کد خبر : 117234
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
26 بازدید

تسویه تمام مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته جاری

تسویه تمام مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته جاری

سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران و تسویه تمام مطالبات تا پایان هفته جاری و همچنین اصلاح احکام و آغاز پرداخت ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید از این ماه خبر داد. به گزارش برنا، سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: پرداخت باقي‌مانده مطالبات

تسویه تمام مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته جاری

سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران و تسویه تمام مطالبات تا پایان هفته جاری و همچنین اصلاح احکام و آغاز پرداخت ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید از این ماه خبر داد.

به گزارش برنا، سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: پرداخت باقي‌مانده مطالبات گندم‌كاران آغاز شده است و تا پايان هفته جاري، تمام مطالبات گندم‌كاران تسويه خواهد شد.
در ادامه اين اطلاعيه تصريح شده است: با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم در سال جاري و مطالبه بازنشستگان كشوري مبني بر اجراي قانون متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان كشوري، لشگري و صندوق فولاد، اجراي اين قانون در سقف ۵۰ هزار ميليارد تومان (موضوع بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ كل كشور) در دستور كار دولت چهاردهم قرار گرفت و با تلاش و پيگيري دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط و با وجود مشكلات متعدد در اجرايي كردن حكم قانوني يادشده به جهت تنوع بازنشستگان صندوق‌هاي فوق‌الذكر، جداول مربوط به متناسب‌سازي صندوق بازنشستگي كشوري، تدوين و حكم حقوقي بازنشستگان با لحاظ ۴۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشسته با شاغل مشابه، اصلاح شد. بر اين اساس حقوق مهرماه بر اساس احكام جديد پرداخت مي‌شود. ضمن اينكه معوقات شش‌ماهه ابتدايي سال جاري نيز به مرور زمان پرداخت خواهد شد. 
همچنين پرداخت حقوق بازنشستگان لشگري، فولاد و ساير صندوق‌ها نيز پس از صدور احكام، به موجب قانون اجرايي مي‌شود.
پرداخت معوقات ۱۲۶ هزار بازنشسته فرهنگي مشمول رتبه‌بندي سال‌هاي ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به مبلغ ۳ هزار ميليارد تومان
در بخش ديگري از اطلاعيه مركز روابط عمومي سازمان برنامه و بودجه كشور تصريح شده است: با توجه به اينكه احكام بازنشستگان فرهنگي سال‌هاي ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تعداد ۱۲۶ هزار نفر به دليل عدم پرداخت كسورات بازنشستگي شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بدون لحاظ رتبه‌بندي شش ماه مذكور صادر شده بود، اصلاح احكام اين گروه از بازنشستگان از تاريخ بازنشستگي در دستور كار قرار گرفت و كل معوقات به مبلغ سه هزار ميليارد تومان در تاريخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب بازنشستگان فرهنگي واريز شد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn