کد خبر : 115741
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
0 بازدید

ارزش‌گذاری شانس پیروزی ترامپ در بازار طلا

ارزش‌گذاری شانس پیروزی ترامپ در بازار طلا

خبر را برای من بخوان به گزارش سایت طلا،انس طلا و‌ احتمال پیروزی ترامپ شاخص های بازار در جهان و‌ ایران را نوسانی کرد. بازار جهانی دیشب به تعطیلات اخر هفته رفت. در هفته‌ای که گذشت شاخص‌های جهانی سقف‌های تاریخی جدیدی را به ثبت رساندند؛ قیمت انس طلای جهانی به رکورد جدید 2720 دلار رسید،

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،انس طلا و‌ احتمال پیروزی ترامپ شاخص های بازار در جهان و‌ ایران را نوسانی کرد. بازار جهانی دیشب به تعطیلات اخر هفته رفت.

در هفته‌ای که گذشت شاخص‌های جهانی سقف‌های تاریخی جدیدی را به ثبت رساندند؛ قیمت انس طلای جهانی به رکورد جدید 2720 دلار رسید، اکثر بورس ها رشد بالایی را ثبت کردند و بازار سهام امریکا هم با رشد در سقف تاریخی جدید بسته شد. علاوه بر سهام و طلا، قیمت دلار هم در بازارهای جهانی بر مدار افزایش بود. به عقیده تحلیلگران با بالا رفتن شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، داده خرده‌فروشی آمریکا که نوید یک اقتصاد قوی داد، در مقابل داده‌های ضعیف از سایر کشورها و میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، موجب این رشد بازارها شد.

نکته جالب توجه بازارهای جهانی حرکت همسوی بازار دلار و قیمت انس طلا بود. در اکثر مواقع این دو بازار حرکت عکس هم داشتند که در هفته گذشته این روند معکوس، خط خورد و با هم رشد داشتند.

در روز شنبه بازار طلا و سکه داخل تحت تاثیر رشد انس طلای جهانی و رکوردزنی این بازار بود. قیمت سکه در روز شنبه به عدد بی سابقه 54 میلیون و 200 هزار تومان رسید

البته درمورد وضعیت بازار داخل یک نکته وجود داشت که فقط انس طلا نبود که قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد، موضع عباس عراقچی در ترکیه هم مورد توجه بازار قرار گرفت. معامله‌گران به محض شنیدن این موضع وزیر خارجه، واکنش نشان دادند. البته یکسری‌ها هم متوجه هستند که وزیر خارجه با این مواضعش دارد قدرت بازدارندگی را از ناحیه دیپلماتیک تقویت می‌کند، برای همین گروهی در بازار می‌گفتند در سقف قیمتی وارد بازار نشوید. از منظر آن‌ها خریداران سقف قیمتی دل گنده‌ای دارند.

این دسته با اشاره به حباب بالای 30 درصدی بازار سکه معتقدند خرید در این سطوح خطرناک است و بعد از احتمال کاهش تنش‌ها، قیمت ریزش خواهد داشت. حباب سکه در روز شنبه تقریبا 13 میلیون برآورد می‌شود که عدد قابل توجهی است.

در روز شنبه روند حرکت قیمت سکه و دلار از زمان تشکیل دولت پزشکیان تا 28 مهر 1403 زیر نظر معامله‌گران بود. قیمت سکه در زمان تحلیف دولت چهاردهم در حوالی 41 میلیون و 400 هزار تومان بود که در روز شنبه 28 مهر ماه 1403 به 54 میلیون و 200هزار تومان رسید. یعنی در این بازه زمانی قیمت سکه رشد 30 درصدی را تجربه کرده است. قیمت دلار در تاریخ 7 مرداد 1403 نرخش 58 هزار و 700 تومان بوده که در روز شنبه به 63 هزار و 900 تومان رسید. بازدهی قیمت دلار در این بازه زمانی 8.8 درصد بوده که نسبت به سکه رشد آنچنانی نداشته است.

علاوه بر این معامله‌گران مدعی بودند در زمان ریاست آقای فرزین در حوالی دو سال پیش یکسری گمانه‌زنی در بازار وجود داشت که بانک مرکزی قرار است سکه جدید ضرب کند تا از التهابات بازار کم شود. معامله‌گران می‌گویند سکه به 53 میلیون رسید اما هنوز خبری از سکه ضرب جدید نشد.

توصیف معامله‌گران از نوع حرکت بازار ارز و سکه هم جالب توجه بود. معامله‌گران می‌گفتند طلا و سکه ضامنشان در رفته و بدون ترمز بالا می‌روند اما نوع حرکت قیمت دلار لاکپشتی است.

در روز شنبه پناهگاه‌های پول و سرمایه کلا تغییر وضعیت داد؛ اول اینکه جریان نقدینگی از سمت بازارهای متشکل به سمت سایر بازارها حرکت کرد. دوم اینکه در درون بازارهای متشکل هم حرکت نقدینگی از سمت صندوق‌های ثابت به سمت صندوق‌های طلا رفت. در روز شنبه هم ورود پول و هم ارزش معاملات صندوق‌های طلا رکورد زدند؛ میزان ورود پول به صندوق‌های طلا به بیش از 900 میلیارد تومان رسید. در مقابل پول حقیقی از صندوق سهام و صندوق درآمد ثابت خروج داشت و میزان خروج پول حقیقی از درآمد ثابت سنگین بود و به 700 میلیارد تومان رسید.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn