کد خبر : 115987
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
0 بازدید

تاکسی و اتوبوس‌های برقی در گمرک به نام کیست؟

تاکسی و اتوبوس‌های برقی در گمرک به نام کیست؟

درحالی‌که مدیران گمرک می‌گویند که خودروهای شهرداری تهران به بندرعباس نرسیده است، معاون شهردار نظر دیگری دارد. به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، گمرک ایران اعلام کرد که هیچ‌گونه محموله خودرو‌های برقی از طرف شهرداری تهران در روزهای اخیر به گمرک شهید رجایی(بندرعباس) نرسیده است.اما معاون شهردار تهران محسن هرمزی به خبرنگار فارس

درحالی‌که مدیران گمرک می‌گویند که خودروهای شهرداری تهران به بندرعباس نرسیده است، معاون شهردار نظر دیگری دارد.

به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، گمرک ایران اعلام کرد که هیچ‌گونه محموله خودرو‌های برقی از طرف شهرداری تهران در روزهای اخیر به گمرک شهید رجایی(بندرعباس) نرسیده است.اما معاون شهردار تهران محسن هرمزی به خبرنگار فارس می‌گوید که «خودروهای برقی خریداری شده توسط شهرداری با نام بانک شهر وارد گمرک بندرعباس شده است.»

شهرداری تهران سال گذشته قرارداد خرید ٢5۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ٢٧ هزار تاکسی را با چینی‌ها بست.معاون حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران به فارس می‌گوید که «١۰ دستگاه اتوبوس در پارت اول و ١5۰ دستگاه تاکسی برقی چینی» با همکاری بانک شهر وارد گمرک شده و در حال ترخیص است.

علاوه بر خرید اتوبوس و تاکسی برقی، شهرداری قرارداد خرید ٧٩١ دستگاه واگن مترو را هم با چین بست و 4 ماه دیگر اولین واگن وارد تهران می‌شود.

کارشناس شهری مجید نظرپور می‌گوید که اگر شهرداری از تولید داخل استفاده می‌کرد دیگر نیاز به‌صرف زمان برای انتقال اتوبوس و تاکسی از خارج و ماندن وسایل در گمرک نبود.در مقابل کارشناس خودرو یزدان شمیرانی با بیان اینکه شهرداری از کل ظرفیت داخل استفاده کرده است، می‌گوید که خودروسازان داخلی توان تولید این حجم از وسایل حمل‌ونقل را نداشته و شهرداری مجبور به عقد قرارداد با چین شد.

کارشناسان می‌گویند که باتوجه‌به مشکلات حمل‌ونقل عمومی در تهران باید بروکراسی اداری در گمرک برای ترخیص کالاهایی مانند اتوبوس، تاکسی و… به حداقل برسد تا کالاها سریع ترخیص شده و متروکه نشوند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn