ذخیره ۱۰ درصد اتلاف انرژی، ناترازی را حل می‌کند

دبیر اولین همایش ملی تاسیسات، گلوگاه ناترازی انرژی مطرح کرد:

نشست خبری اولین همایش ملی تأسیسات، گلوگاه ناترازی انرژی در سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران برگزار شد.

ذخیره ۱۰ درصد اتلاف انرژی، ناترازی را حل می‌کند


نشست خبری اولین همایش ملی تأسیسات، گلوگاه ناترازی انرژی در سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران برگزار شد.

همایون ابراهیمی دبیر سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران در ابتدای این نشست گفت: هر ساخته دست بشر اگر تاسیسات در آن وجود نداشته باشد جسمی مرده است. در واقع هرچیزی که باعث زنده بودن ساخته بشر شود نامش تاسیسات است.

وی افزود: گمان ما این است که بحرانی که امروزه با آن مواجه هستیم چیزی بیش از ناترازی انرژی است. متاسفانه به علت تحریم ها ، سرمایه گذاری بیشتر در تولید وجود نداشته است و معتقدیم بخش بزرگی از ناترازی ناشی از سوء مصرف در تاسیسات است. 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به عقیده ما کاهش مصرف راه حل های محدود دارد. همچنین اصلاح سیاست ها در کوتاه مدت جواب خواهد داد. ما بر این باور هستیم یک عزم مشترک بین دولت، حاکمیت و مردم قطعا نتیجه های مثبتی به همراه خواهد داشت.

مهدی علی آبادی دبیر همایش ملی تاسیسات، گلوگاه ناترازی انرژی گفت: در یک سال گذشته سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران در حال تنظیم یک سند استراتژیک برای حل مشکل ناترازی انرژی بوده است.

وی افزود: در سال های گذشته کلیه آمار و ارقام درباره میزان مصرف انرژی بوده است اما هیچ آماری درباره اتلاف و هدررفت انرژی نداشتیم و اینکه بدانیم دلیل این میزان اتلاف انرژی به چه علت بوده است.

علی آبادی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم جلوی هدررفت انرژی تا ۱۰ درصد را بگیریم، مشکل ناترازی حل می‌شود. متاسفانه منابع مالی کشور بسیار محدود است و همین میزان قاعدتاً برای معیشت مردم و حقوق پرسنل مصرف خواهد شد. 

وی درباره اهداف برگزاری اولین همایش ملی تاسیسات گفت: در همایش ملی تاسیسات ، گلوگاه ناترازی انرژی راهکارهایی ارائه خواهیم داد تا بدون منابع حاکمیتی و دولتی و تنها با کمک مردم مسئله ناترازی را تا حد زیادی حل کنیم. 

وی درباره چالش جمع آوری اطلاعات درباره اتلاف انرژی در کشور گفت: بررسی آمارها ثابت می‌کند که ما در حوزه اتلاف انرژی چقدر ضعیف عمل کردیم. در کل دنیا متخصصان و فعالان صنعتی و اقتصادی آمار و ارقام مرتبط با ناترازی و هدررفت انرژی را جمع‌آوری کرده و در اختیار سیاست گذار قرار می‌دهند تا به راحتی برای حل بحران اقدام صورت گیرد اما در کشور ما آمار و ارقام فقط بایگانی می‌شود و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سیاست گذاران ما قرار نمی‌گیرد.

دبیر همایش ملی تاسیسات، گلوگاه ناترازی انرژی در پایان صحبت های خود گفت: ما در حوزه سرمایه‌گذاری بدون کمترین دخالت دولت می‌توانیم با کمترین منابع مالی بخش بزرگی از این بحران‌ را حل کنیم.

 





منبع:+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn