کد خبر : 116873
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
0 بازدید

کدام رهبران جهان در نشست بریکس شرکت خواهند کرد؟

کدام رهبران جهان در نشست بریکس شرکت خواهند کرد؟

نشست بریکس از فردا در روسیه آغاز می‌شود و قرار است موضوعات مهم مالی و تجاری در این نشست بررسی شود. شهر کازان روسیه از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان) میزبان رهبران کشور‌های عضو بریکس خواهد بود. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران در این نشست شرکت خواهد کرد. سران کشور‌های چین، ترکیه، هند،

نشست بریکس از فردا در روسیه آغاز می‌شود و قرار است موضوعات مهم مالی و تجاری در این نشست بررسی شود. شهر کازان روسیه از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان) میزبان رهبران کشور‌های عضو بریکس خواهد بود.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران در این نشست شرکت خواهد کرد. سران کشور‌های چین، ترکیه، هند، بلاروس، برزیل، ارمنستان، آفریقای جنوبی، قزاقستان، مغولستان، امارات، بلیوی، مصر، کنگو، اتیوپی و لائوس در این نشست شرکت خواهند کرد.

روسیه از ابتدای ژانویه امسال ریاست سالانه این گروه را به عهده گرفت و اولویت‌های این کشور، همکاری در تلاش‌های امنیتی، اقتصادی و مالی و همچنین در حوزه‌های بشردوستانه و فرهنگی‌ست.

رهبران ۲۴ کشور بر حضور در این نشست تاکید کرده‌اند و این رویداد بر تقویت چندجانبه‌گرایی به‌منظور دستیابی به توسعه و امنیت عادلانه در جهان متمرکز خواهد بود.

در سال جاری میلادی، اعضای جدیدی از اقتصاد‌های نوظهور به بریکس پیوستند که شامل کشور‌های ایران، مصر، اتیوپی و امارات بودند.

به گفته وزیر انرژی روسیه، سرگئی تسیویلف، کشور‌های عضو بریکس اکنون بیش از ۴۰ درصد تولید نفت و حدود ۴۰ درصد مصرف فرآورده‌های نفتی در جهان را در اختیار دارند.

کشور‌های عضو بریکس ۴۵.۸ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارند و ۳ میلیارد و ۷ میلیون نفر جمعیت در مرز‌های این کشور‌ها زندگی می‌کنند.

کشور‌های عضو بریکس

روسیه، چین، هند و برزیل در سال ۲۰۰۶ این گروه را تشکیل دادند و در سال ۲۰۱۰ کشور آفریقای جنوبی به این گروه ملحق شد. ایران، امارات، اتیوپی و مصر در ابتدای ۲۰۰۴ به گروه پیوستند و عربستان از تابستان امسال به این سازمان دعوت شده است.

مجموع تولید ناخالص داخلی اعضای بریکس ۲۶.۹ تریلیون دلار است که ۲۹ درصد تولید ناخالص جهان را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn