کد خبر : 115436
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۵۰
0 بازدید

مشکلات اقتصادی کشور در تعامل با بخش خصوصی حل‌شدنی است

مشکلات اقتصادی کشور در تعامل با بخش خصوصی حل‌شدنی است

به گزارش برنا، رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه باید صنعت پخش به‌خوبی در کشور و چهارمحال و بختیاری معرفی شود، گفت: مشکلات اقتصادی کشور با تعامل با بخش خصوصی قابل‌حل است، صنعت پخش نیز با چالش‌هایی روبرو شده که می‌توان با مطالبه‌گری صحیح این مشکلات را مرتفع کرد. شهرام زارع در نشست کمیته شعب

به گزارش برنا، رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه باید صنعت پخش به‌خوبی در کشور و چهارمحال و بختیاری معرفی شود، گفت: مشکلات اقتصادی کشور با تعامل با بخش خصوصی قابل‌حل است، صنعت پخش نیز با چالش‌هایی روبرو شده که می‌توان با مطالبه‌گری صحیح این مشکلات را مرتفع کرد.

شهرام زارع در نشست کمیته شعب استانی انجمن شرکت‌های پخش ایران با اشاره به اینکه صنعت پخش در سراسر جهان شناخته شده است، اظهار کرد:، اما متأسفانه در کشور این صنعت شناخته شده نیست و گاهی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه صنعت پخش نقش بسیار تأثیرگذاری در تأمین اقلام موردنیاز واحد‌های صنفی و تسهیل ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دارد، گفت: این صنعت کار واحد‌های تولیدی برای فروش محصول تسهیل کرده است و می‌توان گفت به‌نوعی این صنعت مکمل واحد‌های تولیدی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید صنعت پخش به‌خوبی در کشور معرفی شود، عنوان کرد: مشکلات این کشور با تعامل با بخش خصوصی قابل‌حل است، صنعت پخش نیز با چالش‌هایی روبرو شده که می‌توان با مطالبه‌گری صحیح این مشکلات را مرتفع کرد.

زارع در پایان با اشاره به اینکه قیمت زمین واگذار شده به شرکت‌های پخش در شهرک‌های صنعتی بسیار بالاتر از واحد‌های تولیدی است، توضیح داد: با توجه به نقش تأثیرگذار شرکت‌های پخش باید تلاش کنیم تا زمین با قیمت مناسب در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.

شرکت‌های پخش نقش مؤثری در بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال دارند

در ادامه جلیل رضوی، دبیر اجرایی اتاق شهرکرد با اشاره به فعالیت‌های انجمن پخش استان چهارمحال و بختیاری، گفت: صنعت پخش استان تعامل خوبی با صنعت پخش کشور دارد.

وی با اشاره به رسالت اتاق‌های بازرگانی در بهبود فضای کسب‌وکار، افزود: شرکت‌های پخش در کشور نقش تأثیرگذاری در بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال دارند که باید با تدابیر لازم مشکلات این شرکت‌ها مرتفع شود.

رضوی خاطرنشان کرد: نشست کمیته شعب استانی انجمن شرکت‌های پخش ایران با حضور روسای انجمن‌های صنعت پخش کشور امروز به میزبانی اتاق شهرکرد برگزار شد و پس از نشست انتخابات برای انتخاب رئیس و دبیر کمیته شعب برگزار خواهد شد.

نیازمند یک قانون منسجم و یکپارچه در نظام توزیع در کشور هستیم

سهراب کارگر، رئیس انجمن صنعت پخش ایران نیز در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت ۲۹ ساله این انجمن در کشور، گفت: این انجمن ۱۰۰ درصد داروی کشور و ۹۰ درصد کالا‌های غیردارویی ازجمله غذایی، آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام را توزیع می‌کند.

رئیس انجمن صنعت پخش ایران افزود: نقش صنعت پخش در تولید ناخالص کشور حدود ۹ درصد است و حدود ۱۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در این صنعت در حال فعالیت هستند، همچنین بیش از ۳۵۰۰ تأمین‌کننده و واردکننده محصولات خود را توسط شرکت‌های پخش در کشور توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار خودروی سبک و سنگین در صنعت پخش در کشور در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ۲۴ شعبه در سراسر کشور بیش از مساحت انبار‌های سرپوشیده اعضای انجمن صنعت پخش در کشور پنج میلیون مترمکعب است که نشان می‌دهد زنجیره صنعت پخش در کلیه مراحل پخش و توزیع فعالیت دارد.

کارگر در خصوص چالش‌های صنعت پخش در کشور، توضیح داد: این صنعت در زنجیره دارای گلوگاه است، قوانین موازی بسیاری در این حوزه وجود دارد که امیدواریم این قوانین و متولیان بسیار در این حوزه موجب شده تا این صنعت نتواند با پویایی به کار خود ادامه دهد.

رئیس انجمن صنعت پخش ایران افزود: ضعف سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت پخش موجب شده تا امکان توسعه و افزایش زیرساخت‌ها از شرکت‌ها وجود نداشته باشد، جایگاه و ارزش صنعت پخش باید برای نهاد‌های نظارتی تبیین شود تا موردحمایت نهاد‌های نظارتی و حکومتی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند یک قانون منسجم و یکپارچه در نظام توزیع در کشور هستیم، به دلیل نبود این قانون، صنعت پخش دارای متولیان بسیار بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، امیدواریم در دولت جدید به این مسائل و نقش پدافندی صنعت پخش توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

کارگر با بیان اینکه انجمن صنعت پخش دارای بیش از ۸ کمیته است، عنوان کرد: یکی از کمیته‌های آن کمیته شعب است که دربرگیرنده هیات مدیره و اعضای فعال بوده و امروز انتخابات برای انتخاب رئیس و دبیر کمیته شعب برگزار می‌شود.

صنعت پخش ایران فاصله معناداری با دنیا دارد

در ادامه احمد شیروانی، دبیر انجمن صنعت پخش ایران با اشاره به جایگاه صنعت پخش در تولید ناخالص ملی، اظهار کرد: این صنعت جایگاه خود را در کشور تثبیت کرده است، قطعاً این صنعت بخشی از زنجیره توزیع غذا و دارو محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: صنعت پخش ایران فاصله معناداری با دنیا دارد، محدودیت‌های برای این صنعت در کشور در حوزه تجهیزات، ناوگان خودرویی و انبار‌ها وجود دارد که در کشور‌های پیشرفته این محدودیت‌ها وجود ندارد، همچنین تحریم‌ها این مشکلات را تشدید کرده است، اما در حوزه آی تی و نرم‌افزار فاصله زیادی با دنیا نداریم.

شیروانی عنوان کرد: انجمن صنعت پخش در کشور جزو تشکل‌های برتر اقتصادی محسوب می‌شود و ارتباط خوبی با نهاد‌های دولتی نیز داشته و همچنین این انجمن در قیمت‌گذاری‌ها تأثیر دارد.

فعالیت ۱۸۰ شرکت پخش در چهارمحال و بختیاری

در پایان نیز مسعود احمدی، رئیس انجمن صنعت پخش شهرکرد با بیان اینکه تشکل‌های اقتصادی نقش پررنگی در بهبود شرایط تولید و اشتغال‌زایی دارند، اظهار کرد: بر همین اساس اتاق شهرکرد، ایجاد و تقویت تشکل‌های اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس انجمن صنعت پخش شهرکرد، افزود: شرکت‌های تولیدی برای بقا در بازار و ادامه کسب‌وکار خود، ناچار به کاهش هزینه‌ها هستند و با توجه به این حمل‌ونقل هزینه بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، صنعت پخش در کاهش هزینه‌های واحد‌های تولیدی تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: صنعت پخش در ایجاد رقابت بین واحد‌های تولیدی، تعدیل و ثبات قیمت در بازار نقش بسزایی ایفا می‌کند، امروزه ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور به صنعت پخش اختصاص دارد و تسهیل ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را بر عهده دارد.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۸۰ شرکت پخش دارویی، آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند، گفت: ۸۵ شرکت در ذیل انجمن صنعت پخش استان ساماندهی شده‌اند و دارای مجوز هستند و ساماندهی مابقی شرکت‌ها نیز در حال انجام است.

رئیس انجمن صنعت پخش شهرکرد در پایان از راه‌اندازی شهرک لجستیک صنعت پخش در فاز ۲ شهرک صنعتی شهرکرد خبر داد.

در این نشست، انتخابات برای تعیین رئیس و دبیر کمیته کشوری انجمن صنعت پخش ایران برگزار شد و در این انتخابات مالک نیری با ۱۵ رأی به‌عنوان رئیس و اکبر بیداری نیز با ۱۵ رأی به‌عنوان دبیر کمیته کشوری صنعت پخش ایران انتخاب شدند.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn