کد خبر : 117443
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۶:۴۶
0 بازدید

صبحانه خبری، ۱ آبان ۱۴۰۳؛ از استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل تا ادعای بازداشت ۷ نفر در اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران

صبحانه خبری، ۱ آبان ۱۴۰۳؛ از استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل تا ادعای بازداشت ۷ نفر در اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. فتح الله گولن درگذشترهبر جریان گولن که ار مخالفان سرسخت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بود، در ۸۳ سالگی در پنسیلوانیای آمریکا فوت کرد.  کویت انتقال تسلیحات به اسرائیل را تکذیب

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فتح الله گولن درگذشت
رهبر جریان گولن که ار مخالفان سرسخت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بود، در ۸۳ سالگی در پنسیلوانیای آمریکا فوت کرد. 

کویت انتقال تسلیحات به اسرائیل را تکذیب کرد
ستاد کل نیروهای مسلح کویت به اخبار منتشرشده در برخی منابع درباره انتقال تسلیحات از این کشور به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب اسرائیل واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

ترامپ برای اولین بار از هریس پیشی گرفت 
برای اولین بار در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، رئیس‌جمهور سابق این کشور از کامالا هریس در نظرسنجی‌ها پیشی گرفت. طبق مدل پیش‌بینی نشریه هیل و دسیژن دسک اچ کیو، از روز یکشنبه احتمال پیروزی ترامپ در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا ۵۲ درصد برآورد شده است در حالی که این رقم برای هریس حدود ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است.  این در حالی است که تا اواخر ماه آگوست، شانس پیروزی هریس ۵۴ تا ۵۶ درصد عنوان شده بود و شانس پیروزی ترامپ با کاهش قابل توجهی به ۴۴ تا ۴۶ درصد رسیده بود.

آخرین وضعیت اخراجی های دانشگاه
سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان درباره آمار دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های تحت تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویانی که حکم اخراجی قطعی داشته‌اند ۴ مورد بودند. البته دانشگاه‌ها ۵۴ مورد اخراجی داشتند که با تجدید نظرهایی که صورت گرفته، در نهایت آنچه به سازمان امور دانشجویان اعلام شده ۴ مورد بوده است. وزارت بهداشت هم گفته در دو سال گذشته ۲۵۰ پرونده داشتیم و هیچ دانشجویی به طور کامل اخراج نشده، به جز ۳ مورد که ۲ نفر آن‌ها هم به دلیل مشکلات حقوقی در حال بررسی هستند. دانشگاه خواجه نصیر هم اخراج یک استاد را تایید کرده و دانشگاه شریف هم اعلام کرده که ۳ نفر محروم از تحصیل داشتیم که سیاسی نبوده.

ادامه انتقال پیام بین ایران و آمریکا از طریق سفارت سوئیس
اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: روند مسقط که از مدت ها قبل متمرکز بر موضوع هسته‌ای ایجاد شده بود فعلا و باتوجه به شرایط اخیر منطقه متوقف شده، اما در خصوص تبادل پیام میان دو طرف، ما مجاری خاص خود را داریم که مهمترین آن سفارت سوئیس است. 

جریمه قانون حجاب بر روی موبایل می آید
امیرحسین بانکی پور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد جدید قانون عفاف و حجاب  اظهارکرد: قانون جدید عفاف و حجاب عمدتاً بر پایه برخورد هوشمندانه با کشف حجاب و برهنگی است و این امر بیشتر از طریق شناسایی با دوربین‌ها و بدون مواجهه مستقیم با افراد صورت خواهد گرفت. براساس قانون حجاب، با احراز هویت، جریمه‌ای بر روی موبایل فرد متخلف ارسال می‌شود که جریمه اول اخطاریه است.

استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل مستقر شده و ما به زودی می‌توانیم این سیستم ضدموشکی را عملیاتی کنیم. وی افزود: «اسرائیل به تنهایی تصمیم خواهد گرفت که چگونه به ایران پاسخ دهد.» 

دانشگاه آزاد: فقط ۱۵۰ نفر به شهریه اعتراض دارند
سید امیر محجوب مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت: افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای حدود ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان پذیرش شده در چند رشته مربوط به شاخه پزشکی بوده است در این میان بیش از ۲۰۰۰ نفر ثبت نام خود را نهایی و شهریه را پرداخت کرده اند. او افزود: از حدود ۳۰۰ نفر باقیمانده معمولاً هر سال مستقل از شهریه تعدادی ثبت نام خود را نهایی نمی کنند و انصراف می دهند نهایتاً ثبت نام حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان نیمه تمام باقیمانده است که به افزایش مبلغ شهریه در سال تحصیلی جدید اعتراض دارند. 

ادعای بازداشت ۷ نفر در اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران
دادستانی کل اسرائیل مدعی شد: ۷ اسرائیلی با اصالت آذربایجانی به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند. بنابر اعلام پلیس نیز، این ۷ نفر را از «حیفا» و «نووه هگیلیل» به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت شدند. متهمان اطلاعات حساس و تصاویر پایگاه‌های نظامی و تاسیسات امنیتی هدف قرار گرفته در جریان جنگ را منتقل کردند. آن ها در سپتامبر گذشته بازداشت شدند و کیفرخواست آنها در هفته جاری ارائه خواهد شد. 

حماس: یک اسیر اسرائیلی در شرایط مرموزی در شمال نوار غزه کشته شده 
 یک منبع در «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس، عصر امروز (دوشنبه)، به شبکه «الجزیره» خبر داد یک اسیر اسرائیلی به‌تازگی در شرایط مرموزی در یکی از مناطق درگیری در شمال غزه کشته شده است. این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، افزود قسام در حال تحقیق درباره چگونگی کشته شدن این اسیر است و تا اطلاع ثانوی به دلیل مسائل امنیتی قصد فاش کردن نام او را ندارد. 

تکذیب ترور زیاد النخاله
اسماعیل السنداوی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه در گفتگو با بخش عربی شبکه راشاتودی (RT) اعلام کرد که زیاد النخاله، دبیرکل این جنبش و هیچ عضوی از آن در حمله اسرائیل به دمشق به شهادت نرسیده‌اند. این اظهارات پس از آن بیان شد که اسرائیل، یک خودرو را در محله المزه در شهر دمشق هدف قرار داد. 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn