کد خبر : 116079
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
2 بازدید

کشف یک‌هزار ۶۲۰ سکه تقلبی دوره ساسانی از قاچاقچیان اشیای تاریخی در ایلام

کشف یک‌هزار ۶۲۰ سکه تقلبی دوره ساسانی از قاچاقچیان اشیای تاریخی در ایلام

فرزاد شریفی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس گزارش کلانتری ۱۵ شهرک شهید کشوری شهرستان ایلام و با تلاش نیروی انتظامی شهرستان تعداد یک هزار و ۶۲۰ سکه تقلبی از قاچاقچیان اشیای تاریخی کشف و دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: پس از انجام


فرزاد شریفی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس گزارش کلانتری ۱۵ شهرک شهید کشوری شهرستان ایلام و با تلاش نیروی انتظامی شهرستان تعداد یک هزار و ۶۲۰ سکه تقلبی از قاچاقچیان اشیای تاریخی کشف و دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده ازسوی کارشناسان میراث فرهنگی سکه‌های مکشوفه تقلب و مربوط به دوره ساسانی و از جنس آلیاژ زردرنگ ساخته شده‌اند.

شریفی با تقدیر از فعالیت و تلاش نیروی انتظامی ایلام و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی گفت: اعضای این باند به همراه پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی استان ایلام معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn