کد خبر : 117225
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
2 بازدید

رئیس کمیته طرح صیانت جدید هستم!

رئیس کمیته طرح صیانت جدید هستم!

در حالی نماینده تهران از طرح جدید مجلس در راستای فیلترینگ خبر می‌دهد که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به فیلترینگ و مافیای فیلترشکن انتقاداتی را مطرح می‌کند. در حالی نماینده تهران از طرح جدید مجلس در راستای فیلترینگ خبر می‌دهد که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به فیلترینگ و مافیای فیلترشکن انتقاداتی را مطرح

در حالی نماینده تهران از طرح جدید مجلس در راستای فیلترینگ خبر می‌دهد که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به فیلترینگ و مافیای فیلترشکن انتقاداتی را مطرح می‌کند.

در حالی نماینده تهران از طرح جدید مجلس در راستای فیلترینگ خبر می‌دهد که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به فیلترینگ و مافیای فیلترشکن انتقاداتی را مطرح می‌کند.

 
به گزارش خبرآنلاین، طرح صیانت از فضای مجازی و یا همان طرح معروف به فیلترینگ که از جمله دستاوردهای مجلس یازدهم بود و در همان مجلس مسکوت ماند، به نظر می‌رسد طیف حامیان آن طرح باردیگر دست به کار شده اند تا این طرح را به شکلی دیگر اجرایی کنند.
 

حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای صیانت از فضای مجازی گفت: من رئیس کمیته این طرح هستم.
 

وی در پاسخ به اینکه آیا طرح مذکور ادامه همان طرح صیانت است یا خیر، افزود: جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.
 

فیلترینگ هنوز در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح نشده است
 

وی در واکنش به اینکه در این مدت نتیجه محدودسازی اینترنت و فیلترینگ را دیدیم، چرا بازهم نگاه ها به سمت فیلترینگ است، گفت: نظر بنده به عنوان یک نماینده این است که همه جای دنیا یکسری محدودیت‌هایی برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد، اصلی‌ترین سوال بنده این است که اگر بخواهیم فضای مجازی را محدود و فیلتر کنیم و از آن طرف فیلترشکن بگیریم و به مردم بفروشیم، یک دلالی و کاسبی بی‌جا به ضرر مردم است.
 

کشوری در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد که این اتفاق بیافتد برای همه باید به صورت یکسان باشد و از یک مرجع مشخص و قابل پیگیری این اتفاق بیافتد. به عبارت دیگر چه معنی دارد که از یک طرف ما فیلتر کنیم و از طرف دیگر فیلترشکن بفروشیم.
 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد امنیتی استفاده از فیلترشکن خاطرنشان کرد: خیلی از موارد می‌توانند باگ امنیتی برای ما داشته باشند و در بسیاری از مسائل ضعف داریم.
 

کشوری درباره اینکه بحث مربوط به فیلترینگ و فیلترشکن‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده یا خیر، یادآور شد: هنوز در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح نشده است و اگر مطرح شود حتما اطلاع می‌دهم.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn