‌ای تجاوز کنند به همان نقطه از آنها حملۀ دردناکی خواهد شد

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه خطاب به اسرائیلی ها گفت: به هر نقطه‌ای تجاوز کنید به همان نقطه از شما حملۀ دردناکی خواهد شد؛ با دقت تصمیم بگیرید.

 

پاسخ یوسف پزشکیان به ادعای رسایی درمورد ظریف

یوسف پزشکیان در واکنش به ادعای رسایی نوشت: ‏از رئيس‌جمهور پرسیدم، گفتند حرفم همان بوده که همیشه گفته‌ام. نتیجهٔ تنگ‌نظری‌ها بیرون راندن دلسوزان توانمند از دایرهٔ انقلاب است. مواضع ‎وفاق ستیز به صلاح ایران ‌نیست. دوستی و برادری‌ام با آقای دکتر ظریف خدشه‌‌ناپذیر و خیرخواهی و وفاداری ایشان به نظام و ایران انکارناپذیر است.

 

کشف دروازه ۱۲ متری شهر پارسه تخت جمشید

استاد باستانشناسی دانشگاه شیراز و مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: «طی ۱۲ سال کاوش و بررسی دانشگاه‌های شیراز و بلونیای ایتالیا، به کشفیاتی برای بازسازی شهر باستانی پارسه تخت جمشید دست یافتیم و ویرانه‌های دروازه ۱۲ متری این شهر زیبا و باشکوه نیز کشف شد.»

 

۲۴ شهید و ۱۵۰ زخمی در بمباران یک مدرسه در نوار غزه

ارتش اسرائیل امروز پنجشنبه با بمباران مدرسه ای وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۲۴ نفر را شهید و ۱۵۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

 

ظریف: باید انتخاب کنیم که براساس واقعیات زندگی کنیم نه براساس آرزو‌ها

ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ باید انتخاب کنیم که براساس واقعیات زندگی کنیم نه براساس آرزوها که اگر چنین کاری کنیم،‌ امید به جای آرزو بر می‌گردد و امید دستاورد ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهیم از مهاجرت جلوگیری کنیم، باید امید ایجاد کنیم. امید و آرزو با آرمان و آرزو دو چیز متفاوت است. آرمان شما را به حرکت در می‌آورد اما آرزو شما را به دنبال سراب می‌فرستد.

 

حدود ۱۵۰ پرونده دانشجویان تعلیقی حوادث ۱۴۰۱ با ایرادات شکلی و ماهوی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در فراخوانی هم که اعلام کردیم حدود ۱۴۰ الی ۱۵۰ پرونده به دست ما رسیده است (البته ارسال پرونده‌ها هنوز هم ادامه دارد) که بررسی کردیم، پرونده‌ها دارای ایرادات شکلی و ماهوی بوده، بنابراین یک گروه از حقوق دادن‌ها توسط وزیر علوم تشکیل شد این پرونده‌ها را بررسی کردند و ایرادات آن را احصا و به وزیر علوم گزارشی دادند.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای تغییر در وضعیت سهمیه و قیمت بنزین ندارند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که مجلس و دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر در وضعیت سهمیه و قیمت بنزین ندارند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn