کد خبر : 117845
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
0 بازدید

سیلاب تهران را تهدید نخواهد کرد

سیلاب تهران را تهدید نخواهد کرد

به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی اظهار کرد: اکنون اغلب رود دره‌های تهران مجهز به سامانه هشدار سیلاب است و این سامانه‌ها همگی فعال شده علاوه بر این، امکان رصد تصویری رود دره‌ها با وجود این سیستم هوشمند، امکانپذیر است. وی افزود: در سال‌های گذشته تا سال ۹۷ مدیریت شهری از این طریق توانست به

به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی اظهار کرد: اکنون اغلب رود دره‌های تهران مجهز به سامانه هشدار سیلاب است و این سامانه‌ها همگی فعال شده علاوه بر این، امکان رصد تصویری رود دره‌ها با وجود این سیستم هوشمند، امکانپذیر است.

وی افزود: در سال‌های گذشته تا سال ۹۷ مدیریت شهری از این طریق توانست به موقع آب جاری شده به تهران را تخلیه و از وقوع سیلاب جلوگیری کند.

صادقی با بیان اینکه در شهر تهران هفت روده دره با شیب تند در کلانشهر تهران وجود دارد، اضافه کرد: شهر تهران همیشه مستعد سیل است و این موضوع فقط منحصر به زمستان نیست و باید در تابستان نیز همواره آماده مقابله با سیلاب و تخریب‌ها و خسارت‌های احتمالی در شهر تهران باشیم.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمادگی لازم برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در تهران وجود دارد، یادآور شد: اکنون همه انهار شهر اصلاح شده و لایروبی جوی‌های این شهر توسط مدیریت شهری انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

سیل قابل پیش‌بینی است

این عضو شورای شهر تهران درباره این اقدامات توضیح داد و گفت: وقوع سیلاب همچون زلزله ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و پیش از وقوع بحران قابل پیش‌بینی است؛ در سیل امکان رصد و پیش‌بینی پیش از حادثه وجود دارد زیرا سیل به طور معمول از بالا دست رخ می‌دهد، بنابراین با هشدار به موقع امکان تخلیه مکان در خطر وجود دارد. ضمن آنکه با پیش‌بینی بارندگی‌ها که از روزهای قبل صورت می‌گیرد، می‌توان زمان احتمالی وقوع سیلاب را پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به حجم بالای بارندگی‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ ادامه داد: مدیریت شهری با اقدام خود در راستای اصلاح نهرها و لایروبی جوی‌های شهر، توانست حجم زیادی آب از ارتفاعات به خارج از تهران منتقل کند و سبب جلوگیری از وقوع سیلاب در این استان شد.

وی درباره هشدار دادن به رستوران‌های اطراف رود دره‌های تهران گفت: این هشدارها به موقع از سوی مدیریت بحران استان تهران به این اصناف داده می‌شود که باید توجه لازم را داشته باشند.

صادقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کف‌سازی لازم در رود دره‌های تهران انجام شده است؟ ادامه داد: به نظر می‌رسد داخل تهران نیاز به کف‌سازی نداریم البته اصلاح انهار باید به صورت مرتب انجام می‌شود و البته رود دره‌های خارج از تهران نیز نیازمند اقداماتی است که باید از سوی مراجع متولی همچون وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

بیشتر بخوانید: سیل، شهرهای مختلف دنیا را چگونه تهدید می‌کند؟

منبع خبر: همشـهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn