کد خبر : 117859
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
1 بازدید

سهم ۴۸ درصدی صندوق توسعه ملی از صادرات نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۴

سهم ۴۸ درصدی صندوق توسعه ملی از صادرات نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۴

در لایحه بودجه ۱۴۰۴، ۴۸ درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است. همچنین ۲۸ درصد از این سهم به‌صورت بدهی به دولت تعلق می‌گیرد و ۲۰ درصد دیگر برای تهاتر در قالب حواله نفتی در نظر گرفته شده است. به گزارش

سهم ۴۸ درصدی صندوق توسعه ملی از صادرات نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۴

در لایحه بودجه ۱۴۰۴، ۴۸ درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است. همچنین ۲۸ درصد از این سهم به‌صورت بدهی به دولت تعلق می‌گیرد و ۲۰ درصد دیگر برای تهاتر در قالب حواله نفتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا، امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان‌ماه)، بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، اولین بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس تقدیم شد. این بخش شامل ماده واحده‌ای است که تمامی احکام و موارد لازم برای اجرای بودجه کشور را تعیین می‌کند. همچنین سقف منابع بودجه عمومی دولت را با تفکیک منابع درآمدی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، و برآورد منابع و مصارف بودجه مشخص می‌سازد.

در تبصره ۳ این لایحه بودجه۱۴۰۴ ، به سهم صندوق توسعه ملی اشاره شده است. بر اساس اجزای بند (ح) ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، ۴۸ درصد از درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز به این صندوق اختصاص می‌یابد. 

همچنین مقرر شده است که ۲۸ درصد از سهم صندوق توسعه ملی به‌عنوان بدهی به دولت به‌صورت یک‌دوازدهم تخصیص یابد. در عین حال، ۲۰ درصد از سهم صندوق برای تهاتر بر اساس جزء (۲) بند (ح) ماده ۱۶، به‌صورت حواله نفتی خواهد بود.

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn