کد خبر : 117829
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
4 بازدید

حداقل حقوق کارمندان در ۱۴۰۴ اعلام شد

حداقل حقوق کارمندان در ۱۴۰۴ اعلام شد

دولت پزشکیان لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را با افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان به مجلس تقدیم کرد. در تبصره ۱۲ لایحه بودجه که صبح امروز از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، ضریب حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در سال آینده تنها به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.  بر این اساس در بودجه سال

دولت پزشکیان لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را با افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان به مجلس تقدیم کرد.

حداقل حقوق کارمندان در ۱۴۰۴ اعلام شد


در تبصره ۱۲ لایحه بودجه که صبح امروز از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، ضریب حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در سال آینده تنها به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. 

بر این اساس در بودجه سال ۱۴۰۴ حداقل حقوق کارمندان و مزایای مستمر آنها (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری) ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان دولت به همراه اضافه شدن دیگر مولفه‌های حقوقی از جمله حق عائله مندی، مسکن و .. باعث بالا رفتن ۳۰درصدی حقوق کارمندان خواهد شد.

تناسب میان نرخ تورم و افزایش حقوق ۱۴۰۴

گزارش‌های مرکز آمار ایران، هم اکنون میانگین نرخ تورم کشور را حدود ۳۰درصد اعلام کرده است، با این اوصاف افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان با نرخ تورم کشور تناسب دارد، اما سیاست سال های پیشین و عدم تناسب نرخ تورم  و افزایش حقوق کارمندان در گذشته باعث ایجاد فقر و کوچک شدن سفره کارمندان در طولانی مدت شده است.

تضعیف حقوق کارمندان یک بحران اقتصادی است

هم اکنون بحران‌های اقتصادی موجود در کشور موجب شدند تا یک سوم مردم زیر خط فقر قرار بگیرند. این امر تا آنجا پیش رفته که اکنون گفته می‌شود بخش مهمی از فقرای ایرانی، شاغلانی هستند که مزد و حقوق شان کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد. این در حالی است که مهمترین انگیزه شاغل شدن افراد فرار از فقر و تامین نیاز‌های اقتصادی آنها است.

 





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn