کد خبر : 116336
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
1 بازدید

این بیماری عفونی واگیردار هدفش ضربه زدن به ریه‌ها است

این بیماری عفونی واگیردار هدفش ضربه زدن به ریه‌ها است

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، علی جوادی اظهار کرد: بیماری سل ، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مسایل بهداشتی شناخته شده که شایع ترین علایم آن، سرفه پایدار بیش از ۲ هفته، خلط، کاهش اشتها و وزن، تب و لرز، درد قفسه سینه و تنگی نفس است. وی با بیان اینکه

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، علی جوادی اظهار کرد: بیماری سل ، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مسایل بهداشتی شناخته شده که شایع ترین علایم آن، سرفه پایدار بیش از ۲ هفته، خلط، کاهش اشتها و وزن، تب و لرز، درد قفسه سینه و تنگی نفس است.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا برای تشحیص بیماری سل باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، افزود: راه تشخیص این بیماری، انجام آزمایش در نزدیکترین واحد مراکز بهداشتی، پایگاه سلامت و یا خانه های بهداشت است.

جوادی یادآورشد: انتقال بیماری سل از راه تنفسی است و با سرفه، عطسه و صحبت کردن ممکن است به دیگران سرایت کند، یک فرد مبتلا به سل ریوی درمان نشده، ممکن است ۱۰ تا ۱۵ نفر دیگر را در طول یک سال آلوده کند.

به گفته این مسوول، مدت زمان درمان این بیماری ۶ ماه است و نباید از درمان تجربی ضد سل به عنوان یک مانور تشخیصی استفاده شود.

 


+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn