کد خبر : 114451
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
2 بازدید

جدیدترین دروغ اینترنشنال: ۳۰۰ کشته از اتباع افغانستانی!

جدیدترین دروغ اینترنشنال: ۳۰۰ کشته از اتباع افغانستانی!

چند روزی است که ادعایی مبنی بر شلیک به ده‌ها نفر از اتباع در مرز ایران منتشر شده است. میان‌دار این شایعه نیز رسانه فارسی زبان اینتنرنشنال است، اما این بار بخش «افغانستان اینترنشنال». «افغانستان اینترنشنال» مانند همتای دیگر خود یعنی «ایران اینترنشنال» سیاست تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان را در پیش گرفته

چند روزی است که ادعایی مبنی بر شلیک به ده‌ها نفر از اتباع در مرز ایران منتشر شده است. میان‌دار این شایعه نیز رسانه فارسی زبان اینتنرنشنال است، اما این بار بخش «افغانستان اینترنشنال».

«افغانستان اینترنشنال» مانند همتای دیگر خود یعنی «ایران اینترنشنال» سیاست تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان را در پیش گرفته است. در حالی که ایران سیاست ساماندهی اتباع غیرمجاز را چند هفته‌ای است به طور جدی در دستور کار خود قرار داده این شایعه را منتشر کرده است.

افغانستان اینترنشنال هم به سبک دیگر رسانه‌های فارسی زبان، از ترفند منبع آگاه استفاده کرده است، در حالی که مطابق همیشه هیچ منبع آگاه حقیقی وجود ندارد و فقط برای باورپذیر کردن دروغش از آن استفاده می‌کند.

اینترنشنال

انتساب تصاویر قدیمی

در وهله اول فیلم‌ها و تصاویری که مدعی چنین دروغی هستند مربوط به اتفاق‌های دیگری مانند حادثه زغال‌سنگ در ایالت بلوچستان پاکستان است.

هیئت تحقیق طالبان تیراندازی به مهاجرین افغان در مرز را تکذیب کرد

رسانه‌های افغانستانی مانند خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشتند: هیات طالبان متشکل از نمایندگان مقام ولایت نیمروز و وزارت‌های دفاع، کشور و امورخارجه طالبان مشخص کرد که موضوع کشته شدن اتباع و مهاجرین افغانستان در مرز با ایران در نتیجه تیراندازی نیرو‌های مرزبانی این کشور، از ابتدا یک دروغ بیش نبوده است.

خبرگزاری صدای افغان

تکذیب توسط سفیر ایران در کابل

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نتیجه پیگیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

رد شایعه توسط فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان

سردار رضا شجاعی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در واکنش به اخباری مبنی بر تیراندازی به اتباع افغانستان اظهار داشت که چنین اخباری صحت ندارد.

واقعیت این است که برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیرمجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

 مدیریت آمدوشد‌های مرزی یک مسئولیت متقابل است و کشور‌های همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و تردد‌های غیرمجاز اتباع خود ممانعت بعمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشند.

منبع: فارس 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn