کد خبر : 115764
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
0 بازدید

چرا زمان طلایی تشخیص اهمیت دارد؟

چرا زمان طلایی تشخیص اهمیت دارد؟

بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان در ابتدا علائم بسیار کمی از خود نشان می‌دهند و بدین‌ترتیب در اغلب موارد تشخیص سرطان آن‌ها در مراحل اولیه دشوار است. ماه آگاهی از سرطان کودکان، یعنی سپتامبر، مناسبتی است که در آن تلاش می‌شود سرطان کودکان به کل جهان شناسانده و به نجات جان بسیاری از کودکان

بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان در ابتدا علائم بسیار کمی از خود نشان می‌دهند و بدین‌ترتیب در اغلب موارد تشخیص سرطان آن‌ها در مراحل اولیه دشوار است.

ماه آگاهی از سرطان کودکان، یعنی سپتامبر، مناسبتی است که در آن تلاش می‌شود سرطان کودکان به کل جهان شناسانده و به نجات جان بسیاری از کودکان و نوجوانان کمک شود.

قابل انکار نیست که وقتی یکی از اعضای خانواده در بزرگسالی درگیر سرطان می‌شود تبعات این بیماری کل خانواده را در برمی‌گیرد، با این حال زمانی که فرد بیمار در دوران کودکی به سر می‌برد همه چیز متفاوت خواهد بود. علی‌رغم تلاش‌های بسیار سازمان‌هایی مانند مؤسسه خیریه محک برای حفظ روحیه و درمان کودکان در مسیر مبارزه با سرطان، خانواده‌های آنها همچنان با مشکلات مادی و معنوی بسیاری مواجه هستند. کمپین آگاه سازی مداوم درباره علائم هشدار دهنده اولیه سرطان کودکی با هدف تشخیص زودهنگام بیماری و غربالگری در این باره ضرورت دارد.

مؤسسه خیریه محک که 33 سال است در حوزه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان فعالیت می‌کند، امیدوار است با به اشتراک گذاشتن آموزش‌های لازم درباره علایم سرطان کودکان، نحوه تشخیص و درمان از طریق آزمایشگاه، تصویربرداری و پزشکی هسته ای (pet scan)، حمایت مالی و معنوی از خانواده‌ها، زمینه‌های افزایش بخت درمان و بقا در کودکان را فراهم کند.

مؤسسه محک امسال با شعار «زمان طلایی تشخیص» به این کمپین در جهان پیوسته و امیدوار است با ارائه آموزش‌های لازم توجه گروه‌های هدف مانند جامعه، پزشکان اطفال و پزشکان عمومی و … را به تشخیص زودهنگام جلب کند و از این طریق هر روز تعداد بیشتری از این کودکان را به مقصد سلامتی برساند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn